• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

mega

Rolex
Någon som vet hur mycket energi det går åt för att producera bitcoin?
Det beror på vilken hårdvara du använder. Man vill ha så hög "hash/sekund" rate som möjligt per watt.
Modern hårdvara är förstås mer effektiv än äldre. Och dedikerad hårdvara (ASIC) är mycket mer effektiv än "vanlig pc-hårdvara" (gäller nästan endast bitcion).
Googla "Antminer", det är dom vanligaste dedikerade bitcoin miners. En vanlig Antminer S7 majnar med 4.73 Th/s och drar 0.25 W/Gh.

bitmain-s7-miner.jpg
 

Zandibar

Cartier
När man är så paranoid att man tror att man råkat beställa en hard wallet från en phishing sida så man vågar inte öppna och använda..:(

15085105614551990149248.jpg
 

Smulan

Rolex
Det beror på vilken hårdvara du använder. Man vill ha så hög "hash/sekund" rate som möjligt per watt.
Modern hårdvara är förstås mer effektiv än äldre. Och dedikerad hårdvara (ASIC) är mycket mer effektiv än "vanlig pc-hårdvara" (gäller nästan endast bitcion).
Googla "Antminer", det är dom vanligaste dedikerade bitcoin miners. En vanlig Antminer S7 majnar med 4.73 Th/s och drar 0.25 W/Gh.

bitmain-s7-miner.jpg

Tack. Det blev en hel del intressant läsning. Konceptet verkar väl genomtänkt. :)
 

mega

Rolex
Verkar som om många valutor gått upp en hel del sen igår, dock inte Bitcoin.
Några ideer eller teorier om vad som triggat uppgången? Eller så har det kanske bara varit för lugnt för länge?
 

mega

Rolex
Där ser man...
Såg att den lanserats, gått från ca USD 170 till 112, och siten är under en DOS-attack. Allt detta på under 24 timmar. Spännande tider.
 

Yrsnö

Cartier
Bitcoin rusade idag, försökte sälja på peaken men såklart krashar kraken så fort något intressant händer på marknaden(typ 5e gången den händer för mig).

Har ni något förslag på en annan site som inte är helt värdelös när man faktiskt vill använda den?
 

mega

Rolex
Bitcoin rusade idag, försökte sälja på peaken men såklart krashar kraken så fort något intressant händer på marknaden(typ 5e gången den händer för mig).

Har ni något förslag på en annan site som inte är helt värdelös när man faktiskt vill använda den?
Jag har börjat handla på Bitfinex. Det går dessutom väldigt fort att regga sig, typ 5 minuter.
Överför du Bitcoin från Kraken till Bitfinex så är du dessutom klar på 30 minuter.
 

mega

Rolex
Nästan alla stora valutor dyker förutom Bitcoin och Bitcoin cash. Jag tycker att valutorna brukar följa Bitcoin, inte gå tvärt emot...
 

sjodan

Omega
Nu finns även Ethereum som certifikat på Avanza, går ner rejält just nu. Själv har jag Bitcoin, gått upp 53% sen jag köpte 10/10 och borde väl sälja. Men eftersom jag är dum i huvudet så gör jag nog som förra gången och säljer när det gått ner till samma pris som jag köpte för.
 

mega

Rolex
Topp