• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

mega

Rolex
Bara positiva nyheter idag,
BTC upp över USD 4000.
Dessutom, som grädde på moset, alla som har BCH (Bitcoin cash) på Kraken får lika många av den nya

Kraken:
We took the BCH balance you had at the time of the fork and added an equal amount of BSV to your balance (so if you had 10 BCH at this time, you now have 10 BCH and 10 BSV).
 

davestoni

Panerai
Ether cert på 7 spenn
upload_2018-11-27_11-16-28.jpeg
 

davestoni

Panerai
Bara positiva nyheter idag,
BTC upp över USD 4000.
Dessutom, som grädde på moset, alla som har BCH (Bitcoin cash) på Kraken får lika många av den nya

Kraken:
We took the BCH balance you had at the time of the fork and added an equal amount of BSV to your balance (so if you had 10 BCH at this time, you now have 10 BCH and 10 BSV).
Läskigt hur mycket som kan hända över en natt
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Verkar vara fortsatt kräftgång för bitcoin, vart tror alla att det tar vägen? Jag har 1% i min portfölj som ren gamble då jag inte har en aning :)
 

davestoni

Panerai
Verkar vara fortsatt kräftgång för bitcoin, vart tror alla att det tar vägen? Jag har 1% i min portfölj som ren gamble då jag inte har en aning :)
Fortsatt svagt neråt tror jag hela 2019. För att en bullrun ska skapas måste en hype finnas där. Om den hypen aldrig kommer blir hela cryptovärlden död. Om storbanker går ut med att de köper på sig Bitcoin då kommer vi nog se extrema uppgångar.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Fortsatt svagt neråt tror jag hela 2019. För att en bullrun ska skapas måste en hype finnas där. Om den hypen aldrig kommer blir hela cryptovärlden död. Om storbanker går ut med att de köper på sig Bitcoin då kommer vi nog se extrema uppgångar.
Det kommer inte att hända, alldeles för hög volatilitet, banker undviker risker.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Banken kan dock kapa tekniken rakt av om de vill och skapa en "E-krona".
Ja, och blockchain används ju redan, men det är ju en annan sak, det gynnar ju inte övriga kryptovalutor. För att kryptovalutor ska kunna vara ett framtida betalmedel krävs dels att tekniken klarar av alla mikrotransfereringar som sker varje sekund över världen utan fördröjning, dels, ironiskt nog, att marknaden regleras, vilket ju är raka motsatsen till syftet med valutan.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Ja, och blockchain används ju redan, men det är ju en annan sak, det gynnar ju inte övriga kryptovalutor. För att kryptovalutor ska kunna vara ett framtida betalmedel krävs dels att tekniken klarar av alla mikrotransfereringar som sker varje sekund över världen utan fördröjning, dels, ironiskt nog, att marknaden regleras, vilket ju är raka motsatsen till syftet med valutan.
Varför behöver det regleras? Håller med om att tekniken behöver klara av transaktioner på direkten.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
För att det är extremt vanligt med exempelvis kursmanipulation, det kan aldrig bli en seriös valuta så länge sådant inte regleras.
Tror inte bitcoin kommer att bli en erkänd valuta faktiskt, alldeles för långsamt skulle jag tro. Möjligtvis en värdebevarare likt guld? Men någon annan kryptovaluta eller E-krona tex. är möjligt.

Lästips, Murray Rothbards- What has government done to our money? Betalmedel fungerade även på fria marknader.
 

mega

Rolex
USD 8000 passerade idag.
Helt galet, i det här tempot är vi uppe i gamla nivåerna på nolltid.
Vet att många hodlar och slickar såren efter jättedippen, men är det någon av er gamla rävar som hoppat på igen?
 

ETMC

Omega
Med risk för att låta helt galen - finns det någon logisk förklaring för den senaste tidens uppgång eller är det som vanligt?
 

Zandibar

Cartier
USD 8000 passerade idag.
Helt galet, i det här tempot är vi uppe i gamla nivåerna på nolltid.
Vet att många hodlar och slickar såren efter jättedippen, men är det någon av er gamla rävar som hoppat på igen?
Har alltid varit på. Främst på grund av situationen i Venezuela har jag insett att det alltid kommer vara relevant.
 
Topp