romanov
Silver
Haha jaa de har varit otroligt segaKraken kommer jag aldrig mer gå in på. Jag föredrar herpes framför Kraken. Usch, behövde bara få ur mig det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha jaa de har varit otroligt segaKraken kommer jag aldrig mer gå in på. Jag föredrar herpes framför Kraken. Usch, behövde bara få ur mig det.
Exakt hur fungerar det om man vill betala kontant? Kan man betala med Euro?för er som enbart vill köra bitcoins kan jag tipsa om localbitcoins.
Där kan man betala med swish och kontanter om man vill träffa upp någon av säljarna
Folk lägger upp vad de vill ha för sina bitcoins.Exakt hur fungerar det om man vill betala kontant? Kan man betala med Euro?
Är det en lätt flipp efter köp? (Då ska man bara hitta någon till nästa sommar som har rätt mängd att sälja)Folk lägger upp vad de vill ha för sina bitcoins.
Så man får se vad folk i närheten av en vill ha liksom.
Skulle någon vilja ha Euro så är det ju bara att köra. Alternativt att man loggar in på sidan när man är utomlands nästa gång och fixar det där
Jag har enbart gjort ett litet köp med swish.Är det en lätt flipp efter köp? (Då ska man bara hitta någon till nästa sommar som har rätt mängd att sälja)
Håll hårt i dem. Snacket går ju om 100k usd på btc 2018Borde man ligga ut och glömma av sina Bittar eller? Ett jävla svängande. +1800kr första dagen, nu nere på +-0 efter 3 dygn.
”Snacket går”.Håll hårt i dem. Snacket går ju om 100k usd på btc 2018
Hehe, så sant! Men jag tror nog att de kan närma sig de 30k usd inom kort iaf.”Snacket går”.
Den har man ju hört förr när det gäller spekulationsaktier och annat.
Nu är du nöjd va?Exakt. Detta är ett av dom sämsta finansiella besluten jag tagit dock. Tjänade en slant på LTC redan på 80, o hade inte fått in "fuck you-money" nu på 300+ heller, men ändå en bra slant.
Rant over
Hoppas och tror kraftigt på Cardano f.ö - LETS GO!
I dag är jag glad jag inte genomförde och litade på magkänslanBitfinex, känns inte bra behöva visa räkningar, pass, körkort mm, selfie mm. Helt sjuk verifikation
Dessutom arbetsgivare mm. Vet en del är med men jag backar
Nu är du nöjd va?
Konstigt att dom inte slutar ta emot nya kunder tillsvidare. Strulet har hållt på alldeles för länge.Min erfarenhet med Kraken blir bara bättre och bättre. Skulle föra över det lilla jag hade kvar där till min Ledger. Withdrawal går igenom, men får ett mail där det står att det kommer komma ett till mail där jag godkänna transaktionen. Detta mail vägrar komma. Har gått över 1 timme nu och min Balance på kraken ligger självklart på 0. Underbart! Skickat ett mail till supporten, lär väl ta 3 månader innan de svarar .
Jag var dum som inte bara körde bitfinex från början. Får skylla mig självKonstigt att dom inte slutar ta emot nya kunder tillsvidare. Strulet har hållt på alldeles för länge.
Jag har ju gjort samma resa...Jag var dum som inte bara körde bitfinex från början. Får skylla mig själv
Har redan läst den sidan men hittar inget svar på min fråga.
https://xbtprovider.com/#instruments-definitionHar redan läst den sidan men hittar inget svar på min fråga.
Tack!https://xbtprovider.com/#instruments-definition
EDIT. Nu blev det väldigt specifikt för det BTC-certifikat som diskuteras här. Guldcertifikat skiljer sig dock inte nämnvärt.
Mitt tips är att alltid läsa igenom prospektet innan man handlar. I det här fallet äger utställaren BTC som inte är kopplat till certifikatet. De äger det själva för att inte ta någon risk utan kan bara plocka in 2,5% årligen.Tack!
Jag kanske är trög men det jag är ute efter är inte hur värdet på certifikatet räknas ut.
Det jag undrar är om utställaren av certifikatet äger något, tex guld eller BTC?
Det här hittar jag på Avanza men det besvarar inte min fundering.
Vad är Bitcoin XBT och Ethereum XBT?
Bitcoin XBT och Ethereum XBT är certifikat som har målsättningen att följa utvecklingen av priset på Bitcoin/Ethereum. Certifikatet handlas på Stockholmsbörsen First North.
Innebär ett köp i XBTs certifikat att man äger Bitcoin eller Ethereum?
Äger man Bitcoin XBT eller Ethereum XBT så äger man inte Bitcoin/Ethereum direkt utan ett certifikat som har exponering mot Bitcoin-priset eller Ethereum-priset.
Så det kan variera mellan olika certifikat?Mitt tips är att alltid läsa igenom prospektet innan man handlar. I det här fallet äger utställaren BTC som inte är kopplat till certifikatet. De äger det själva för att inte ta någon risk utan kan bara plocka in 2,5% årligen.
Certifikatet följer löst BTC men påverkas även av växelkurser och annat. Det finns en inlösensoption så om värdet av certifikatet är långt under det faktiska värdet av underliggande BTC ((genomsnittligt pris-2.5%)*.05) kan du lösa in det och få ut det reela värdet minus inlösenkostnader. Arbitragejägare kommer se till att det inte kommer ske.Så det kan variera mellan olika certifikat?
Har fortfarande lite svårt att förstå värdet på de andelar som handlas i certifikatet. Jag är ju med och bestämmer värdet, precis som på en aktie, genom att köpa och sälja till den kurs jag finner lämplig. Om vi är 10 st som äger andelar i certifikatet och alla tycker att varje andel är värd 10:- så försvinner ju kopplingen till BTCs värde. Känner att det är något jag missar här för så kan det inte vara! Hur kopplas certifikatets värde till BTC-kursen?
Älskar bra svar! Finns det (det varierar såklart) även en option över tid, som garanterar inlösen?Certifikatet följer löst BTC men påverkas även av växelkurser och annat. Det finns en inlösensoption så om värdet av certifikatet är långt under det faktiska värdet av underliggande BTC ((genomsnittligt pris-2.5%)*.05) kan du lösa in det och få ut det reela värdet minus inlösenkostnader. Arbitragejägare kommer se till att det inte kommer ske.
Det är helt upp till varje emittent att bestämma huruvida certifikatet ska artificiellt följa en tillgång, eller strikt följa.
Nej, det tror jag inteÄlskar bra svar! Finns det (det varierar såklart) även en option över tid, som garanterar inlösen?
Hur menar du inte kopplat till certifikatet? Det är i allra högsta grad kopplat till certifikatet. Alla derivat äger, köper och säljer och hedgar underliggande tillgång i form av råvara, papper, valuta etc.Mitt tips är att alltid läsa igenom prospektet innan man handlar. I det här fallet äger utställaren BTC som inte är kopplat till certifikatet. De äger det själva för att inte ta någon risk utan kan bara plocka in 2,5% årligen.