• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Wtf? Janus...

Screenshot_20180112-223400.png
15000 usd i omsättning. Driver du??? Varför slulle en sådan ökning utifrån en omsättning på 15000 usd vara relevant!!?!?!
Du har ju noll koll..
 
Svara på mina frågor, så svarar jag på dina. Vad menar du med ditt första inlägg?

"15000 usd i omsättning. Driver du??? Varför slulle en sådan ökning utifrån en omsättning på 15000 usd vara relevant!!?!?!
Du har ju noll koll.."

Jag menar det jag frågar. Varför skulle en ökning på flera tusen procent vara relevant öht när det skett vid en sådan extremt låg omsättning?
Nu kan du svara på min fråga om hp, för jag gissar starkt på noll.
 
Jag menar det jag frågar. Varför skulle en ökning på flera tusen procent vara relevant öht när det skett vid en sådan extremt låg omsättning?
Nu kan du svara på min fråga om hp, för jag gissar starkt på noll.

Haha, vänta nu.. Så du påstår att jag gör bort mig, och sedan så drar du parallellen att omsättning per 24h är enbart det som gör ökning på flera tusen % relevant?

Ser du inte att coinet hade en marketcap på 500 miljoner USD?

Hur många hp i ekonomi har du egentligen? :hilarious:
 
Haha, vänta nu.. Så du påstår att jag gör bort mig, och sedan så drar du parallellen att omsättning per 24h är enbart det som gör ökning på flera tusen % relevant?

Ser du inte att coinet hade en marketcap på 500 miljoner USD?

Hur många hp i ekonomi har du egentligen? :hilarious:

Aliter har 100 bananer.
Tidigare har priset varit 1 krona per banan, men en dag säljer han en banan för en miljon kronor.
Nu har han bananer till ett värde av 99 miljoner kronor kvar.
Sant eller falskt?
 
Min poäng var givetvis att det är kraftigt sjukt att ett coin går från 0.16 -> 22$ på 3 dagar. Dvs 13650% - uppenbarligen hade jag även en poäng eftersom coinet i fråga droppat som en sten och är tillbaka på 0.13.

Nu får du gärna berätta vad din poäng är @aLiter

Screenshot_20180114-143857.png
Screenshot_20180114-143904.png
 
Min poäng var givetvis att det är kraftigt sjukt att ett coin går från 0.16 -> 22$ på 3 dagar. Dvs 13650% - uppenbarligen hade jag även en poäng eftersom coinet i fråga droppat som en sten och är tillbaka på 0.13.

Nu får du gärna berätta vad din poäng är @aLiter

Screenshot_20180114-143857.png
Screenshot_20180114-143904.png
Min poäng, rent krasst, är att du inte har en aning om vad du sysslar med och att du kommer att förlora varenda krona du stoppat in i kryptovalutor. Detta baserat på din posthistorik i denna tråd och den brist på kunskap du uppvisar gång på gång. Dina svar har bara spätt på min övertygelse.
 
Min poäng, rent krasst, är att du inte har en aning om vad du sysslar med och att du kommer att förlora varenda krona du stoppat in i kryptovalutor. Detta baserat på din posthistorik i denna tråd och den brist på kunskap du uppvisar gång på gång. Dina svar har bara spätt på min övertygelse.

Ok. Har hitills bättre ökning än vad du någonsin haft på Krypto. Hur ställer du dig till det? :)
 
Ok. Har hitills bättre ökning än vad du någonsin haft på Krypto. Hur ställer du dig till det? :)
Hur jag ställer mig till det? Att även en idiot kan tjäna pengar i en bullmarket? Skulle det vara konstigt? Det är standard i bubblor, det gör inte att du är något ekonomiskt geni. Hur mycket har du tjänat i kronor? Dvs som du har plockat ut och stoppat in på banken? Vad har du haft för insats?
 
Hur jag ställer mig till det? Att även en idiot kan tjäna pengar i en bullmarket? Skulle det vara konstigt? Det är standard i bubblor, det gör inte att du är något ekonomiskt geni. Hur mycket har du tjänat i kronor? Dvs som du har plockat ut och stoppat in på banken? Vad har du haft för insats?

Gjort över 30x senaste månaden. Hur har det gått för dig? :)
 
Tjänat mer än vad du gjort uppenbarligen. Slår dessutom vad om att jag kommer dra in mer på kryptos i år än vad du gör på en livstid. Hur känns det? :)
Bra. Hosta upp din portfölj här då med nuvarande värde. Vi har en deal. Vad sägs om valfri flaska champagne för ett pris på mellan 1000 sek - 1500 sek till vinnaren?
Du lär ju posta vad du har så folk här kan följa vår vadslagning. Jag är en man av mitt ord och jag har inga som helst problem att slå vad, vi kan utvärdera vid nyår i år.
Nå?
 
Jag menar det jag frågar. Varför skulle en ökning på flera tusen procent vara relevant öht när det skett vid en sådan extremt låg omsättning?
Nu kan du svara på min fråga om hp, för jag gissar starkt på noll.

Citerar denna än en gång för att det är så jävla kul. Du kommer och försöker läxa upp mig, sen har du helt missat innebörden av marketcap? :happyhappy:
 
Citerar denna än en gång för att det är så jävla kul. Du kommer och försöker läxa upp mig, sen har du helt missat innebörden av marketcap? :happyhappy:
Alltså. Snälla. Sluta skäm ut dig mer. Du förstår inte ens vad du håller på med.

