• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Jag säger bara... elefanten i rummet....

Screenshot from 2018-01-16 23-28-58.png


bubble.png
 
Köpte mer :) tiden får utvisa om det var bra/dåligt.

Jag handlar inte med ETH kortsiktigt som en daytrader utan kanske en horisont på 6mån - 1 år. I kryptovärlden är det dock en evighet.
 
Köpte mer :) tiden får utvisa om det var bra/dåligt.

Jag handlar inte med ETH kortsiktigt som en daytrader utan kanske en horisont på 6mån - 1 år. I kryptovärlden är det dock en evighet.
Hade jag haft någonting kvar att handla för hade jag gjort likadant.
Funderar man på att hoppa på tåget så är nog det här ett guldtillfälle.
 
"Nog"....
Det verkar som om priset stabiliserat sig efter oron i Sydkorea (det har gått 24h iaf).
Priset borde mao inte sjunka mer utan fortsätta att stiga så sakteliga. Alternativ två, som jag hoppas på, är att det kommer ett regeringsbeslut i Sydkorea som accepterar handel med krypton, och då lär priserna rusa iväg uppåt ännu snabbare än dom föll igår.
Man kan aldrig veta, men det känns som om priserna fallit klart för denna gång iaf.
 
Rätt intressant att Bitconnect nu har kraschat och alla förstår det som alla egentligen vetat om hela tiden, dvs att det var en scam.
https://coinmarketcap.com/currencies/bitconnect/
Synd om alla de personer som investerat, bara ett tecken på att man inte ska investera i något som man inte förstår.

Gällande övriga kryptovalutor så kan det vara så att bubblan spricker nu.
Bitcoin lär väl dock överleva i någon form och flera andra valutor kommer också att överleva.
Har man sina pengar i några shitcoins, typ Cardano, Ethereum classic, Raiblocks eller dylikt kan man nog inte räkna med att få tillbaka sin investering om man investerade i närheten av ATH.

Men, den som lever får se. Det är dock solklart att det är en bubbla och jag är glad att jag sålde av i tid.
 
Äh, nu får ni sluta vara doomsayers och njuta av att folk förlorar pengar. Inte speciell trevlig ton i tråden sista sidan här. "jag sålde av i tid", bilder på skrattande gubbar, den där jävla grafen som varit med i tretton poster redan.

Är faktiskt inte grinig, men blir aningen tröttsamt bara. Har du sålt av, aldrig investerat eller har du inget intresse av att fortsätta handla crypto kanske du ska skita i att läsa och posta i den här tråden?

Och ja, ligger back en Daytona mot ATH, men ligger en Daytona plus mot nivån 1 december.

Var ser ni crypto om ett år? ETH över 6 000 usd, marknaden gått upp x 10. Det är vad jag tror iaf!

Kram på er!
 
Äh, nu får ni sluta vara doomsayers och njuta av att folk förlorar pengar. Inte speciell trevlig ton i tråden sista sidan här. "jag sålde av i tid", bilder på skrattande gubbar, den där jävla grafen som varit med i tretton poster redan.

Är faktiskt inte grinig, men blir aningen tröttsamt bara. Har du sålt av, aldrig investerat eller har du inget intresse av att fortsätta handla crypto kanske du ska skita i att läsa och posta i den här tråden?

Och ja, ligger back en Daytona mot ATH, men ligger en Daytona plus mot nivån 1 december.

Var ser ni crypto om ett år? ETH över 6 000 usd, marknaden gått upp x 10. Det är vad jag tror iaf!

Kram på er!

Kunde inte sagt det bättre själv!

Kram!
 
Äh, nu får ni sluta vara doomsayers och njuta av att folk förlorar pengar. Inte speciell trevlig ton i tråden sista sidan här. "jag sålde av i tid", bilder på skrattande gubbar, den där jävla grafen som varit med i tretton poster redan.

Är faktiskt inte grinig, men blir aningen tröttsamt bara. Har du sålt av, aldrig investerat eller har du inget intresse av att fortsätta handla crypto kanske du ska skita i att läsa och posta i den här tråden?

Och ja, ligger back en Daytona mot ATH, men ligger en Daytona plus mot nivån 1 december.

Var ser ni crypto om ett år? ETH över 6 000 usd, marknaden gått upp x 10. Det är vad jag tror iaf!

Kram på er!
Känns nästan som att folk skäms för att erkänna att de inte klev ut i tid i tråden.. jag är också ärlig, jag har behållit alla mina Ripple sen förra "kraschen".
 
Hur mycket tror vi ETH sjunker innan det (förhoppningsvis) vänder igen?
Känner mig korkad som köpte tidigare idag.
Ingen vet när det vänder eller hur länge det fortsätter.. så känn dig inte korkad. Hur känner sig folk som klev in i ethereum vid 1450 USD i så fall? Det är alltid riskabelt att gå in
 
Äh, nu får ni sluta vara doomsayers och njuta av att folk förlorar pengar. Inte speciell trevlig ton i tråden sista sidan här. "jag sålde av i tid", bilder på skrattande gubbar, den där jävla grafen som varit med i tretton poster redan.

