Spännande att följa denna tråden, allt ifrån "experter" som tror att cryptos är framtiden till raka motsatsen som tror att allt är bluff och båg. Den största risken jag ser är all okunskap som finns i marknaden, jag skulle gissa på att mindre än 5% av alla som investerat verkligen vet vad dem investerat i. Snabba pengar och förstasides material på aftonbladet får många okunniga att slänga in pengar i marknaden.
Either way, ett boktips som jag tror många skulle tycka är intressant och nyttig att läsa oavsett om man investerar i cryptos, aktier eller fonder är "fooled by randomness - The hidden role of chance in life and in the markets" skriven av Nassim Nicholas Taleb. Kortfattat beskriver den hur slumpmässig marknaden är och hur människor ofta på felaktiga grunder tar investeringsbeslut. "Fooled by Randomness is a standalone book in Nassim Nicholas Taleb's landmark Incerto series, an investigation of opacity, luck, uncertainty, probability, human error, risk, and decision-making in a world we don't understand."
Lycka till alla