• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Haha usch hat/kärlek till den här tråden. Är på semester och bestämde mig innan för att inte kolla någon coinmarketcap eller titta in i walleten under tiden... Har dock läst i den här tråden lite då och då och blir kul att se hur det ligger när man kommer hem på söndag :dead:

Är kraschen framför oss eller är det bara rädsla pga USDT / Bitfinex & Bitgrail m.m? Eller vänder det snart?

Vad tror panelen?

Wat am I gunna doooo :woot: /Carlos Matos

RaiBlocks bytt namn till Nano .. Tänkte först för mig själv - vad fan är detta för ny valuta som ligger top 20 :D

:)
Frågan är dock om inte det där är en gammal video - även om han kör exakt samma "rutin" som på bitconnect uppträdandet. Men det kanske är hans "standard".

För som de skriver i kommentarerna:
michael maghi13 hours ago
This is an old video guys, it's freezing in NYC , he wouldn't be out in his tank top

Carlos Matos har dessutom en egen kanal, där ser jag den inte:
https://www.youtube.com/user/supermagolatino/videos

Surt att jag inte hade uthållighet nog att ha kvar mitt "under 11 000 usd måndsskiftet" bet!

Vad låg bakom det runt 10% raset? Finns det bara gissningar som förklaring?

Nu bär det av utåt igen!
Synd att jag inte har självförtroende nog att handla enligt min egen analys!
bitcoin-fizzle-jpg.718966

Tror det kan fortsätta neråt / åt sidan ett tag till. Säkert nån vecka eller 2 minst.

Med det sagt tror jag absolut att marknaden kommer återhämta sig. Frågan är bara hur lång tid det tar :)

Det sägs ju att många har tjänat riktigt stora pengar i att handla tex fingerprint, i upp som nedgång i den aktien. Vari har deras edge legat? Har de kört teknisk analys, eller har de bara utvecklat känsla för hur aktien rör sig? Eller något annat?

Personligen började jag tro att Bitcoin inte kunde gå under 11 000 USD långvarigt, den stack ju upp så fort den gick under. Jag trodde jag hade feeling, och jag struntade i min högt kvalificerade tekniska analys två inlägg upp. Se så fel jag fick!

Personligen började jag tro att Bitcoin inte kunde gå under 11 000 USD långvarigt, den stack ju upp så fort den gick under. Jag trodde jag hade feeling, och jag struntade i min högt kvalificerade tekniska analys två inlägg upp. Se så fel jag fick!
Beroende på vilken period man tittar på går det att komma fram till olika saker och det styrs även av när man investerade, om man investerade.

I den bild du la in kan man se att kursen är upp sen oktober och inte har brutit under golvet i en uppåtgående trendkanal. Hade jag då investerat i oktober så skulle jag kunna tolka det som att det inte finns någon anledning till oro, kursen stiger ju på lång sikt.
Samtidigt kollar någon annan på en månad, en vecka, en dag osv och kommer fram till olika slutsatser.

Det är min slutsats :)

Beroende på vilken period man tittar på går det att komma fram till olika saker och det styrs även av när man investerade, om man investerade.

I den bild du la in kan man se att kursen är upp sen oktober och inte har brutit under golvet i en uppåtgående trendkanal. Hade jag då investerat i oktober så skulle jag kunna tolka det som att det inte finns någon anledning till oro, kursen stiger ju på lång sikt.
Samtidigt kollar någon annan på en månad, en vecka, en dag osv och kommer fram till olika slutsatser.

Det är min slutsats :)

Precis. Och kollar man hur det har sett alla de andra åren så är det ALLTID ner i januari.

Fast det där hände i december...
Din poäng är? Det blev offentliga nyheter först för ett par dagar sedan. När ingen vet om det påverkar det inte marknadspriset.
Det blir intressant när vi får information om det verkligen finns en backning i en ratio av 1:1 som de säger att det finns mellan USD och USDT.
Sedan kan man undra vad amerikanska staten kommer att tycka om detta, dvs i princip en digital USD som är utgiven av ett företag, för det är vad det är.

Din poäng är? Det blev offentliga nyheter först för ett par dagar sedan. När ingen vet om det påverkar det inte marknadspriset.
Det blir intressant när vi får information om det verkligen finns en backning i en ratio av 1:1 som de säger att det finns mellan USD och USDT.
Sedan kan man undra vad amerikanska staten kommer att tycka om detta, dvs i princip en digital USD som är utgiven av ett företag, för det är vad det är.

Det håller jag med om såklart. Det jag menar är att det är gamla nyheter och inget som först kom fram nyligen. Typ första träffen på Google: https://www.reddit.com/r/Bitcoin/comments/7k8kzz/bitfinex_subpoena_issued/

Tillbaka
Topp