Men nu är det inte bara Sverige vi pratar om, utan nu menar jag om det blir förändringar för länderna som är att se som "big players" och hur det påverkar valutan? Jag tror alltid statsvalutor kommer att ha ett värde, för staterna kommer aldrig och då menar jag _ALDRIG_ att låta privata aktörer ta över deras kontroll över den egna ekonomin. Sedan kan staterna möjligtvis utveckla egna kryptovalutor, antingen som komplement eller som ersättare av deras egen valuta. Många av de som investerar i Bitcoin blundar för staternas möjlighet att påverka. Skulle USA och Kina göra handel med Bitcoin olagligt, ja då är valutan rökt. Vi får se vilka regleringar som kommer framöver, men att tro att regleringar inte ska påverka valutans värde är enligt mig rätt naivt.
Sedan är det även rätt klart att skatter påverkar värdet på egendom, men det är inte sagt att skatter kommer att vara det som gör att Bitcoin går under, det vara bara ett exempel på en sak som kan påverka värdet rätt rejält. Men som sagt, nog kan jag ha fel, det vore varken första och inte heller sista gången. Vi gör alla vad vi vill med våra pengar