Det brukar väl vara den som påstår saker bevisbördan ligger hos? Eller är det bara en ”känsla” att wall street manipulerar kursen?Vem har sagt att uppgångarna inte var manipulation?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det brukar väl vara den som påstår saker bevisbördan ligger hos? Eller är det bara en ”känsla” att wall street manipulerar kursen?Vem har sagt att uppgångarna inte var manipulation?![]()
Det brukar väl vara den som påstår saker bevisbördan ligger hos? Eller är det bara en ”känsla” att wall street manipulerar kursen?
Vad pekar mot det? Påstår man något sådant får man väl backa upp det med mer än känsloargument.Testat googla det ens? Svårt att ta fram konkreta bevis givetvis eftersom det är en helt oreglerad marknad med allt vad det innebär - dock mycket som pekar att marknaden blir manipulerad av fåtal stora spelare. Detta kan man även utläsa om man följer orderböcker m.m.
Manipuleras från flera håll, inte bara de traditionella valarna och wall street.. Coinbase när de la in Ripple (XRP) på sin hemsida, Coinmarketcap när de tog bort alla koreanska exchanges från sin hemsida, cex.io när de låste alla XRP plånböckerna, alla nyheter om Sydkorea och Kina osv osv..
Här har du några exempel bara..Vad pekar mot det? Påstår man något sådant får man väl backa upp det med mer än känsloargument.
Nej nu ska jag stoppa in alla mina sparslantar i HM, mycket pekar på att det bara är marknadsmanupilation bakom senaste nedgången.
Vad pekar mot det? Påstår man något sådant får man väl backa upp det med mer än känsloargument.
Nej nu ska jag stoppa in alla mina sparslantar i HM, mycket pekar på att det bara är marknadsmanupilation bakom senaste nedgången.
Vad pekar mot det? Påstår man något sådant får man väl backa upp det med mer än känsloargument.
Hmm, fattar inte. Vad menas med blåa resp. röda kolumnerna? Vad menas med de vita bredvid? Vad betyder Matchat: SEK 345,035 ?
Sorry om det är riktigt dumma frågor
![]()
Eller hur?Ett vackert W formas. Håll ut.
![]()
Ett vad med begränsad risk låter ju bra. Kan du förklara lite mer om hur mina pengar inte blir 0:- när jag satsat på fel alternativ?Här kan ni spekulera i upp och nedgång i kryptovalutor skattefritt och med begränsad risk. Företaget som har handelsplatsen är enligt min erfarenhet fullt trovärdigt (men jag kan inte lämna några garantier).
Ah, tack för en så pass utförlig förklaring. Fattar nu !Inga problem, det är lite småsnurrig i början!
![]()
För översta raden "bitcoin under 5000.01 ett visst datum", får vi följande:
Om du vill direkt matcha dina bets:
Det bästa du kan spela FÖR (=backa) händelsen är oddset 2.1 och då kan du satsa för 2306 kr. Vill du satsa mer pengar får du acceptera lägre odds, 2.08, 2.06 etc.
Det bästa du kan spela EMOT (=boka) händelsen är oddset 2.28 och du kan då satsa 130 kr. Vill du spela för mer får du acceptera högre odds.
Sedan kan du själv lägga in bets och vänta på att någon matchar dessa - det du ser ovan är ju alla omatchade bets (jämför osålda varor på Blocket).
Antag att du lägger in följande:
Spela FÖR händelsen till oddset 2.15 med 2000 kr, det är omatchat.
Då kommer dit bet att gå in i motorn, och komma upp i rosa, där det nu står 2.28; 2.28 förskjuts till höger.
Spela EMOT händelsen, igen till oddset 2.15 med 2000, omatchat.
Då kommer dit bet att gå in i motorn, och komma upp i blått, där det nu står 2.08; 2.08 förskjuts till vänster.
Klickar du på graf ikonen kan du se alla omatchade bets samt kurs- samt volymshistorik. Notera att man ser mycket mer som inloggad.
Det tar lite tid att lära sig. Prova först med mycket små pengar på något som går till avslut inom en timme, säg en fotbollsmatch, så du säkert vet vad du gör innan du drar upp size! Prova dig fram till du förstår.
Denna videon kan vara en startpunkt:
Sök på youtube kring
betfair intro eller tutorial
etc
För de med erfarenhet från andra vanliga bettingbolag är betfair något helt annat, inga tråkiga superlåga begränsningar i betsen, även om de har limiter, som de även kan gå med på att höja eftersom. Enda problemet man har är att hitta motparter som lägger in rimliga odds.
Betfair tar en liten del av vinsten, 5%?
http://www.betfair.com/aboutUs/Betfair.Charges/
Notera att det finns tre val för bitcoin, slut januari, slut första halvåret, slut 2018. Du får inte ut dina pengar förrän denna tidpunkt har passerats. Såvida du inte använder cash out (kostar avgifter?, i detta ingår ju ett "lån") - vilket om det finns möjlighet satsar mot din nuvarande position. Du kan självklart också manuellt spela mot din nuvarande position om du ändrat uppfattning, men då får du fortfarande vänta på pengarna.
Ser ut som att du jämför en månad med ett år.Eller hur?
Eller snarare:![]()
Menade du Sydkorea ovan så håller jag med.Låter som en bra sak på många sätt IMHO.
Jag köpte på mig lite mer igår vid "dippen", man är ju en degenerate gambler.. Även om jag tänker detta på längre sikt så är det ju inte fel med en kursuppgång
Menade du Sydkorea ovan så håller jag med.
Jag tänkte hålla ut till slutet av veckan ev måndag för att se om kursen dippar och fyller på då. Vi får se vem som gjorde rätt, å andra sidan är man lång så spelar 2-3 kr ingen roll tror jag.Jag köpte på mig lite mer igår vid "dippen", man är ju en degenerate gambler.. Även om jag tänker detta på längre sikt så är det ju inte fel med en kursuppgång![]()
Ändå lite trist att det inte jobbar upp sig till dom gamla goa nivåerna längre.Kul att det börjar bli lite grönt igen. Man börjar nästan vänja sig vid att se hela jävla top 100 ligga minus![]()
Någon som handlat på etherdelta ?hört att det ska vara omständligt. Lär utöka portföljen nu när vi ligger 30% nedåt senaste veckan. Sen lyfter vi förhoppningsvis!
Precis samma känsla här.. såhär låg aktivitet på olika forum har det inte heller varit på ett bra tagÄndå lite trist att det inte jobbar upp sig till dom gamla goa nivåerna längre.
Får en dålig känsla av att nedgångarna har kommit för att stanna.
Däri ligger ju begränsningen av din risk, du blir inte av med mer än vad du satsar! Speciellt för mig som spekulerar i nedgång, men är rädd för mkt dyra uppgångar, ser detta som en fördel.Ett vad med begränsad risk låter ju bra. Kan du förklara lite mer om hur mina pengar inte blir 0:- när jag satsat på fel alternativ?