• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Prova Binance. Har fungerat bra för mig där.

Som jag förstår det, så måste du föra över crypto till Binance för köp av annan cryptovaluta.
Dvs. ingen direkt deposit av "vanliga pengar".

Som ny på detta, så tilltalar Coinbase mig med enkel layout men där finns bara fyra valutor.
Bitfinex vill jag in på, men det kräver referalkod som inte ens de som har konto på sidan kan hitta.

Pengarna ligger kanske inte i kryptovaluta, utan att starta en sida som är enkel och har en sjysst layout helt emkelt o_O
 
Som jag förstår det, så måste du föra över crypto till Binance för köp av annan cryptovaluta.
Dvs. ingen direkt deposit av "vanliga pengar".

Som ny på detta, så tilltalar Coinbase mig med enkel layout men där finns bara fyra valutor.
Bitfinex vill jag in på, men det kräver referalkod som inte ens de som har konto på sidan kan hitta.

Pengarna ligger kanske inte i kryptovaluta, utan att starta en sida som är enkel och har en sjysst layout helt emkelt o_O
Du har rätt. Jag personligen köpter ETH på Coinbase och sen för över det till Binance och köper för ETH där. Fungerar snabbt och bra för mig iaf :)
 
Jag blir aldrig verifierad på Kraken :(
Är väl bara att vänta antar jag.
Kan någon vänlig själ skicka mig en "invitation code" till Bitfinex?
 
Benägen att hålla med.
Det, tillsammans med att folk skriver hodl mest överallt, är nog det som oroar mig mer än nånting annat.
På riktigt, alltså. Känns sketchy as fuck.
Untitled.png
 
Fattar inte hur folk orkar vara inne på Reddit?
Tänk om KS hade samma design (eller snarare brist på det), de hade fått stänga i går :confused:
Jag har använt mig utav Reddit till det mesta sedan 2011.. De flesta brukar reagera på att gränssnittet är kasst, men när väl förstått hur systemet fungerar brukar man oftast fastna. Eller det har i alla fall de flesta runt omkring mig gjort.

Just /r/the_donald har ju för övrigt lite larvig och kass design med flit.
 
Jag har använt mig utav Reddit till det mesta sedan 2011.. De flesta brukar reagera på att gränssnittet är kasst, men när väl förstått hur systemet fungerar brukar man oftast fastna. Eller det har i alla fall de flesta runt omkring mig gjort.

Just /r/the_donald har ju för övrigt lite larvig och kass design med flit.

Reddit e grymt. Älskar deras botar som RemindMe! t.ex. - även mkt bra subforums för typ alla kryptos.
 
Benägen att hålla med.
Det, tillsammans med att folk skriver hodl mest överallt, är nog det som oroar mig mer än nånting annat.
På riktigt, alltså. Känns sketchy as fuck.
Ja det är djupt oroande, folk här I tråden köper valutor baserade på någon annan I trådens rek ofta utan någon koll på vad det är för något.
Läskigt att tänka att det nu finns milljoner runt om I världen som gör samma sak.
Tror definitivt på krypto på lång sikt, och har investerat I några projekt men det krävs inte ett geni för att veta att 95% av alla projekt ska till 0.
 
Reddit e grymt. Älskar deras botar som RemindMe! t.ex. - även mkt bra subforums för typ alla kryptos.
Ja precis, har fått de flesta av mina kryptonyheter via reddit..

Listan kan göras lång på bra subs..

/r/mma
/r/soccer
/r/android
/r/worldnews
/r/swarje ( :cool: )
osv...

Det jag framför allt gillar med reddit är att de bästa kommentarerna/posterna alltid hamnar högst upp så man slipper söka igenom 500 sidor. Facebook snodde ju detta från just Reddit. Men förstår om det inte är för alla.
 
Ja det är djupt oroande, folk här I tråden köper valutor baserade på någon annan I trådens rek ofta utan någon koll på vad det är för något.
Läskigt att tänka att det nu finns milljoner runt om I världen som gör samma sak.
Tror definitivt på krypto på lång sikt, och har investerat I några projekt men det krävs inte ett geni för att veta att 95% av alla projekt ska till 0.
Tycker det beror lite på hur mycket det är man investerar. Själv satsar jag pengar jag inte behöver och skulle alla valutorna krascha i morgon så kommer jag vara sur i en dag sen är det överspelat.

Det som oroar mig är folk man läser om som tar lån för att satsa i bitcoin. Det kan sluta riktigt illa.
 
