• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Leif

Cartier
Satan i gatan vad jag har failat i detta ras. Helt galet följer inte mina egna råd om att aldrig sälja utan hålla i mynten. Sålde ethereum typ 7 dollar från botten :banghead: och köpte tillbaka långt senare när den vänt upp. Gick - 20% ner i antal ethereum. Har tappat lugnet nu. Måste få ut mynten till coldstorage asap. Helt galet beroendeframkallande det här med. Sover ju inte normalt heller. Kollar mobilen 24/7 :pirate:

:confused:
 

Jimpa

Panerai
Satan i gatan vad jag har failat i detta ras. Helt galet följer inte mina egna råd om att aldrig sälja utan hålla i mynten. Sålde ethereum typ 7 dollar från botten :banghead: och köpte tillbaka långt senare när den vänt upp. Gick - 20% ner i antal ethereum. Har tappat lugnet nu. Måste få ut mynten till coldstorage asap. Helt galet beroendeframkallande det här med. Sover ju inte normalt heller. Kollar mobilen 24/7 :pirate:

:confused:
Ligger o blöder just nu jag med :p
 

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Det låter ju inte alls bra att ni är så uppe i varv. Kanske har ni satsat för mycket pengar i en så volatil tillgång som kryptovalutor? Ni ska hur som helst inte behöva stressa så mycket över detta. Akta er för att er FOMO ska ta över det rationella tänkandet.

Man ska inte se kryptovalutor som en get rich quick-grej. Ja, kurserna kan explodera, men glöm inte att priserna ännu baseras på spekulationer. Det gör det hela till ett lotteri kortsiktigt. Och då kan det ju gå illa om man går in i det för mycket. Ungefär som spelberoende. Men helt ärligt, hade ni tänkt att den extrema uppgången skulle pågå konstant? Att en snabb nedgång inte skulle komma? Och sedan när raset skedde, att det inte kommer att vända igen?
 

Leif

Cartier
Problemet är att jag har för mycket på Kraken vilket gör att siffrorna varierar nåt enormt. Fick mail ikväll om att jag numera är Tier 3 så nu har jag börjat skyffla över till cold storage. Ska ha max 10% att spekulera med och 90% i coldstorage hädanefter
Känns redan bättre kam jag säga.
 

Lowe92

Cartier
Har börjat lite smått att titta på det här men ser att Kraken varken stödjer Golem eller NEM (XEM) som jag tycker verkar intressanta. Ni som gillar dessa valutor, köper ni bitcoins och sen växlar på andra sidor eller har ni någon annan sida med fler möjligheter.
 

Leif

Cartier
Bittrex är jag reggad på för att få tag på t.ex. Golem och Waves. De har sjukt stort utbud där. Sen har jag även ett konto på liqui.io för ännu mer sällsynta coins som t.ex ROUND
 

Leif

Cartier
Ethereum på ATH igen, denna gången inför releasen på en av de stora börserna i Kina. Ca 1 dygn innan kinesiska börsen öppnar. Veckan ser mycket lovande ut för ethereum och ethereum classic.
 

Leif

Cartier
Dags att sammanställa månaden som gått. Ska försöka göra detta varje månad. Från tråden "Få pengar att växa [...]" skrev jag 13:e Maj följande

Maj 13 2017
Market Cap: 52,9 B$
Bitcoin: 1715 $
Ethereum: 88,6 $
Ripple: 0,20 $
Litecoin: 27,43 $
NEM: 0,126 $
Dash: 85,63 $
Ethereum Classic: 6,05 $
Monero: 28,05 $
Stellar Lumen: 0,037$
Augur: 16,10$
Golem: 0,21$
Round: 0,19 $
.
.
.
Iconomi: 0,73 $ (Jag har en hel del i denna.)

Nu Lördag 3:e Juni ser det ut såhär
Juni 3 2017
Market Cap: 90,3 B$ (+70,7%)
Bitcoin: 2570 $ (+49,8%)
Ethereum: 221 $ (+149%)
Ripple: 0,28 $ (+40%)
Litecoin: 27,59 $ (+0,5%)
NEM: 0,219 $ (+73%)
Dash: 144,67 $ (+69%)
Ethereum Classic: 16,62 $ (+174%)
Monero: 43,89 $ (+56%)
Stellar Lumen: 0,038$ (+2,7%)
Augur: 25,41$ (+57,8%)
Golem: 0,457$ (+176%)
Round: 0,12 $ (-37%)
.
.
.
Iconomi: 1,29 $ (+76%)

Nästan lika bra som månaden innan. Som ni ser på siffrorna så är de helt sanslösa och det här partyt verkar inte vilja sluta.
Ska bli intressant att följa upp Juni nu. Vad tror ni. Fortfarande sjuka siffror i början av juli?
 

