Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har inte ens gått in och jag får fan magsår...Har de senaste dagarna läst igenom tråden då jag har svårt att greppa detta fenomen men en sak har jag kommit fram till och det är att ni måste ju få magsår av detta... eller?
Kanske skall kidnappa @azcii över en lunch och få det hela förklarat![]()
Haha lite min poängJag har inte ens gått in och jag får fan magsår...
Haha, magsår i bästa fallHar de senaste dagarna läst igenom tråden då jag har svårt att greppa detta fenomen men en sak har jag kommit fram till och det är att ni måste ju få magsår av detta... eller?
Det är ju inget för den som siktar på 10% på årsbasisHar de senaste dagarna läst igenom tråden då jag har svårt att greppa detta fenomen men en sak har jag kommit fram till och det är att ni måste ju få magsår av detta... eller?
Tveksamt. Det är inte direkt deras område.Tror ni någon av jättarna som Apple/Google etc kommer komma med en egen kryptovaluta?
Som sagt, en lunch med Panerai och dettaHaha, magsår i bästa fall
Jag ligger inne med en ganska liten summa så för min del är det lugnt. Hade jag legat ute med 30k euro som någon annan här gjorde hade det nog känts lite annorlunda...![]()
japp... man är liksom sjukt missnöjd med 10% uppgång på 1 vecka..Det är helt sjukt. Gick in med 15k i julas som dubblats på typ två veckor. Man blir fartblind å det grövsta. Tänker att det kan vara sunt att plocka ut det man satte in för att resten ska vara "noll" risk, men då går man ju miste om potentiell vinst på dom pengarna... AArgh!½
Någon här som har koll på deklaration av Krypto?
Pratade nämligen med en nisse på SKV via mail som sa att ALLA växlingar mellan kryptos idag måste deklareras, men om jag inte tar ut ett belopp i svenska kronor hur skulle det gå till? Ska jag skicka in 0.000xxxxx btc för varje lill trade jag har gjort till skv? Det känns just nu lite överväldigande och i värsta fall får man väl ljuga och säg att man har 0kr i anskaffningsvärde för att slippa deklarations mardrömmen med revisor mm
Lite roligt så här i efterhand att man i exemplet köper/säljer 5 BTC med tanke på vad de är värda i dag
https://www.skatteverket.se/privat/...tuellavalutor.4.15532c7b1442f256bae11b60.html
Skatta 30% på vinsten när du plockar ut det i pengar?
Finns en guide här:
https://bt.cx/sv/news/2017/03/30/deklarationsdags-angest-har-du-salt-bitcoin/
Trams. Får man tillbaka vid eventuella förluster också då eller? Som när jag sålde mina Stellar vid 0.18$ och de är uppe i snart 1$.Jo men det där rör sig i alla fall om SEK växling, SKV nissen sa att alla kryptoväxlingar tom mellan kryptovalutor SKALL deklareras, det betyder att alla här på löpande band skulle behöva deklarera vinster på sina trades trotts att dom aldrig har tagit ut pengar.
"Hej,
Varje växling mellan kryptovalutor ska redovisas i deklarationen på blankett K4, avsnitt D. Du ska alltså redovisa varje växling, trots att du inte fått "riktiga" pengar i utbyte."
Trams. Får man tillbaka vid eventuella förluster också då eller? Som när jag sålde mina Stellar vid 0.18$ och de är uppe i snart 1$.![]()
Nej, men min poäng är att de inte borde behöva mer än SEK IN / SEK UT..? eller tänker jag fel?Inte säker på att SKV räknar det som en förlust att du missade hodla (hatar uttrycket, men använder det för effekt) dina Stella.![]()
Du får nog samma utdelning. Men du har bara några stycken att välja mellan.Sjukt jobbigt att det inte finns ett säkert ställe som typ Avanza som man kan köpa och sälja smidigt. Efter läst igenom lite här så verkar det vara mest strul att de olika ställen där ni säljer/förvarar valutorna krånglar med uttag eller försäljning... för en novis så känns det fortfarande väldigt osäkert.
Avanza känns inte som om man får samma ev utdelning då de kör sin egna variant med andelar om jag fattat rätt?
Sjukt jobbigt att det inte finns ett säkert ställe som typ Avanza som man kan köpa och sälja smidigt. Efter läst igenom lite här så verkar det vara mest strul att de olika ställen där ni säljer/förvarar valutorna krånglar med uttag eller försäljning... för en novis så känns det fortfarande väldigt osäkert.
Avanza känns inte som om man får samma ev utdelning då de kör sin egna variant med andelar om jag fattat rätt?
Du får nog samma utdelning. Men du har bara några stycken att välja mellan.
Jag hade bara kört SEK In / SEK Ut. Blir ju rätt i slutändan.Ja precis min poäng till SKV nissen @azcii. Om dom skulle vilja se kvitto har jag typ 80 transaktioner som visar hur jag gick från x eth till x eth. För dom hänvisar själva till GAV utrräkning m. skulle det fungera på det sättet han beskriver det är nog alla som någonsin deklarerat vinst på krypto vara körda.
Har vi någon som varit kontakt med skv och faktiskt gjort en krypto deklaration, hur gjorde du? Hade uppskattat svar då bara tanken att beskatta alla växlingar jag gjort ger mig magsår.
Finns ju flera ställen som är säkra. Eller varför skulle dom inte vara det?
Så länge man inte förvarar sina coins i en fysisk "plånbok" är de osäkra som jag förstått det. Flera "börser" har genom åren hackats och coins försvunnit.Finns ju flera ställen som är säkra. Eller varför skulle dom inte vara det?