• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Don't stop :heart:

Screenshot_20180111-155334_1ksks.png

Snyggt gjort ändå! :D

Själv sitter jag o väntar på min bankjävel. Gjort transfer mellan två konton jag äger och måste in med div. dokument för komma åt pengarna.

Om kursen stiger kraftigt innan dom fixat det kommer jag avsluta alla mina affärer och konton med bank i fråga. Jävla DÅRAR! :nailbiting:

Sjukt som fan att Binance's reg har stängt igen. Var typ öppen 24-48h :D

Reggade och tipsade sen en polare som försökte 3-4h efter mig, då hade dom stängt igen :hilarious:

Nu sent om cider (kanske för sent?) har jag börjat fundera på att testa på lite bitcoins. Men är heeelt grön på detta, är det någon som kan dela med sig av tips hur man gör, vilka plattformar man bör använda sig av, var man bör tracka utvecklingen, nyhetssidor osv. Alla tips mottages tacksamt :)

Nu sent om cider (kanske för sent?) har jag börjat fundera på att testa på lite bitcoins. Men är heeelt grön på detta, är det någon som kan dela med sig av tips hur man gör, vilka plattformar man bör använda sig av, var man bör tracka utvecklingen, nyhetssidor osv. Alla tips mottages tacksamt :)

www.bitcointalk.org är bra, samt reddit & telegram för läsa på om diverse coins.

Varför just bitcoin förövrigt? Mitt tips e att göra ordentlig research innan du bestämmer dig för att investera i något. Annars kmr du sluta upp som endel andra här i tråden, paniksäljer så fort det går ner 10-20%.

Om du inte är redo att förlora precis varenda krona avråder jag dig starkt från att investera i krypto f.ö

Tips e att växla FIAT mot BTC på Coinbase/GDAX och sen skicka till ngn av dom större brokers'na så som Bittrex, Binance och Bitfinex för att köpa altcoins.

Ja du köper in dig för sent tror jag. Köper när det är väldigt dyrt och sen när det rasar så paniksäljer du och förlorar allt.
Satsa istället på en gammal hederlig global indexfond.

Jag tror att du köper in dig sent, men inte för sent. Hade vi trott att det var för sent hade alla i tråden sålt av allt. Så handla lite (som sagt, som du kan förlora) och kör. Det är roligt ibland, lite trist ibland, men rent generellt en kul grej att hålla på med.

Är det just bitcoin ni tycker det kan vara lite sent att gå in i eller krypto generellt. Har själv varit lite sent in och har hittills bara köpt lite ETH-cert via Avanza för ett par dagar sen. Ska se om jag vågar mig på att ta steget och testa lite annat med.

Ligger just nu 100% plus på ungefär en månad. Är ändå glad att jag inte satte in mer i denna magsårsskapande investeringen ;)

Håller med @Carlf i mycket av det han skriver. Bland annat om att det känns som om det finns en avsaknad av underliggande värde i kryptovalutor (men inte alla). Mycket handlar också om hypande.

Ställer mig dessutom tveksam till coinmarketcap. Var får de sina siffror ifrån? Jag tycker personligen inte att de är verkliga utan ligger alltid över marknadsvärdet.

Sen det här med att kryptovalutor ska vara så smidigt. Icke säger jag. Helt omöjligt att snabbt och smidigt få över pengar i kryptovalutor, jag har försökt! Den som skapar en svensk mini-kryptobank med liknande koncept som Avanzas kommer dock kunna göra sig en rejäl hacka. Först när det blir smidigare att använda tror jag att det kan slå igenom ordentligt.
Hehe, gick ut från coins rätt snabbt. Just på grund av att jag inte klarade svängningarna, konstaterade precis för sambon att vi hade kunnat börja med vårt husprojekt om jag legat kvar i mina investeringar tills nu.

Men vad är väl en bal på slottet :D

Lycka till med era investeringar/gambling, hoppas att de flesta här har haft mer is i magen än mig!

Är det just bitcoin ni tycker det kan vara lite sent att gå in i eller krypto generellt. Har själv varit lite sent in och har hittills bara köpt lite ETH-cert via Avanza för ett par dagar sen. Ska se om jag vågar mig på att ta steget och testa lite annat med.
Tror det finns mycket att ge kvar, frågan är bara i vilken/ vilka valutor.
Har haft samma tankar som du att gå in i några valutor men väljer att avstå pga att jag upplever det bökigt att handla från Fiat och växla tillbaka och deklarationen.
Kör enbart med Avanza och Eth och har som plan att låta det ligga där tills slutet av året orört.
Jag själv tror på en bra resa om än skakig för Etherum över några års sikt framöver. Jag har läst på rätt mycket för att komma till min egen slutsats, att jag tror det kommer bli lönsamt med en stor risk att förlora den större delen an insatsen. Största risk jag ser är att man blir för girig och vill göra det stor klippet och därför jagar olika valutor hur och dit istället för att satsa på några och ligga stilla i båten.
Bästa tips jag kan ge dig är att gör en plan från början och håll dig till den och satsa inget som du inte kan förlora utan att det påverkar din vardag.

Tror det finns mycket att ge kvar, frågan är bara i vilken/ vilka valutor.
Har haft samma tankar som du att gå in i några valutor men väljer att avstå pga att jag upplever det bökigt att handla från Fiat och växla tillbaka och deklarationen.
Kör enbart med Avanza och Eth och har som plan att låta det ligga där tills slutet av året orört.
Jag själv tror på en bra resa om än skakig för Etherum över några års sikt framöver. Jag har läst på rätt mycket för att komma till min egen slutsats, att jag tror det kommer bli lönsamt med en stor risk att förlora den större delen an insatsen. Största risk jag ser är att man blir för girig och vill göra det stor klippet och därför jagar olika valutor hur och dit istället för att satsa på några och ligga stilla i båten.
Bästa tips jag kan ge dig är att gör en plan från början och håll dig till den och satsa inget som du inte kan förlora utan att det påverkar din vardag.
Vi verkar resonera ganska likvärdigt, har oxå läst på en hel del innan jag köpte eth-cert som ändå känns som en hyfsat säker investering långsiktigt (säker för att vara krypto alltså ;)). Ändå lite lockad att lägga in ett par tusenlappar på lite småvalutor mest som en kul grej.

Vi verkar resonera ganska likvärdigt, har oxå läst på en hel del innan jag köpte eth-cert som ändå känns som en hyfsat säker investering långsiktigt (säker för att vara krypto alltså ;)). Ändå lite lockad att lägga in ett par tusenlappar på lite småvalutor mest som en kul grej.
Absolut, det hade varit rätt roligt.
Då kanske man hade kunnat låta bli att titta på utvecklingen på eth.xbt en gång i timmen...

Tillbaka
Topp