Jag har 100 bananer.
Någon idiot får för sig att köpa en banan för 1 miljon, trots att standardpriset är 1 krona.
Är mina bananer nu värda 99 miljoner kronor?
 
Bra. Hosta upp din portfölj här då med nuvarande värde. Vi har en deal. Vad sägs om valfri flaska champagne för ett pris på mellan 1000 sek - 1500 sek till vinnaren?
Du lär ju posta vad du har så folk här kan följa vår vadslagning. Jag är en man av mitt ord och jag har inga som helst problem att slå vad, vi kan utvärdera vid nyår i år.
Nå?

Lätt, jag postar min portfölj på nyår. Vi höjer vadslagningen - champagne för 1 lax är för sossar. Du ska köpa en magnum flaska till mig.
 
Alltså. Snälla. Sluta skäm ut dig mer. Du förstår inte ens vad du håller på med.

Jag har 100 bananer.
Någon idiot får för sig att köpa en banan för 1 miljon, trots att standardpriset är 1 krona.
Är mina bananer nu värda 99 miljoner kronor?

Nej, det är du som skämmer ut dig. Du är emotionell / salty för att jag påpekade att du hamstrade häromdan när du sa att marknaden var på sin topp nu, att du var "nöjd" att du sålde på 2.20 när den skjöt till 3.80 ngn dag senare osv.

När har jag påstått att coinet i fråga ej var p&d / inside-trading? Du drar emotionella slutsatser och det kommer kosta dig en sväng i skamvrån samt en magnum flaska, njut nu, medan du kan.
 
Lätt, jag postar min portfölj på nyår. Vi höjer vadslagningen - champagne för 1 lax är för sossar. Du ska köpa en magnum flaska till mig.
Du lär ju posta din portfölj nu, så att jag vet att du inte snackar skit. Och nej, vi höjer inte vadslagningen. Du får din flaska för mellan 1000 - 1500 spänn, det räcker för att det ska vara intressant att följa.
Hosta upp portföljen nu då? Med dagens datum osv så jag ser att det inte är bs.
 
Nej, det är du som skämmer ut dig. Du är emotionell / salty för att jag påpekade att du hamstrade häromdan när du sa att marknaden var på sin topp nu, att du var "nöjd" att du sålde på 2.20 när den skjöt till 3.80 ngn dag senare osv.

När har jag påstått att coinet i fråga ej var p&d / inside-trading? Du drar emotionella slutsatser och det kommer kosta dig en sväng i skamvrån samt en magnum flaska, njut nu, medan du kan.

Du lär ju posta din portfölj nu, så att jag vet att du inte snackar skit. Och nej, vi höjer inte vadslagningen. Du får din flaska för mellan 1000 - 1500 spänn, det räcker för att det ska vara intressant att följa.
Hosta upp portföljen nu då? Med dagens datum osv så jag ser att det inte är bs.

Den här jävla kukmätartävlingen ni sysslar med kan ni ta i PM.
 
Du lär ju posta din portfölj nu, så att jag vet att du inte snackar skit. Och nej, vi höjer inte vadslagningen. Du får din flaska för mellan 1000 - 1500 spänn, det räcker för att det ska vara intressant att följa.
Hosta upp portföljen nu då? Med dagens datum osv så jag ser att det inte är bs.

Vadå vet att jag inte snackar skit? Min portfölj ändras konstant. Det viktiga är ju vad min portfölj står i på nyår. Dvs att jag har mer pengar där än vad du kommer tjäna på hela din livstid =)
 
Nej, det är du som skämmer ut dig. Du är emotionell / salty för att jag påpekade att du hamstrade häromdan när du sa att marknaden var på sin topp nu, att du var "nöjd" att du sålde på 2.20 när den skjöt till 3.80 ngn dag senare osv.

När har jag påstått att coinet i fråga ej var p&d / inside-trading? Du drar emotionella slutsatser och det kommer kosta dig en sväng i skamvrån samt en magnum flaska, njut nu, medan du kan.
Ja, precis så är det. 1,88 idag.
 
Ni superekonomer, kan ni inte slå era hjärnor ihop och berätta för oss i tråden hur ni analyserar valutorna för att kunna dra in flera hundra tusen kronor? Så ni kan bidra lite tråden istället för att vara sura på varandra, här ska vi vara lyckliga och göra oss alla till Daytona-ägare :)
Jag gick in i maj. Funderare på vilken valuta som hade mest chans att växa långsiktigt och det blev XRP. Jag räknade med en stabil avkastning som gick lugnt till. När det ökade med flera hundra procent på ett par dagar, då var det dags att dra sig ur. Hela marknaden är i en bubbla som kommer att spricka, när är dock oklart. Jag skulle inte stoppa in en krona till i kryptos nu. Men om du vill stoppa in så är mitt råd att du ska kika vilken som har mest långsiktig potential och investera i den. Sedan skulle jag inte rekommendera att stoppa in mer än vad du känner dig helt bekväm med att förlora.
 
15000 usd i omsättning. Driver du??? Varför slulle en sådan ökning utifrån en omsättning på 15000 usd vara relevant!!?!?!
Du har ju noll koll..
Är det inte bättre att förklara varför ökningen inte är relevant än att att börja spy ur sig galla och vara otrevlig?
Tror nog att dom flesta bidrar så gott dom kan. Det är i princip omöjligt att bara posta sanningar i det här ämnet. Tråden skulle dö eller bli olidligt tråkig, och det vore synd eftersom stämningen hittills har varit på topp.
 
Tillbaka
Topp