SSL
Guld
#nejjagärintedryg
The Flashback Syndrome
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
#nejjagärintedryg
Vadå? Dina försök till härskarteknik och att kalla mig för taxichaffis? Snyggt.The Flashback Syndrome
Vadå? Dina försök till härskarteknik och att kalla mig för taxichaffis? Snyggt.
Var tvungen att googla "jiddra". Bra så. Hälsa Dogge och dina taxichaffispolareDu jiddrar ju bara i tråden, så då får du jidder tillbaka. Vill inte sabba i den här tråden mer så vi syns i andra trådar förhoppningsvis.
Är man inte intresserad av krypto kanske man kan hålla sina åsikter för sig själv. Att downa på folk som tjänat stora belopp är ju rätt onödigt
Alla är medvetna om att risken är mycket stor. Men vinsterna som hägrar är så stora att det är värt det. Lotteri, högt lottpris, men större chans till vinst.
Äntligen tog det fart med Monaco! Skrev om ICO:n tidigare i tråden. Ett betalkort som tar både ethereum och bitcoin. Köpte in mig på ICO:n för typ 3 månader sedan. Inte hänt mycket efter lansering, gått ner stadigt till för nån dag sen. 200% senaste dygnet
Enda som suger nu är ETC som bara står och stampar.
Du jiddrar ju bara i tråden, så då får du jidder tillbaka. Vill inte sabba i den här tråden mer så vi syns i andra trådar förhoppningsvis.
Investerar i guld oxåJag tror tvärtom, guld är fortfarande det som gäller när det blir skakigt på marknaderna. Att handla med kryptovalutor är 100% spekulation och kan enligt mig inte klassas som en investering eller ett säkert sätt att behålla pengars värde då marknaden tar helt sjuka skutt på även väldigt kort tid.
Dessutom kan ju en valuta bli fullständigt ointressant över natten och helt dö ut.
Intressant fråga tycker jag. Vad tycker/tror ni andra?
Senaste månaden har Ethereum hunnit vara ner med 50% och därefter gått upp med mer än 100%. "Står och stampar"![]()
Du jiddrar ju bara i tråden, så då får du jidder tillbaka. Vill inte sabba i den här tråden mer så vi syns i andra trådar förhoppningsvis.
Man vågar ju inte kliva på nu igen på 4177$, rekylvarning eller ?
Tålamod är en dygd.Jag är väldigt nöjd (tack vara djupandning och mediciner) med att jag köpte lite bojsänkes-ripple i stället för Bitcion i fredags. Dock bara för kaffepengar.
Suck.
Min tanke är att allt eftersom lägga in lite pengar i de valutor jag tycker är vettiga, sedan sitta i båten (men hålla lite koll). I fredags kändes Ripple bra, och jag tro på den på sikt.Tålamod är en dygd.
Jag gjorde också en Ripple-miss nyligen. Haft XRP länge, och köpte in mig på högre nivåer än idag (ca .20 EUR/XRP). Suttit still i båten mest hela tiden, men fick för mig att jag skulle leka trader, så när vi nådde 0.15 EUR sålde jag och lade en order på 0.135 EUR/XRP och hade den ordern stående i nästan en vecka. Igår tänkte jag "fan, den kanske inte går mer så mycket nu", så jag annulerade ordern och köpte in mig på 0.15 EUR/XRP igår igen. Så, nu känns det lite småbittert hehe.Min tanke är att allt eftersom lägga in lite pengar i de valutor jag tycker är vettiga, sedan sitta i båten (men hålla lite koll). I fredags kändes Ripple bra, och jag tro på den på sikt.
Men, lite snabba uppgångar är ju alltid kul! Tur jag har lite bitcoin också.
Jag är där nu. Avvaktande iakttagelseMin tanke är att allt eftersom lägga in lite pengar i de valutor jag tycker är vettiga, sedan sitta i båten (men hålla lite koll). I fredags kändes Ripple bra, och jag tro på den på sikt.
Men, lite snabba uppgångar är ju alltid kul! Tur jag har lite bitcoin också.
