• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Är det inte bättre att förklara varför ökningen inte är relevant än att att börja spy ur sig galla och vara otrevlig?
Tror nog att dom flesta bidrar så gott dom kan. Det är i princip omöjligt att bara posta sanningar i det här ämnet. Tråden skulle dö eller bli olidligt tråkig, och det vore synd eftersom stämningen hittills har varit på topp.
Jo, jag försökte göra det med mitt bananexempel. Men det fick jag ingen respons på. Däremot har du helt rätt i att jag kunde ha varit trevligare. Ska tänka på det i fortsättningen.
 
Är det inte bättre att förklara varför ökningen inte är relevant än att att börja spy ur sig galla och vara otrevlig?
Tror nog att dom flesta bidrar så gott dom kan. Det är i princip omöjligt att bara posta sanningar i det här ämnet. Tråden skulle dö eller bli olidligt tråkig, och det vore synd eftersom stämningen hittills har varit på topp.
Måste ändå flika in här att 15 000 USD i omsättning på 24 timmar är så lågt att det känns helt meningslöst att titta på och dra någon slutsats från. Kan ju lika gärna svänga åt andra hållet på 3 dagar utan att det krävs någon egentlig orsak.

Det är så lite pengar att en ensam handlare skulle kunna ligga bakom kursändringen.
 
eg01DJX.gif
 
Måste ändå flika in här att 15 000 USD i omsättning på 24 timmar är så lågt att det känns helt meningslöst att titta på och dra någon slutsats från. Kan ju lika gärna svänga åt andra hållet på 3 dagar utan att det krävs någon egentlig orsak.

Det är så lite pengar att en ensam handlare skulle kunna ligga bakom kursändringen.
Bra förklaring! Säkert många som inte tänker på sånt.
 
Måste ändå flika in här att 15 000 USD i omsättning på 24 timmar är så lågt att det känns helt meningslöst att titta på och dra någon slutsats från. Kan ju lika gärna svänga åt andra hållet på 3 dagar utan att det krävs någon egentlig orsak.

Det är så lite pengar att en ensam handlare skulle kunna ligga bakom kursändringen.

Så du menar att omsättning på 15k USD, över 3 dagar, kan svinga upp marketcap till över 500 miljoner USD? Det är inte en retorisk fråga.

Enbart den handeln dvs.

Hur i så fall?
 
Så du menar att omsättning på 15k USD, över 3 dagar, kan svinga upp marketcap till över 500 miljoner USD? Det är inte en retorisk fråga.

Enbart den handeln dvs.

Hur i så fall?

Market cap är ju antalet coins gånger aktuell kurs.
Om någon då ”lurat systemet” till att sätta värdet på ett coin till $20k så blir det ju så.
Men det är ju en hittepå-siffra eftersom ingen, förutom köpare/säljare som gjorde knasaffären, faktiskt köper dem till dessa priser.
 
Så du menar att omsättning på 15k USD, över 3 dagar, kan svinga upp marketcap till över 500 miljoner USD? Det är inte en retorisk fråga.

Enbart den handeln dvs.

Hur i så fall?
Ja eftersom market cap är beroende av kursen så kommer den ju öka dramatiskt om ingen vill eller kan handla den till det tidigare priset. Nu i detta fallet räckte det att handla för 15 000 USD för att påverka kursen och då påverkas även market cap.
 
Market cap är ju antalet coins gånger aktuell kurs.
Om någon då ”lurat systemet” till att sätta värdet på ett coin till $20k så blir det ju så.
Men det är ju en hittepå-siffra eftersom ingen, förutom köpare/säljare som gjorde knasaffären, faktiskt köper dem till dessa priser.

Jo precis, mc = totala värdet. Enklast att räkna så.

Allright. Så, som jag nämnde är det insidehandel som troligtvis ligger bakom liknande uppgångar från ingenstans?
 
Jo precis, mc = totala värdet. Enklast att räkna så.

Allright. Så, som jag nämnde är det insidehandel som troligtvis ligger bakom liknande uppgångar från ingenstans?
Bra fråga, vågar inte säga, men det vore intressant att se på hur mycket som handlades närmsta tiden där innan. Oavsett skulle jag vara väldigt försiktig i ett fall som det att köpa.
 
Bra fråga, vågar inte säga, men det vore intressant att se på hur mycket som handlades närmsta tiden där innan. Oavsett skulle jag vara väldigt försiktig i ett fall som det att köpa.

Noll och inget.
Den handlades i tiotalet dollar/24h veckorna innan, ca $2000 dagarna innan och är nu nere på några hundra dollar per dygn.

Alltså, aldrig vart intressant att handla. Tyckte bara det va sjukt att den gick upp så kraftigt.

Även cryptovest noterade det;

https://cryptovest.com/news/janus-coin-jns-is-the-8800-rise-even-real/
 
Vilken start på året! 2018 kommer bli fantastiskt! EOS, NEO och ETC (minar som en galning) är mina stora förhoppningar under 2018. Vågar man gissa på 100$ för EOS, 2500$ för NEO och 150$ för ETC vid slutet av 2018?!:cigar: Hodl!
 
Nackdelen med saker som inte är hårt kontrollerade av "staten". Ett fåtal blir rika på att blåsa andra.

Tror fortfarande stenhårt på krypto och blockkedjan men det lär dröja ett par år till och vi kommer att se flera avslöjanden om manipulation under tiden.
Egentligen samma sak med aktiehandel. Det roliga med blockkedjorna är ju att man ganska enkelt kan knyta alla coins till vissa wallets, som dom gjorde i artikeln.
 
Tillbaka
Topp