Tycker det beror lite på hur mycket det är man investerar. Själv satsar jag pengar jag inte behöver och skulle alla valutorna krascha i morgon så kommer jag vara sur i en dag sen är det överspelat.

Det som oroar mig är folk man läser om som tar lån för att satsa i bitcoin. Det kan sluta riktigt illa.
Sen tror jag faktiskt att de flesta här har någon form av koll på vad det är de faktiskt köper.

Inte så svårt att köra en "google ELI5" på valutan man är intresserad av innan man köper.
 
Tycker det beror lite på hur mycket det är man investerar. Själv satsar jag pengar jag inte behöver och skulle alla valutorna krascha i morgon så kommer jag vara sur i en dag sen är det överspelat.

Det som oroar mig är folk man läser om som tar lån för att satsa i bitcoin. Det kan sluta riktigt illa.
Tycker det beror lite på hur mycket det är man investerar. Själv satsar jag pengar jag inte behöver och skulle alla valutorna krascha i morgon så kommer jag vara sur i en dag sen är det överspelat.

Det som oroar mig är folk man läser om som tar lån för att satsa i bitcoin. Det kan sluta riktigt illa.
Iom att market cap just nu är aver 600b$ är det rimligt att anta att manga satsat mycket. Det är nog väldigt få som tar lån för att köpa detta, men betydligt fler som har några månadslöner I det som definitivt skulle påverkas av en ev krasch.
 
Iom att market cap just nu är aver 600b$ är det rimligt att anta att manga satsat mycket. Det är nog väldigt få som tar lån för att köpa detta, men betydligt fler som har några månadslöner I det som definitivt skulle påverkas av en ev krasch.

Förstår inte riktigt din poäng. Om man inte är medveten om att krypto överlag är extremt högrisk och m.a.o beredd att förlora allt man gått in med har man absolut ingenting i krypto att göra.
 
Nu orkar jag inte läsa prospektet eftersom jag inte äger det, men det brukar dras löpande. Du kan alltså inte tajma ditt ägande och köpa/sälja med/utan adminavgift.
#therearenofreelunches
Tänkte bara återkoppla eftersom jag kollade med Avanza i dag och mycket riktigt dras det löpande, varje dag enligt (1/360)*2,5% = 0,0069%.
 
Något som inte tagits upp här...

Vad tror ni effekten blir av att Litecoingrundaren sålt av 99.99% av alla sina LTC?
Han påstår ju att det inte är bör påverka kursen med tanke på volymen. Sen intressekonflikt är väl egentligen ett bra skäl men tror personligen att kursen kommer initialt sjunka när grundaren dumpar sina coins oavsett anledning.
 
Han påstår ju att det inte är bör påverka kursen med tanke på volymen. Sen intressekonflikt är väl egentligen ett bra skäl men tror personligen att kursen kommer initialt sjunka när grundaren dumpar sina coins oavsett anledning.
Mm, lite som att en VD för ett företag helt plötsligt skulle dumpa alla sina aktier i bolaget. Skulle skrämma mig rejält iaf.
 
Något som inte tagits upp här...

Vad tror ni effekten blir av att Litecoingrundaren sålt av 99.99% av alla sina LTC?

Så det är det som är förklaringen till att LTC reas ut? Har ju sjunkit som en sten idag, snacka om att ta stryk...
Tror det är brutalt köpläge.
Litecoin är ju en riktigt gammal spelare som alltid legat ganska stabilt och haft låga nätavgifter. "Tyvärr" har ju även denna coin pumpats upp, precis som alla andra.
Ganska säker på att den kommer att hämta sig med råge inom ett par timmar.

Apropå ingenting... Ni som för över valutor mellan olika exchanger, har ni någon bra strategi?
Ganska jobbigt att tappa 10% av värdet innan en transaktion gått igenom.
Jag har hittills köpt en känd valuta som gått ner mycket och efter transaktionen köpt tillbaka USD/EURO etc.
Har för mig att USDT är framtaget för att transportera valuta billigt och utan svängningar?
 
Jag blir aldrig verifierad på Kraken :(
Är väl bara att vänta antar jag.
Kan någon vänlig själ skicka mig en "invitation code" till Bitfinex?
Tror inte vi vanliga dödliga får invites som vi kan dela ut. Rätta mig gärna om jag har fel. Kan mycket väl tänka mig att tradea en invite mot ett par handledstimmar med valfri Panerai :D
Poloniex är väl en ganska känd plattform den med, testat?

Edit:
Strunta i Kraken helt och hållet. Inte värt besväret längre.
 
Tillbaka
Topp