Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror första alternativet vinner
Javisst och samtidigt centraliserar vi kryptovalutorna så dom inte är så jädrans utspridda också. Att ingen kommit på den här idén innan.F.ö tycker jag det är dags att marknaden regleras på något sätt. Tror det kommer gynna alla inblandade - förutom möjligtvis Wallstreet och liknande pack som manipulerar marknaden.
Javisst och samtidigt centraliserar vi kryptovalutorna så dom inte är så jädrans utspridda också. Att ingen kommit på den här idén innan.![]()
Javisst och samtidigt centraliserar vi kryptovalutorna så dom inte är så jädrans utspridda också. Att ingen kommit på den här idén innan.![]()
Så du har hellre en helt oreglerad marknad som endast gynnar de med mest pengar? Låter logiskt.
Vad är det du vill ska regleras?F.ö tycker jag det är dags att marknaden regleras på något sätt. Tror det kommer gynna alla inblandade - förutom möjligtvis Wallstreet och liknande pack som manipulerar marknaden.
Vad är det du vill ska regleras?
Grundtanken bakom krypto och blockkedjan är en de-centraliserad marknad.
Det jag skulle vilja se är att de som driver exchanges reglerades på något vis.
Inget alternativ för negativ position?
Nej.Inget alternativ för negativ position?
Vad är anledningen?
Vad är anledningen?
Jo jag såg det, men tänkte mer hur de tänker.."Bakgrunden till förbudet är att anställda inom Wholesale Banking arbetar under ett strängare regelverk, uppger Ekrem."
Jo jag såg det, men tänkte mer hur de tänker..
Jag spekulerar högt här, men de som jobbar med wholesale banking, jobbar mot större klienter, företag, etc. Att börja få de att investera i något svajigt som Bitcoin kan sätta mycket på spel, både för klienternas ekonomi, och deras.
Förbudet gäller privat handel som jag förstår det.
Det låter väldigt märkligt isåfall. Fundersam kring vilket lagstöd de har i det, att förbjuda sina anställda från saker och ting, är inte så lätt som man kan tro.
-Någon fråga om insiderinformation blir det väl inte talan om i alla fall.
Problemet är att du inte kan tjäna tillräckligt för att det ska bli värt det. Krypto kan stiga flera 1000% men bara tappa 100Problemet är ju när man skall blanka en sån här idiotbubbla att man får vara väldigt försiktig, och bara använda en liten del av sitt kapital. Typ ta en position på max 1% av sitt kapital.
Jag har letat efter ett bear-cert med hävstång. Någon som hittat?Problemet är att du inte kan tjäna tillräckligt för att det ska bli värt det. Krypto kan stiga flera 1000% men bara tappa 100
Finns många i finansbranschen som har allehanda förbud kring egna aktieköp etc. Jag har för mig att det för ett tag sedan var väldigt populärt att köpa fastigheter bland NY "finanselit". Om det berodde på att de inte trodde på aktier, eller på regler likt ovan, vet jag inte.Det låter väldigt märkligt isåfall. Fundersam kring vilket lagstöd de har i det, att förbjuda sina anställda från saker och ting, är inte så lätt som man kan tro.
-Någon fråga om insiderinformation blir det väl inte talan om i alla fall.
Vad finns det utan hävstång?Jag har letat efter ett bear-cert med hävstång. Någon som hittat?