• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Vad tror ni, läge att gå in igen snart om man vill ha en Lambo till sommaren?
Kör bara kör, YOLO HODL yalla yalla och allt vad ni coola kryptomiljardärer yrar om.
Vad kan gå snett?

Seriöst, vad förväntar du dig för svar, och hur ska du agera på råd av anonyma individer på ett klockforum som:
1. Haussar
2. Baissar
när det är uppenbart att ingen har någon koll över huvud taget?

Kör bara kör, YOLO HODL yalla yalla och allt vad ni coola kryptomiljardärer yrar om.
Vad kan gå snett?

Seriöst, vad förväntar du dig för svar, och hur ska du agera på råd av anonyma individer på ett klockforum som:
1. Haussar
2. Baissar
Fan vad du blir bajsnödig varje gång du är här inne :D Kanske bäst för din egen hälsa om du håller dig borta från tråden.

Vad kan gå snett?

1. Haussar
2. Baissar
Lugn nu Carl, det var menat som ett skämt. Kanske skulle säkrat upp med en smiley ;)

Min approach till cryptos är ungefär den samma som om jag skulle spela på hästar, villet jag inte gör. Kul om man vinner, inte hela världen om man förlorar. :)

Calle är bitter för att han inte köpte krypto i somras. Han kommer att lugna ner sig när BTC är nere på $1000 :p
Nej, jag är inte bitter. Jag har som princip att aldrig köpa sådant jag inte förstår åtminstone lite grand. Det gör att jag inte vinner på lotto men å andra sidan står jag inte med byxorna nere som de flesta av de småsparare om hoppade på tåget ca den 18 Dec 2017...

photo_2018-02-06_06-51-53.jpg

Det är en konspiration alltså, menar aliaset "superdaad" på Reddit. Han har säkert till skillnad mot Buffett, icke kryptovänliga media och alla andra som avfärdar det som Investering, ingen som helst agenda med sitt inlägg. Boven i dramat, illuminati.

Du har uppenbarligen inte läst texten om du drar den slutsatsen. Eller så behöver du träna på din eventuellt rostiga Engelska :)

Det är en konspiration alltså, menar aliaset "superdaad" på Reddit. Han har säkert till skillnad mot Buffett, icke kryptovänliga media och alla andra som avfärdar det som Investering, ingen som helst agenda med sitt inlägg. Boven i dramat, illuminati.
Är inte det grundproblemet med hela kryptomarknaden, tanken är väl att det ska fungera som en valuta. Men en valuta som inte går att använda i dagsläget och som är så volatil att om jag köper ena dagen kan jag ha tappat 10% dagen efter.

Jämfört med guld så känns ju hela marknaden som ren spekulation.

Med det sagt så gjorde jag ett extremt kort besök i Ethereum med en spekulativ post precis runt toppen där jag snabbt tappa 10%

Du har uppenbarligen inte läst texten om du drar den slutsatsen. Eller så behöver du träna på din eventuellt rostiga Engelska :)
Det är ju en blandning av en otroligt basic och ytlig kunskap om marknadspsykologi och sedan slänger han in lite konspirationsteorier där i slutet.
Tycker inte det var en särskilt spännande analys.

Tillbaka
Topp