Är faktiskt inte grinig, men blir aningen tröttsamt bara. Har du sålt av, aldrig investerat eller har du inget intresse av att fortsätta handla crypto kanske du ska skita i att läsa och posta i den här tråden?

Och ja, ligger back en Daytona mot ATH, men ligger en Daytona plus mot nivån 1 december.

Var ser ni crypto om ett år? ETH över 6 000 usd, marknaden gått upp x 10. Det är vad jag tror iaf!

Kram på er!
Vad snackar du om? Folk som tror att det är en bubbla måste väl få koppla sin tro mot hur marknaden utvecklar sig nu?
Att man klev ut i tid och är glad över det är inget som betyder att man är glad över att andra skulle förlora sina pengar.
Det är förjävligt att folk förlorar pengar och det som frustrerar mig är attityden att allt alltid kommer att gå upp, utan att det finns någon reell backning i fundamenta.

Prisutvecklingen har, solklart, drivits av psykologi och spekulation. Vad är det annars för "real world adoption" som gjort att priserna ska vara på dessa nivåer? Det finns ingen utdelning för att äga kryptos och om de inte används i praktiken heller, varför ska priserna vara så höga på många av valutorna, så som Cardano, eth classic och andra valutor som inte har någon användning i verkliga livet?

Vi snackar om en värdering motsvarande eller mer än Adidas på några kryptovalutor (ex peak cardano + stellar) som inte används i verkligheten. Det är inte rimligt.

Med det sagt tycker jag, om det nu är någon som gör det, att om någon njuter av att andra förlorar pengar, då är det en vidrig inställning.
 
Senast ändrad:
Jag köpte igår och förra veckan om det får dig att känna dig smartare ;)
Ingen vet när det vänder eller hur länge det fortsätter.. så känn dig inte korkad. Hur känner sig folk som klev in i ethereum vid 1450 USD i så fall? Det är alltid riskabelt att gå in

Haha inte meningen att sparka på någon som redan ligger ned...
Var mest nyfiken bara vad panelen tror om detta ”ras”. Och så känner man sig alltid korkar när man köper och så sjunker det ytterligare lite till :hilarious:
 
Vad snackar du om? Folk som tror att det är en bubbla måste väl få koppla sin tro mot hur marknaden utvecklar sig nu?
Att man klev ut i tid och är glad över det är inget som betyder att man är glad över att andra skulle förlora sina pengar.
Det är förjävligt att folk förlorar pengar och det som frustrerar mig är attityden att allt alltid kommer att gå upp, utan att det finns någon reell backning i fundamenta.

Prisutvecklingen har, solklart, drivits av psykologi och spekulation. Vad är det annars för "real world adoption" som gjort att priserna ska vara på dessa nivåer? Det finns ingen utdelning för att äga kryptos och om de inte används i praktiken heller, varför ska priserna vara så höga på många av valutorna, så som Cardano, eth classic och andra valutor som inte har någon användning i verkliga livet?

Vi snackar om en värdering motsvarande eller mer än Adidas på några kryptovalutor (ex peak cardano + stellar) som inte används i verkligheten. Det är inte rimligt.

Med det sagt tycker jag, om det nu är någon som gör det, att om någon njuter av att andra förlorar pengar, då är det en vidrig inställning.

Måtte det bara vara slutet, tänker du. Så att jag kan förlåta mig själv och få ro.
 
Haha inte meningen att sparka på någon som redan ligger ned...
Var mest nyfiken bara vad panelen tror om detta ”ras”. Och så känner man sig alltid korkar när man köper och så sjunker det ytterligare lite till :hilarious:
Som sagt.. ingen vet.. antingen vänder allt igen inom någon/några dagar.. eller så fortsätter det ner. Gå in med så mycket du är villig att förlora och försök att inte tänka på det mer sen
 
Som sagt.. ingen vet.. antingen vänder allt igen inom någon/några dagar.. eller så fortsätter det ner. Gå in med så mycket du är villig att förlora och försök att inte tänka på det mer sen

Ja så är det ju!
Struntsumma jag gått in med. Ser det mer som lite spänning i vardagen, ett spel liksom, och vem gillar att förlora!? Även fast det är pizzapengar :)
 
Måtte det bara vara slutet, tänker du. Så att jag kan förlåta mig själv och få ro.
Helst hoppas jag att det går upp igen, för jag ser gärna att vi får många som får ett bättre liv.
Samtidigt måste jag vara realist och fundera på om det är rimligt att det går upp och där är svaret nej.
Jag är dock glad om jag har fel, jag bjuder dig gärna på den där champagnen ;)

Min investering är klar, jag har inga känslor om priset går upp eller om det går ner för egen del.
Men utifrån det jag har läst inom ekonomi och psykologi så tyder allt på att det är en bubbla och därför är jag orolig för mina medmänniskor.
Jag vet att vi inte alltid är rationella och jag vet att folk jag känner har investerat mer än de har råd att förlora och det gör mig ledsen, för jag vill inte att någon ska förlora pengar de inte har råd att förlora.
 
Tillbaka
Topp