Zandibar
Basic
Du använder uttrycket halmdockeargumentation helt fel. Det var blott en följdfråga på din tidigare fråga. Försökte inte på något sätt göra en nidbild av dig och argumentera mot den. Du borde ge exempel på vad för regleringar som skulle kunna stoppa Bitcoin istället för att spy ut lösa antaganden.Nu kör du ju dock halmdockeargumentation.
Vart har jag någonsin påstått att dollarn är bättre än Bitcoin? Du målar upp ett argument, som jag aldrig tagit i min mun, och slänger fram det som att jag sagt det? Därför kommer du inte ens att få ett svar på den frågan, för det är helt enkelt något som jag aldrig ens påstått.
Alla kryptovalutor kan påverkas av regleringar, men har lika hög fallhöjd som Bitcoin har idag. Skatt av Bitcoin löser man med samma sak som aktier och dylikt, dvs lagstifta och om en person inte rapporterar en vinstgivande försäljning blir det klassat som ett brott. Sedan är det upp till var och en om man vill begå brott eller ej.
Bitcoin är sämre än andra valutor för att den är långsam och dyr. Det har jag redan förtydligat tidigare.
Jag ställde frågan "Varför är dollarn bättre än Bitcoin?". Du sa faktiskt att skatter kommer vara en stötesten för Bitcoin. Och USA är ett av världens största länder. Skatt innebär att bland annat USA skulle kräva deras FIAT-valuta som nu är amerikansk dollar av konsumenten som använder Bitcoin. Därför frågar jag dig varför t.ex. dollarn är bättre än Bitcoin? Du påpekar indirekt att Bitcoin är underordnad till FIAT-valutor när du säger att skatt är ett black om foten för dess framgång. Märker att du har 0 koll ju mer vi pratar.
Trodde verkligen att du visste vad du pratade om först men det är verkligen inte givande att diskutera med dig, dessutom skulle det bara legitimera din inkompetens.