• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Hej Bullen,
Ibland kan jag tänka tillbaka och tycka det är lite jobbigt att vara lite för tidig till tåget men ändå stå kvar på perrongen när det kör...
Det är helt ok att köra en Nelson, peka finger och skratta...
Screen Shot 2018-01-10 at 20.46.49.png
Ser ju onekligen ut som vi kan ha passerat bull trapen och att det är nedgång som gäller framöver. Men vi får se.
 
Såg artikel på omni.se om att Sydkorea diskuterar att förbjuda handel av krypto. Hur tror ni det kommer påverka? Låter ju som det kan bli lite skakigt ett tag :)
 
Jag säljer och köper inte löpande, blir för stressande för mig. Men visst är det trist när man "förlorat" 11 000 usd på tre dagar. Ligger på samma nivå det var för... hold on. 12 dagar sedan... Det finns fortfarande pengar att tjäna här, inte det minsta orolig! Mer och mer folk intresserar sig, bitcoin konferens, pengar rullar in, kurserna ökar.

Jag är faktiskt helt jäkla lugn, vad kan hända liksom? Förlora pengarna? Tja, är frisk, har en bra bil, suveränt boende, bra jobb, pengar på banken och en underbar sambo. Fuck it!
 
Jag säljer och köper inte löpande, blir för stressande för mig. Men visst är det trist när man "förlorat" 11 000 usd på tre dagar. Ligger på samma nivå det var för... hold on. 12 dagar sedan... Det finns fortfarande pengar att tjäna här, inte det minsta orolig! Mer och mer folk intresserar sig, bitcoin konferens, pengar rullar in, kurserna ökar.

Jag är faktiskt helt jäkla lugn, vad kan hända liksom? Förlora pengarna? Tja, är frisk, har en bra bil, suveränt boende, bra jobb, pengar på banken och en underbar sambo. Fuck it!

Inne på samma spår. Är inne med relativt liten summa som haft löjlig utveckling. Skulle inte bry mig om det går till 0. Tycker risk vs reward-ration är bra värde.
 
Jag säljer och köper inte löpande, blir för stressande för mig. Men visst är det trist när man "förlorat" 11 000 usd på tre dagar. Ligger på samma nivå det var för... hold on. 12 dagar sedan... Det finns fortfarande pengar att tjäna här, inte det minsta orolig! Mer och mer folk intresserar sig, bitcoin konferens, pengar rullar in, kurserna ökar.
Det var därför jag nämnde Market Cap ovan. När 150 miljarder dollar försvinner på ett par dagar bör man vara uppmärksam.
 
Gjorde faktiskt precis det nu (Ethereum XBT), mest för kursutvecklings skull. Har en vit månad så ser det som pengarna som annars skulle bränts på överprisade drinkar på krogen.. I värsta fall så försvinner pengarna men min lever lär uppskatta det mer än ytterligare ett par dussin negronis..
Citrerar mig själv.. Hade inte någon is i magen alls utan köpte på all time high och sålde när jag var back 10%.. Blev inte så många negronis back men det blir hela min korta sejour i kryptovärden och en liten näsbränna på att inte investera i saker man inte förstår.
 
Senast ändrad:
Citrerar mig själv.. Hade inte någon is i magen alls utan köpte på all time high och sålde när jag var back 10%.. Blev inte så många negronis back men det blir hela min korta sejour i kryptovärden och en liten näsbränna på att inte investera i saker man inte förstår.
Tråkigt, men man behöver nog egentligen inte veta någon ting om krypto för att investera i det kortsiktigt. Som med allt annat kan man försöka analysera trender och hoppa av/på när man tror att det är lägligt.
 
Gjorde en liten övning på kul för att se hur jag skulle klara mig som aktiv day trader av ETH!

Skrev ut den här bilden över ETH-kursen det senaste dygnet och la ett annat papper över så jag bara såg en liten liten bit av kurvan och försökte sedan pricka in var jag skulle köpa respektive sälja.

chart.jpeg


Kan säga att jag inte skulle bli rik, om jag ska uttrycka mig snällt! :D
 
Gjorde en liten övning på kul för att se hur jag skulle klara mig som aktiv day trader av ETH!

Skrev ut den här bilden över ETH-kursen det senaste dygnet och la ett annat papper över så jag bara såg en liten liten bit av kurvan och försökte sedan pricka in var jag skulle köpa respektive sälja.

chart.jpeg


Kan säga att jag inte skulle bli rik, om jag ska uttrycka mig snällt! :D

Går ej o göra korrekt TA enbart på charten. Måste kolla boken också osv.
 
Tillbaka
Topp