Leif

Cartier
Jag har börjat intressera mig för ICO:er (Initial Coin Offering) och har faktiskt gjort min första investering i en sådan.
Monaco Visa - https://mona.co/
Mycket snack om att det är en scam med mera men jag har lagt in 30.1337 ETH i detta projekt. Kan bli gigantiskt. Vi får se framöver.
För den som är intresserad så finns det ICO att studera på sidan https://www.ico-list.com/
Det här handlar om hög risk så in i helv*te. Men jäklar vad spännande.
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
Om 3 år citerar jag detta inlägget.
Allt kan väl hända. Längtar efter nästa fas, när valutorna börjar användas som tänkt (och därmed fortsätter utvecklas), istället för att bara vara föremål för spekulation. Min oro är att teknologin / potentialen förblir outnyttjad pga att den stora massan inte är redo, och att annan teknologi inom ramen för redan etablerade plattformar kommer ikapp istället. Den starka fundamentan för mig är dock avsaknad av koppling till en centralbank el motsv. som kopplar valutans värde till politiska incitament (läs: det nya guldet). Hänger ju dock rätt mycket på att vissa förväntningar på kryptovalutorna faktiskt infrias inom en inte allt för avlägsen framtid. :)
 

Leif

Cartier
Allt kan väl hända. Längtar efter nästa fas, när valutorna börjar användas som tänkt (och därmed fortsätter utvecklas), istället för att bara vara föremål för spekulation. Min oro är att teknologin / potentialen förblir outnyttjad pga att den stora massan inte är redo, och att annan teknologi inom ramen för redan etablerade plattformar kommer ikapp istället. Den starka fundamentan för mig är dock avsaknad av koppling till en centralbank el motsv. som kopplar valutans värde till politiska incitament (läs: det nya guldet). Hänger ju dock rätt mycket på att vissa förväntningar på kryptovalutorna faktiskt infrias inom en inte allt för avlägsen framtid. :)

En dag i kryptovärlden motsvarar ca 2 månader i vanliga börs-världen. Tre år i krypto motsvarar ca 180 år i vanliga börs-världen. Det tar ett bra tag att fullt förstå implikationerna av block-kedje tekniken och dess påverkan på samhället i framtiden. Priset för en Bitcoin idag är bara bråkdelar av vad den kommer vara om 3 år.
 

Leif

Cartier
Ett exempel på hur galet systemet är idag.

Jag ska köpa den här klockan: https://www.chrono24.se/rolex/datejust--id5571951.htm
Har pratat med säljaren och affärren är klar. Nu kommer betalningen....
De kan bara ta emot SEPA betalning vilket innebär för mig:

1. Jag måste föra över FIAT-pengar till mitt bankkonto (Har små-potatis på mitt normala konto)
2. Jag behöver skapa en SEPA överföring (krångligt som satan) - Tar minst 3 dagar. Nu är det lördag, först få in FIAT, är på mitt konto på Onsdag nästa vecka. Därefter en SEPA till säljaren. Pengarna på deras konto 3-4 bankdagar därefter. Så säljaren har sina pengar på kontot om 9 dagar ca. I bästa läget 6 dagar.

Jag hade kunnat skicka 1,6 bitcoins till säljaren nu och de hade varit framme om 10 minuter.
 

Guden

Cartier
Ett exempel på hur galet systemet är idag.

Jag ska köpa den här klockan: https://www.chrono24.se/rolex/datejust--id5571951.htm
Har pratat med säljaren och affärren är klar. Nu kommer betalningen....
De kan bara ta emot SEPA betalning vilket innebär för mig:

1. Jag måste föra över FIAT-pengar till mitt bankkonto (Har små-potatis på mitt normala konto)
2. Jag behöver skapa en SEPA överföring (krångligt som satan) - Tar minst 3 dagar. Nu är det lördag, först få in FIAT, är på mitt konto på Onsdag nästa vecka. Därefter en SEPA till säljaren. Pengarna på deras konto 3-4 bankdagar därefter. Så säljaren har sina pengar på kontot om 9 dagar ca. I bästa läget 6 dagar.

Jag hade kunnat skicka 1,6 bitcoins till säljaren nu och de hade varit framme om 10 minuter.
IMG_9480.JPG


OT: Bra val!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag registrerade mig på kraken må el. tisd, fick verifieringsmail (activate account) dagen efter. Även jag väntar ännu på att steg 1&2 ska processas. Verkar vara en av dom vanligaste frågorna på olika forum, "vad är fel? varför tar det sån tid?". Tror att vi får relaxa litet och vänta.
Har du blivit verifierad? Det har inte jag :(
 

Leif

Cartier
Tips för långsiktigt vinnande kommer här. Jag har investerat en hel del i minning av Ethereum och Bitcoin via https://www.genesis-mining.com/
Ligger idag på 1.005 GH/s ETH + 2,5TH/s Bitcoin vilket genererar ca 40.000 SEK / månad i passiv inkomst. Har investerat totalt ca 9 bitcoins i detta. Kontraktet för Bitcoin är livstid medans Ethereum ligger på 2 år. Genererar ca 0.6 ETH/dygn. Har numera en passiv inkomst som överskrider mina utgifter jag har per månad. Snart tid att sluta jobba för gott.
 

JohnDoe

Rolex
Dags att sammanställa månaden som gått. Ska försöka göra detta varje månad. Från tråden "Få pengar att växa [...]" skrev jag 13:e Maj följande



Nu Lördag 3:e Juni ser det ut såhär


Nästan lika bra som månaden innan. Som ni ser på siffrorna så är de helt sanslösa och det här partyt verkar inte vilja sluta.
Ska bli intressant att följa upp Juni nu. Vad tror ni. Fortfarande sjuka siffror i början av juli?
Ja man kanske borde valt snabbspåret via safello o köpt lite "eter"
 

_robban

Cartier
2-Faktor
Hur har det gått för er som börjat investerat senaste månaden?

Jag är ca 30% upp och satsat ca 1/3 av en månadslön i detta - iof inte mycket att skryta med nu när man är pappaledig och inte får in många tusen i månaden :D Iof inne i denna lilla investering på 2-3 års horisont men skulle velat gå in *10 med den peng jag numera har inne i det hela.
 
Topp