• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Tycker analogin med triss-lotter är ganska bra för de som inte är särskilt insatta i kryptovalutor (jag själv inkluderad). Har ett par innehav med ett totalt anskaffningsvärde på under 1000kr, som i dagsläget har tredubblats. Men hur många köper trisslotter för att vinna 120, 250 eller ens 500kr? De allra flesta växlar nog in vinsten för en handfull nya lotter direkt eller på sikt, precis som många nu väntar på högre uppgångar. Hade jag å andra sidan investerat för 10.000kr hade jag i dagsläget allvarligt funderat på att sälja och mått väldigt bra med den vinsten. Någon liknande raket kommer man troligtvis inte få vara med om igen (förutom bostäder på en 10-årshorisont ;) ).

OK. Jag är nu helt övertygad. Har precis varit och pantat hela klocksamlingen och vigselringen. Hittade en kille på Blocket som säljer bitcoin IRL, jag skall få ett USB-minne med mina Bitcoins.

Han ville ha betalt i kontanter, skall träffa honom om en halvtimme. Han har redan sms:at och sagt att priset gått upp så mycket sedan vi pratades vid tidigare idag, så nu får jag bara 50% så många Bitcoins, jag kör på ändå tänker jag!

*Håller tummarna för fortsatt uppgång!*

Men visst är det kul att spekulera? Speciellt eftersom det inte följer någon norm som man tidigare "trott" sig förstå. Släng logiken ut ur fönstret, hoppas att man kan hämta hem lite vinst och vara glad att man fick vara med lite i varje fall....

En av mina vänner (som gjort sig feta vinster hittills) säger att han tror "att crypto bara är i sin linda". Ingen aning, men spännande är det! Man törs inte casha ut än!

Hur ofta byter ni coins? Hur många olika är ni investerade i? Kör ni all-in på ett eller kör ni många olika?
Själv kör jag med ca 8 coins.
Jag kör 2-4 åt gången, av dom mest "kända". Köper när det dippar hyfsat och säljer när det går upp minst 10-15%.
Ibland får man vänra ett par dagar på en trade, och ibland kan det bli 3-4 om dagen.
Det roliga hittills är ju att det alltid gått upp, förr eller senare...

En vän som minade ihop sina 50+ bitcoins, som sedan sålde det för kaffepengar. Han kan inte må bra dessa tider där bitcoin är överallt på internet och media. Borde ringa honom och höra så han mår bra.

Men nu ska fan jag in i den här marknaden jag med! Bästa sidan om man inte är intresserad att lämna ut alla sina personuppgifter och riskera all form av integritet?

Total Market Cap: $635 701 660 198 . Helt sinnes. Utvecklingen de senaste 7 dagarna

Screenshot_20171219-081710_1hh.png

Vad har panelen för förslag på Coins som kan vara värda att studera lite närmar nu?
Jag sitter med några av de vanligaste i min portfölj (LTC, ETH, ETC, DASH, BCC, MCO, QTUM, NEO) men vill ändå se efter ytterligare spännande alternativ.

Vad har panelen för förslag på Coins som kan vara värda att studera lite närmar nu?
Jag sitter med några av de vanligaste i min portfölj (LTC, ETH, ETC, DASH, BCC, MCO, QTUM, NEO) men vill ändå se efter ytterligare spännande alternativ.
Tronix... Nu har jag suttit i 1 månad och sagt att den inte kommer gå upp mer. Gått miste om 2000% uppgång :( Finns en risk för att jag kommer sitta där igen om några dagar.

Även NXT kan vara värd att kika på

Tillbaka
Topp