Menar du mina som i de du äger eller mina som i att utöva mining?Mina krypto är utmärkt ur ett hög risk/låg vinst synsätt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Menar du mina som i de du äger eller mina som i att utöva mining?Mina krypto är utmärkt ur ett hög risk/låg vinst synsätt
Ännu ett problem med krypto, förvirring! Jag menar att bryta kryptoMenar du mina som i de du äger eller mina som i att utöva mining?![]()
I Kraken: Måste man först köpa Bitcoin för att sen köpa andra valutor med Bitcoin?
Redan Tier 3 sen en tid tillbaka.Du måste verifiera dig upp till tier 2(?) för att kunna handla med fiat. Kan ta relativt lång tid, räkna med ett antal veckor.
Redan Tier 3 sen en tid tillbaka.
Tror enda sättet är att överföra pengarna (EURO) till en svensk bank.Kraken är mer användarvänligt än Nordnet efter lite pillande.
Men om jag vill ta ut till vanliga hederliga pengar igen, hur går man tillväga då? Via Kraken också eller annan sida?
Tror enda sättet är att överföra pengarna (EURO) till en svensk bank.
Mig veterligen så är det så. Vet inte om någon svensk bank accepterar bitcoin?D var det jag menade. Så det är bara att köpa/växla till euro och sen föra tillbaka till ens bank?
Mig veterligen så är det så. Vet inte om någon svensk bank accepterar bitcoin?
Kraken är mer användarvänligt än Nordnet efter lite pillande.
Men om jag vill ta ut till vanliga hederliga pengar igen, hur går man tillväga då? Via Kraken också eller annan sida?
Verkar ju hur coolt och okomplicerat som helst. Kollade runt liter på sidan men blir inte riktigt klok på vad det kostar dock...Det är ju det som är så smutt med TenX. Kreditkort i ditt namn, betalar direkt i valfri kryptovaluta. Behöver inte växla över det till någon "riktig" bank. Besvärligt för Skattemyndigheten... Även om jag såklart förespråkar att man redovisar all vinst.
Vilken mäklare har du? Med storbankerna kan vi nog förutsätta att det du beskriver är totalt omöjligt.Har en liten orderläggningsfråga...
Tänkte lägga in en "Trailing stop" säljorder. Så långt inga problem. Men... Går det att speca att jag inte vill sälja under ett visst pris ?
1. Ordern skall följa valutan uppåt och justera max därefter
2. När valutan vänder nedåt x från senaste max skall säljordern triggas
3. Men bara om valutan nått ett visst förinställt värde
Jag vill egentligen bara att ordern blir giltig då valutan når minst x, så att jag slipper hålla på att passa utvecklingen hela dagen.
Verkar ju hur coolt och okomplicerat som helst. Kollade runt liter på sidan men blir inte riktigt klok på vad det kostar dock...
Tänkte på Kraken.Vilken mäklare har du? Med storbankerna kan vi nog förutsätta att det du beskriver är totalt omöjligt.
Ännu ett problem med krypto, förvirring! Jag menar att bryta krypto
Hur mycket har de lagt ner på hårdvara och hur länge har de hålt på?Två som jag känner har båda drygt 1 000 eth efter brytning, plus att de båda plockat ut efter hand. Så visst går det att tjäna pengar på mining. Å som sagt, man har iaf kvar hårdvaran om man använder grafikkort.
Aj fan, trodde jag var i den vanliga investerkgstråden.Tänkte på Kraken.
Hur mycket har de lagt ner på hårdvara och hur länge har de hålt på?
Känns konstigt att det fortfarande skulle vara så lönsamt att mina etc med tanke på hur stort det är. KNC Miners och liknande bolag gick I konken trots den bästa utrustningen pga att svårighetsgraden ökade och även konkurrensen. Men hatten av till dem isåfall, 2m I vinst på mindre än ett år är väldigt bra.Vet inte hundra, har eskalerat. Men kan väl ha lagt ner ca en miljon på hårdvaran, lokal och uppamperad lokal. Började i år i liten skala. Betalar dock löpande kostnader med Eth. Bor på annan ort, annars hade jag mest troligt varit med från början. Surt!
Som jag tänker verkar man kunna betala av en sex-grafikkorts-setup på fem-sex månader. Som läget är nu?
Känns konstigt att det fortfarande skulle vara så lönsamt att mina etc med tanke på hur stort det är. KNC Miners och liknande bolag gick I konken trots den bästa utrustningen pga att svårighetsgraden ökade och även konkurrensen. Men hatten av till dem isåfall, 2m I vinst på mindre än ett år är väldigt bra.
Ja, men principen är densamma för etc såvitt jag vet. Om dina kompisar fått 1000 etc är det 3m på en investering på 1m. Drygt 8k/dag.Men de minade Bitcoin va?
Nåväl, gått och går bra. En setup på sex bra grafikkort drar väl in drygt 30$ per dygn, kostar i el och kanske 40-50 000 i inköp. Det känns som en kul grej, men som sagt, att ha en maskin hemma är lite besvärligt!
Kanske finns någon vettig person i Skåne som kan mer än mig med lämplig lokal som är sugen på att starta upp något. Hojta till i så fall.![]()
Varför? Lokalkostnad?Skulle man starta i Sverige tjänar man på att starta mycket högre norrut än Skåne.
Nej, ökad effektivitet pga lägre temperatur. Det är anledningen till varför Boden har många datahallar.Varför? Lokalkostnad?
Aha, det skiljer så mycket alltså! Jag trodde att det (delvis) hade samband med tillgången på bergrum med kontrollerad temperatur.Nej, ökad effektivitet pga lägre temperatur. Det är anledningen till varför Boden har många datahallar.
När du köpt hårdvara är ju den enda kostnaden el, och då det inte är skyhöga marginaler är det viktigt att pressa kostnaderna.Aha, det skiljer så mycket alltså! Jag trodde att det (delvis) hade samband med tillgången på bergrum med kontrollerad temperatur.