• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

F.ö tycker jag det är dags att marknaden regleras på något sätt. Tror det kommer gynna alla inblandade - förutom möjligtvis Wallstreet och liknande pack som manipulerar marknaden.

Javisst och samtidigt centraliserar vi kryptovalutorna så dom inte är så jädrans utspridda också. Att ingen kommit på den här idén innan. :rolleyes:
Så du har hellre en helt oreglerad marknad som endast gynnar de med mest pengar? Låter logiskt.

e37.png

F.ö tycker jag det är dags att marknaden regleras på något sätt. Tror det kommer gynna alla inblandade - förutom möjligtvis Wallstreet och liknande pack som manipulerar marknaden.
Vad är det du vill ska regleras?
Grundtanken bakom krypto och blockkedjan är en de-centraliserad marknad.

Det jag skulle vilja se är att de som driver exchanges reglerades på något vis.

Vad är det du vill ska regleras?
Grundtanken bakom krypto och blockkedjan är en de-centraliserad marknad.

Det jag skulle vilja se är att de som driver exchanges reglerades på något vis.

Jag vet inte exakt hur det ska fungera. Men det jag skulle vilja se motverkas är scams vid nya ICO's samt scams som Bitconnect etc. Även att insider-trading med futures osv regleras så inte marknaden kan bli helt manipulerad av fåtal personer.

Förbudet gäller privat handel som jag förstår det.

Det låter väldigt märkligt isåfall. Fundersam kring vilket lagstöd de har i det, att förbjuda sina anställda från saker och ting, är inte så lätt som man kan tro.
-Någon fråga om insiderinformation blir det väl inte talan om i alla fall.

Det låter väldigt märkligt isåfall. Fundersam kring vilket lagstöd de har i det, att förbjuda sina anställda från saker och ting, är inte så lätt som man kan tro.

Den norska artikeln länkad från artikeln i omni är tydligare.

Välkomnar mig själv in i diskussionerna här då jag trätt in i marknaden men inte haft access att skriva här innan :D .

Tror ni likt vissa "orakel" att det är de s.k "Whales" som kör lite med marknaden nu och att det kommer stabiliseras från februari?

Finns många i finansbranschen som har allehanda förbud kring egna aktieköp etc. Jag har för mig att det för ett tag sedan var väldigt populärt att köpa fastigheter bland NY "finanselit". Om det berodde på att de inte trodde på aktier, eller på regler likt ovan, vet jag inte.

Tillbaka
Topp