• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Kraken är mer användarvänligt än Nordnet efter lite pillande.

Men om jag vill ta ut till vanliga hederliga pengar igen, hur går man tillväga då? Via Kraken också eller annan sida?

Mig veterligen så är det så. Vet inte om någon svensk bank accepterar bitcoin?

Tror jag inte. Men min fråga rörde mer om man kunde göra allt via Kraken, eller om det krävdes en andra sida för att kunna ta ut krypton till euro/sek. Har hört om krypto wallet och att folk använder flera olika sidor. Men jag gillar Kraken så blir kvar där.

Kraken är mer användarvänligt än Nordnet efter lite pillande.

Men om jag vill ta ut till vanliga hederliga pengar igen, hur går man tillväga då? Via Kraken också eller annan sida?

Det är ju det som är så smutt med TenX. Kreditkort i ditt namn, betalar direkt i valfri kryptovaluta. Behöver inte växla över det till någon "riktig" bank. Besvärligt för Skattemyndigheten... Även om jag såklart förespråkar att man redovisar all vinst.

Det är ju det som är så smutt med TenX. Kreditkort i ditt namn, betalar direkt i valfri kryptovaluta. Behöver inte växla över det till någon "riktig" bank. Besvärligt för Skattemyndigheten... Även om jag såklart förespråkar att man redovisar all vinst.
Verkar ju hur coolt och okomplicerat som helst. Kollade runt liter på sidan men blir inte riktigt klok på vad det kostar dock...

Har en liten orderläggningsfråga...
Tänkte lägga in en "Trailing stop" säljorder. Så långt inga problem. Men... Går det att speca att jag inte vill sälja under ett visst pris ?
1. Ordern skall följa valutan uppåt och justera max därefter
2. När valutan vänder nedåt x från senaste max skall säljordern triggas
3. Men bara om valutan nått ett visst förinställt värde

Jag vill egentligen bara att ordern blir giltig då valutan når minst x, så att jag slipper hålla på att passa utvecklingen hela dagen.

Har en liten orderläggningsfråga...
Tänkte lägga in en "Trailing stop" säljorder. Så långt inga problem. Men... Går det att speca att jag inte vill sälja under ett visst pris ?
1. Ordern skall följa valutan uppåt och justera max därefter
2. När valutan vänder nedåt x från senaste max skall säljordern triggas
3. Men bara om valutan nått ett visst förinställt värde

Jag vill egentligen bara att ordern blir giltig då valutan når minst x, så att jag slipper hålla på att passa utvecklingen hela dagen.
Vilken mäklare har du? Med storbankerna kan vi nog förutsätta att det du beskriver är totalt omöjligt.

FYI:
Den wallet (Breadwallet) där jag har lite bitcoin kommer att låta oss ta ut våra Bitcoin cash from måndag 14/8, då kommer man att kunna skicka alltihop till en specifik adress, enbart.
Vet inte om det är bara denna wallet, och om de har någon direkt anledning till datumet.

Verkar ju hur coolt och okomplicerat som helst. Kollade runt liter på sidan men blir inte riktigt klok på vad det kostar dock...

Tyvärr inte koll på det. Inte aktuellt att ta ut något för mig än på ett tag. Men köpte PAY när de introducerades samt ytterligare när den dippade mot 80 cent, tror stenhårt på deras lösning om de bara får iväg kort i det tempo de beställts.

Hur mycket har de lagt ner på hårdvara och hur länge har de hålt på?

Vet inte hundra, har eskalerat. Men kan väl ha lagt ner ca en miljon på hårdvaran, lokal och uppamperad lokal. Började i år i liten skala. Betalar dock löpande kostnader med Eth. Bor på annan ort, annars hade jag mest troligt varit med från början. Surt!

Som jag tänker verkar man kunna betala av en sex-grafikkorts-setup på fem-sex månader. Som läget är nu?

Vet inte hundra, har eskalerat. Men kan väl ha lagt ner ca en miljon på hårdvaran, lokal och uppamperad lokal. Började i år i liten skala. Betalar dock löpande kostnader med Eth. Bor på annan ort, annars hade jag mest troligt varit med från början. Surt!

Som jag tänker verkar man kunna betala av en sex-grafikkorts-setup på fem-sex månader. Som läget är nu?
Känns konstigt att det fortfarande skulle vara så lönsamt att mina etc med tanke på hur stort det är. KNC Miners och liknande bolag gick I konken trots den bästa utrustningen pga att svårighetsgraden ökade och även konkurrensen. Men hatten av till dem isåfall, 2m I vinst på mindre än ett år är väldigt bra.

Känns konstigt att det fortfarande skulle vara så lönsamt att mina etc med tanke på hur stort det är. KNC Miners och liknande bolag gick I konken trots den bästa utrustningen pga att svårighetsgraden ökade och även konkurrensen. Men hatten av till dem isåfall, 2m I vinst på mindre än ett år är väldigt bra.

Men de minade Bitcoin va?

Nåväl, gått och går bra. En setup på sex bra grafikkort drar väl in drygt 30$ per dygn, kostar i el och kanske 40-50 000 i inköp. Det känns som en kul grej, men som sagt, att ha en maskin hemma är lite besvärligt!

Kanske finns någon vettig person i Skåne som kan mer än mig med lämplig lokal som är sugen på att starta upp något. Hojta till i så fall. :pirate:

Men de minade Bitcoin va?

Nåväl, gått och går bra. En setup på sex bra grafikkort drar väl in drygt 30$ per dygn, kostar i el och kanske 40-50 000 i inköp. Det känns som en kul grej, men som sagt, att ha en maskin hemma är lite besvärligt!

Kanske finns någon vettig person i Skåne som kan mer än mig med lämplig lokal som är sugen på att starta upp något. Hojta till i så fall. :pirate:
Ja, men principen är densamma för etc såvitt jag vet. Om dina kompisar fått 1000 etc är det 3m på en investering på 1m. Drygt 8k/dag.
Skulle man starta i Sverige tjänar man på att starta mycket högre norrut än Skåne.

Tillbaka
Topp