COINBASE bättre än PLUS500 ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
PLUS500 handlar inte med riktiga coins utan någon form av certifikat.COINBASE bättre än PLUS500 ?
Kul att man hoppade på det såhär i efterhand Köpte 12000 st dåTycker det är overkligt mycket projekt som startas, och det är grymt svårt att avgöra vilka som är bättre än andra.
Läste några inlägg och tycker att dom fick väldigt lite mothugg... Ofta brukar communityn skjuta ut sig när dom stora drakarna går in i små projekt.
Tycker det här projektet liknar ripple avs. funktionalitet, men det är svårt att avgöra om det är en bättre teknisk lösning.
COINBASE bättre än PLUS500 ?
Har inte hängt med sådär jättemycket, köpt några poster lite då o då. Hittills använt mig av Safello och har en wallet på blockchain. Någon som har synpunkter på safello - det är lätt att handla där iallafall.
Precis det jag gör, tänkte bara kolla om det är ett bra ställe eller om det finns bättre. För mig har det funkat bra, men jag är som sagt inte så värst insatt .Går väl bara att köpa BTC på Safello?
1000 upp idag? Vad händer?
XLM upp från 0,03 till 0,15 sedan detta.XLM är väl också värt att slänga in lite cash i nu i och med att IBM annonserat ett samarbete med dem.
Stämmer ryktena kommer Ripple att presentera ett samarbete med American Express under veckan
Tror jag läste att XRP inte är involverat på något sätt i samarbetet?XLM upp från 0,03 till 0,15 sedan detta.
Ripple har annonserat samarbete med American express och flera andra, men verkar ändå inte ta fart av någon anledning.
Stämmer, till en början. Men det är en seg jävla affärsmodell de har, dvs de säljer in sin "betallösning" i första läget, sedan XRP när de ser att den fungerar (då XRP minskar kostnaderna för överförningarna markant). Långsiktigt håller det nog, men det är ju segt när andra valutor spikar i höjden..Tror jag läste att XRP inte är involverat på något sätt i samarbetet?
Och köpare; glöm inte att fylla i köpet i K4-blanketten, köp med kryptovalutor räknas som realisering av vinst/förlust och ska redovisas till skatteverketMed risk för att göra skamlös marknadsföring (sorry isf) så vill jag bara tipsa om att jag erbjuder er som vill köpa mina populära klockrullar att betala med BTC/ETH/LTC. Res med stil i jul och imponera släkten med en ny klocka varje dag, eller ge bort en rulle till en fellow klocknörd
https://klocksnack.se/threads/bara-...d-canvas-för-4-klockor-armband-verktyg.83841/
Antar att det gäller mig också dåOch köpare; glöm inte att fylla i köpet i K4-blanketten, köp med kryptovalutor räknas som realisering av vinst/förlust och ska redovisas till skatteverket
Hur står det nu till med dessa gafflar till Bitcoin Cash och Bitcoin Gold. Jag har en egen wallet och jag har inte riktigt fattat om jag överhuvud taget kan kamma hem lite Cash och Gold och ännu mindre hur fasiken det ska gå till? Har ni någon peiling?
Jag snackade för övrigt med en kompis idag som för ett par veckor sedan fick 4.75 BTC hackade och stulna. Han hade sina kryptovalutor online och på något sätt sniffade de till sig hans lösenord, gick in på hans konto och stängde av dubbel verifikation vid försäljning och skickade vidare BTC i etern. Han tog det förvånansvärt bra! Jag hade blivit ganska förbannad om någon stal en halv miljon från mig...
Man ska köpa lite grann i taget. Inte smart att gå all-in direkt. Investera försiktigt is key.Känns som jag gör bort mig om jag inte köper litegrann. Orkar inte regga och verifiera och skit på sidorna så drar mig för det
Ja, en trist historia. Han skulle ta tag i det här med mer säker förvaring men hade väl annat att tänka på. Det har ju gått så jävla fort...Han får fan skylla sig själv. Vem har inte 4,75 bitcoins på en hardwallet? Seriöst
edit: För att svara på din fråga, var har du dina bitcoins sparade?
Hmm. Vet tyvärr inte vad Electrum är.Ja, en trist historia. Han skulle ta tag i det här med mer säker förvaring men hade väl annat att tänka på. Det har ju gått så jävla fort...
Jag har inte lika mycket själv, jag har inte riktigt hängt med i svängarna, men jag har mina mBTC på Electrum. Men kanske är det dags att skicka över mina mBTC på en offline dator snart, inte ens Linux är safe i dessa dagar?!?
Detta skall undersökas vidare. Det vore ju märkligt om jag inte är med på båda grenarna om jag äger BTC före händelsen...återkommer.Hmm. Vet tyvärr inte vad Electrum är.
Bitcoin-Gold och Bitcoin Cash forkarna har ju redan varit, så av dem kommer du inte få något. Har man pengarna sparade på en wallet som Exodus eller en hardwallet som tex. Trezor eller Ledger så ska man inte behöva göra något. Man behöver inte heller göra något om man har ens tokens på en exchange som t.ex. Coinbase. Efter forken tar man del av båda blockkedjor och man får oftast samma mängd av båda valutor. Så om du hade t.ex. 2 btc innan Bitcoin Cash-Forken den 1 aug tidigare iår fick du senare även 2 BTC i form av Bitcoin Cash. Så man behöver inte göra något i stort sett..
ja men hur får man sina pengar när bitcoin är såld på blockchain platform?Akta dig för Coinbase, supporten är obefintlig. Mitt konto där har varit "temporärt låst" i snart två veckor, mailat supporten säkert 10 gånger, ingen respons ännu. Har lite BTC där som jag hemskt gärna vill kunna använda.
Vill du ha en wallet + möjlighet att köpa bitcoin så rekommenderar jag Blockchain och deras samarbete med Coinify.
ja men hur får man sina pengar när bitcoin är såld på blockchain platform?
Men vart förvarar man sin hardwallet? Bankfack?Han får fan skylla sig själv. Vem har inte 4,75 bitcoins på en hardwallet? Seriöst
edit: För att svara på din fråga, var har du dina bitcoins sparade?
Paperwallet är ju också ett alternativ. Det finns bra instruktioner online. Om man har en halv mille i BTC är ju bankfack ett bra alternativ.Men vart förvarar man sin hardwallet? Bankfack?
Skulle avråda från bankfack. Ha den hemma någonstans så att du kan använda den när du vill. Den är värdelös utan pinkod. Däremot ska man vara försiktig med det fysiska pappret där man skrivit ner ens recovery keys. De bör sparas i bankfack istället!Men vart förvarar man sin hardwallet? Bankfack?