• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

mega

Rolex
Har en känsla av att det kan bli en ganska ordentlig dal, vad tror ni?
Har redan köpt och sålt två gånger med förlust pga att det vänder hårt nedåt igen efter en liten tillfällig uppgång.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Har en känsla av att det kan bli en ganska ordentlig dal, vad tror ni?
Har redan köpt och sålt två gånger med förlust pga att det vänder hårt nedåt igen efter en liten tillfällig uppgång.
Beror på vilken valuta vi pratar om.. ETH, LTC och Ripple lär se fler korrektioner snart. Jag har en weird känsla att BTC når 20k innan veckan är slut.
 

mega

Rolex
Beror på vilken valuta vi pratar om.. ETH, LTC och Ripple lär se fler korrektioner snart. Jag har en weird känsla att BTC når 20k innan veckan är slut.
Tänkte på dom stora valutorna, är inne på ditt spår också. Men undrar över BTC, den har tagit ganska mycket stryk, skrämmer säkert ganska många att lugna sig ett litet tag.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Uppenbarligen tänker de flesta som dig, då det totala antalet $ i kryptovalutor ständigt ökar. Idag är vi uppe på 511 miljarder $.. Igår var det 500.. Dagen innan det var det 440... Ja du fattar

Bara att använda det till ens fördel :D
Lite så jag tänker också. För en gångs skull har jag hakat på något det skrivs mycket om direkt istället för att vänta och se. Är i och för sig inne med en blygsam summa men det lär bli mer närmsta tiden :)

Har även tagit in lite "gröna" kanadensiska aktier i portföljen :greedy:
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Gäller verkligen att ha is i magen och inte gå in för tidigt.
Tycker ofta det är stora rörelser runt midnatt. Vad händer när andra halvan av jordklotet vaknar och ser raset?
BTC har väl legat minus större delen av dagen men noterade också att mycket sker med kursen över natten. Rejäl nackdel när man handlar med certifikat och är låst tills börsen öppnar.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Lite så jag tänker också. För en gångs skull har jag hakat på något det skrivs mycket om direkt istället för att vänta och se. Är i och för sig inne med en blygsam summa men det lär bli mer närmsta tiden :)

Har även tagit in lite "gröna" kanadensiska aktier i portföljen :greedy:
Jag "väntade" från 2013 fram tills för några månader sedan... Dock mest för att jag trodde Bitcoin var en valuta och inte en investering. :D
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
det tar bara 15minuter för överföring
Vad menar du, vem skulle betala för kostnaden då? Det är ju sjukt luddigt skrivet, men inte fan är det ju dom som i slutändan tar smällen för transaktionsavgiften, skulle de syssla med välgörenhet? Om man väljer långsam transaktion betalas väl kostnaden i ett mindre antal bitcoins, får jag anta.
 
Senast ändrad:

azcii

Patek
2-Faktor
Vad menar du, vem skulle betala för kostnaden då? Det är ju sjukt luddigt skrivet, men inte fan är det ju dom som i slutändan tar smällen för transaktionsavgiften, skulle de syssla med välgörenhet? Om man väljer långsam transaktion betalas väl kostnaden i ett mindre antal bitcoins, får jag anta.
Ska jag gissa erbjuder de förmodligen en lite "sämre" kurs och kan därmed stå för transaktionsavgiften.
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Rekommenderar ni Bitfinex för att handla krypto? Jag tänkte kasta in en slant för att motivera mig att lära mig.

Ska läsa på lite mer vid tillfälle, men är det enkelt att sätta in/ta ut pengar?

Handlade certifikat via Avanza men vore kul att prova att köpa faktisk valuta.
 

Frodda

Omega
Bitfinex, känns inte bra behöva visa räkningar, pass, körkort mm, selfie mm. Helt sjuk verifikation
Dessutom arbetsgivare mm. Vet en del är med men jag backar:(
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Bitfinex, känns inte bra behöva visa räkningar, pass, körkort mm, selfie mm. Helt sjuk verifikation
Dessutom arbetsgivare mm. Vet en del är med men jag backar:(
Upplever dem också som långtgående. Bolaget måste dock givetvis uppfylla pengatvättsregelverk och KYC. Oklart om andra handelsplatser tillämpar mer begränsad KYC? Om du inte ska handla i fiat behöver du dock inte lämna någon KYC.

"Once documents are uploaded during the verification process, they are stored separately and are not accessible from the web servers."

Vad nu det innebär...
 

mega

Rolex
Bitfinex, känns inte bra behöva visa räkningar, pass, körkort mm, selfie mm. Helt sjuk verifikation
Dessutom arbetsgivare mm. Vet en del är med men jag backar:(
Är det verkligen så pyssligt nu? Jag gick med för ca två månader sedan, minns inte att det var så jobbigt.
Du behöver bara signa dig för exchange trading, inte margin eller funding.
 

Frodda

Omega
Det är sunt. Man får ju hoppas att de har motsvarande eller bättre säkerhet än svenska banker som kräver ungefär samma sak.

Svenska banker kräver inte selfie med mitt pass:) eller arbetsgivarintyg.
Men håller med sig! Tänker åtminstone att jag vill inte ge ut så mycket info om mig.
Tror inte dom är bättre på säkerheten dock på random sidor som handlar kryptovalutor
 

Rearden

Cartier
Lite så jag tänker också. För en gångs skull har jag hakat på något det skrivs mycket om direkt istället för att vänta och se. Är i och för sig inne med en blygsam summa men det lär bli mer närmsta tiden :)

Har även tagit in lite "gröna" kanadensiska aktier i portföljen :greedy:
De där gröna aktierna, nått du kan rekommendera? Känns som en bra långsiktig investering
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Okej. Jag är redan tungt i BTC-racet. Satte nu in ytterligare en rätt bra slant, denna gången i ETH.

Om några månader/år får vi se hur det har gått :)
 

azcii

Patek
2-Faktor
Min erfarenhet med Kraken blir bara bättre och bättre. Skulle föra över det lilla jag hade kvar där till min Ledger. Withdrawal går igenom, men får ett mail där det står att det kommer komma ett till mail där jag godkänna transaktionen. Detta mail vägrar komma. Har gått över 1 timme nu och min Balance på kraken ligger självklart på 0. Underbart! Skickat ett mail till supporten, lär väl ta 3 månader innan de svarar .
 
Topp