Det är precis så här många andra tänker, och hoppas att de kan sälja nära toppen. Historien visar att det inte kommer skuta lyckligt för de flesta. Finns några "valutor" som är intressanta då de har praktiska användningsområden, Ethereum ger möjlighet till smarta kontrakt, Ripple till snabbare överföringar och Factom som kan säkerställa information, men att Dogecoin har en marketcap på 200m$ visar hur löjlig situationen är. Värde kan inte skapas ur tomma luften precis som det gör med 99% av valutorna, som ett tillägg så förstår de flesta som investerar inte varför de investerar utan är bara förblindade av löften om guld. Jag tror att det kommer komma en enorm korrigering snart för de flesta valutorna, förutom de med reela funktioner så kan jag inte se hur de kan finnas, känns som Xcelera.Det är väldigt lätt att ändra strategi och bli girig märker jag. Ena stunden skall det köpas och sparas i flera år för att i nästa stund fundera över om ändå man inte skall sälja vid uppgång. Jag har verkligen svårt att hålla mig till den tilltänkt planen.
Innerst inne tror jag att dom flesta valutor förutom Bitcoin är stora luftslott som kommer att implodera förr eller senare, men man vill förstås försöka tjäna en hacka innan detta händer.
Sen undrar jag också om inte marknaden styrs av några få väldigt stora aktörer som styr förloppen genom att köpa och sälja stora mängder av en viss valuta.
Majnar (älskar det ordet) man och har mer än 50% av kapaciteten så har man mycket makt då det i princip inte är decentraliserat längre.
Har också funderat på hela Bitcoin cash upplägget. Vilket genidrag att "dela ut" lika många B cash som användarna har vanliga Bitcoins ifall man nu råkar sitta med i klubben som äger miljoner Bitcoins. Trots att dom inte är värda lika mycket så kan man ju sälja dessa nya Bitcoins och kamma in enorma summor i princip gratis.
Känns verkligen som vilda västern det här. Jag tycker det är kul, men undrar samtidigt om det kommer att fortsätta på det här viset? Lite väl crazy känns det som. Bitcoins kan man ju faktiskt betala med, vilket är mer än kan kan säga om 99% av alla andra coins. Såg uttrycket "shitcoins" någonstans...
Det är precis så här många andra tänker, och hoppas att de kan sälja nära toppen. Historien visar att det inte kommer skuta lyckligt för de flesta. Finns några "valutor" som är intressanta då de har praktiska användningsområden, Ethereum ger möjlighet till smarta kontrakt, Ripple till snabbare överföringar och Factom som kan säkerställa information, men att Dogecoin har en marketcap på 200m$ visar hur löjlig situationen är. Värde kan inte skapas ur tomma luften precis som det gör med 99% av valutorna, som ett tillägg så förstår de flesta som investerar inte varför de investerar utan är bara förblindade av löften om guld. Jag tror att det kommer komma en enorm korrigering snart för de flesta valutorna, förutom de med reela funktioner så kan jag inte se hur de kan finnas, känns som Xcelera.
Med det sagt finns det ett stort potential för tokens, men är fortfarande inte övertygad om att samhället kommer acceptera det innan andra mer traditionella lösningar kommer
Nja, valutan är själva mediet som kommer användas för överföringen mellan banker.Men visst är det så att Ripple utvecklar någon blockkejdelösning för överföringar åt banker, men själva valutan XRP är inte nödvändig? Oavsett hur många kunder Ripple har är alltså valutans värde beroende av att även den upptas av kunderna, vilket inte är säkert.
Som rdianat skreiver så behövs xrp, tyvärr så kommer den inte att användas utbrett om inte volatiliteten minskar. Factom har exempelvis löst det problemet genom att både ha Factoids (som är deras "valuta") där priset bestäms av marknaden, men även Entry Credits vilket är det som behövs för att använda tjänsten. Entry Credits har en fast växelkurs och då kan företag budgetera lättare.Men visst är det så att Ripple utvecklar någon blockkejdelösning för överföringar åt banker, men själva valutan XRP är inte nödvändig? Oavsett hur många kunder Ripple har är alltså valutans värde beroende av att även den upptas av kunderna, vilket inte är säkert.