• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

La en slant i bitcoin xbt:n igen igår eftermiddag. Har lyckats handla intradag senaste månaden med lyckat resultat allt som allt. Nu stängde jag inte min position och så fick jag genast en lavett för att jag inte följer mina egna regler. Tur att det var en småsumma denna gång. Får se om jag snittar ner.

Köpte på lite nu
proxy.gif

Jag måste bara fråga, utifrån den här bilden.
chart.png

Har ni någonsin sett en investering som sett ut på detta viset och som vänt upp till samma höga nivåer igen?
Helt ärligt? Jag är genuint intresserad om det finns något sådant exempel. Jag förstår jämförelsen med Microsoft osv, men nu snackar vi om att hålla Bitcoin i 15 år för att nå samma nivåer, om vi följer samma kurva som Microsoft osv.

Hur tänker folk? Hittar ni något exempel där det vänt upp på mindre än 5 år? Eller är planen att hålla i 15 år? Eller hur ser planen ut för er som håller Bitcoin?
Jag är genuint intresserad av logiken, för jag kan inte se någon logik här. Men det skulle inte vara första (och definitivt inte sista) gången jag missat något.

Just sayin'.............
we.png

och...............
bitcoin.png

Börjar nästan undra om du har något finansiellt intresse i att det ska rasa.

Som du själv sagt, det är oerhört svårt att pricka toppen, trots det är du övertygad om att du lyckades med det - samt att hela marknaden kommer gå i botten precis efter du sålt av :D

Edit: svar på din nya post; Nej, ingen kurs har någonsin återhämtat sig efter 50-60% ras :rolleyes:

Inte så roligt längre, första gången jag ligger minus på mina bitcoin. Tur man inte gick in med mer stålar så här i efterhand... undrar också lite vad man ska göra, det lär ju ta bra lång tid innan det blir några rejäla återhämtningar - och det här dippet känns ju mer som en dödsstöt.

Kan inte ge dig något exempel men det lär krylla av dem på nätet inom kort! :D
Jag måste bara fråga, utifrån den här bilden.
chart.png

Har ni någonsin sett en investering som sett ut på detta viset och som vänt upp till samma höga nivåer igen?
Helt ärligt? Jag är genuint intresserad om det finns något sådant exempel. Jag förstår jämförelsen med Microsoft osv, men nu snackar vi om att hålla Bitcoin i 15 år för att nå samma nivåer, om vi följer samma kurva som Microsoft osv.

Hur tänker folk? Hittar ni något exempel där det vänt upp på mindre än 5 år? Eller är planen att hålla i 15 år? Eller hur ser planen ut för er som håller Bitcoin?
Jag är genuint intresserad av logiken, för jag kan inte se någon logik här. Men det skulle inte vara första (och definitivt inte sista) gången jag missat något.
ABB t.ex.
Edit: nej, ABB hade inte samma hausse men kan dock påvisa en stark återhämtning.

Med det sagt tror jag inte personligen på BTC, men någon/några av de andra coinsen kommer förstås att finnas kvar och fortsätta sin värdeökning.

Senast ändrad:
Börjar nästan undra om du har något finansiellt intresse i att det ska rasa.

Som du själv sagt, det är oerhört svårt att pricka toppen, trots det är du övertygad om att du lyckades med det - samt att hela marknaden kommer gå i botten precis efter du sålt av :D

Edit: svar på din nya post; Nej, ingen kurs har någonsin återhämtat sig efter 50-60% ras :rolleyes:
Det där är så löjligt. Det är ad hominem å det grövsta. Samma fjanteri som de håller på med på Bitcoinforumen osv. När man frågar och vill veta hur folk tänker, då är man en som sprider FUD. Löjligt. Jag undrar bara helt ärligt vad det finns för logisk i att ha kvar pengar i Bitcoin på kort sikt, när allt pekar mot att det kommer att fortsätta krascha.

Det där är så löjligt. Det är ad hominem å det grövsta. Samma fjanteri som de håller på med på Bitcoinforumen osv. När man frågar och vill veta hur folk tänker, då är man en som sprider FUD. Löjligt. Jag undrar bara helt ärligt vad det finns för logisk i att ha kvar pengar i Bitcoin på kort sikt, när allt pekar mot att det kommer att fortsätta krascha.
Menar du just bitcoin eller kryptovalutor öht?

Har ni bara köp-positioner eller har ni sälj-positioner också? Jag har hittils hållit mig till köp men när man tittar tillbaka de senaste veckorna så hade det varit fint med lite sälj-positioner också så man kan tjäna pengar på nedgångarna.

I det korta perspektivet (timmar,dagar) tror jag absolut på BTC. Kolla på dina egna diagram så ser du att kursen alltid studsar upp efter en nedgång. Problemet är att nästa nedgång kan komma när som helst.

Tillbaka
Topp