• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Black Friday

Inte testat 510 men beställde hem en hel uppsjö av varianter på 500 och 550 för någon vecka sedan. 550 var solklart bäst imo. 500 skavde direkt. Lätt värt någon hunka extra för läderbiten som sitter invändigt vid hälen på 550, gick in skorna efter 2-3 användningar. I övrigt ser skorna typ lika ut. Tts.

Har även testat dress-varianten men var mycket stor i storleken så rekommenderar att gå ner en storlek om man är sugen på den.

Schyssta kängor i alla fall!
510 motsvarar 500 med undantag för färgen. Mina par av 500 och 510 har inte skavt det minsta under tre år användning. Det är otroligt populära och förhållandevis bekväma skor. Möjligtvis är modellen och/eller storleken inte skapt för dina fötter. Bra att 550 passade dig bättre mot ett smärre prispåslag 👍

Jag kör Blundstone 500, de bruna. Nog de bästa skorna jag har använt. Har breda fötter och wow, sitter perfekt och sliter inte i hälen heller vilket känns bra i jämförelse med sneakers eller vanliga skor som jag sliter ner fort. Köpte mina på mellandagsrean förra året hos Lantmännen Ullared. Rekommenderas starkt :)

Måste vara sämsta black friday på länge, ändå sitter många med massiva lager. Hoppas det straffar sig…
Verkligen, jag funderade på exakt samma sak. Lågkonjuktur på ingång och gigantisk räntehöjning, så man kan ju anta att konsumtionen kommer att gå ned betydande framgent. Ändå så vill de sitta och hålla på lagren och köra låtsasrea i en vecka.

• Like
Reactions: par
Trodde de skulle gå bananas, lönehelg innan jul, innan folk spikar igen plånboken. Det har inte varit lika hetsiga sms och mejl som tidigare. Verkar avslaget. Vafan är orsaken? Är ju uppenbarligen likadant över linjen..

Jag har smackat in en usbsticka för 89kr. Det är allt. 🏃‍♂️

• Like
Reactions: par
Trodde de skulle gå bananas, lönehelg innan jul, innan folk spikar igen plånboken. Det har inte varit lika hetsiga sms och mejl som tidigare. Verkar avslaget. Vafan är orsaken? Är ju uppenbarligen likadant över linjen..

Jag har smackat in en usbsticka för 89kr. Det är allt. 🏃‍♂️
De har inte råd att rea ut. De tror folk ska köpa ändå. Uppenbart att konsumtionen går trögt.

AE592C4C-3090-416C-A824-6273968CCF22.png

De har inte råd att rea ut. De tror folk ska köpa ändå. Uppenbart att konsumtionen går trögt.
Vad jag har hört är lagernivåerna höga i svensk sällanköpshandel (och finansieringskostnaderna för denna kapitalbindning ökar när räntorna går upp), samtidigt som kassaflödet är dåligt på många håll.

De har kanske inte råd att rea ut, men inte heller råd att sitta på lagret 😀

Vad jag har hört är lagernivåerna höga i svensk sällanköpshandel (och finansieringskostnaderna för denna kapitalbindning ökar när räntorna går upp), samtidigt som kassaflödet är dåligt på många håll.

De har kanske inte råd att rea ut, men inte heller råd att sitta på lagret 😀
Så är det, men hoppet är det sista som överger människan.

Fick en påminnelse om att livsmedel inklusive djurfoder blivit dyrare. Tänkte passa på att köpa rejält med kattmat igår. Alla stora återförsäljare körde BF-rea 20-25% på djurfoder men jag tyckte inte det såg så värst billigt ut, så jag jämförde med min senaste beställning från i somras.

Betalade i augusti till priset 14,30 kr per tetra när jag köpte storpack till ordinarie pris. Billigaste av samma märke jag hittade igår var 14 kr per tetra för samma storpack, men då var det med 25% BF-kampanj, så ord pris 18-19 kr.

Beställde iaf 50 kg så nu ska det väl räcka ett tag. :rolleyes:

Vet att det brukar dyka upp RM Williams-klipp kring denna ”klicka hem”-högtid, jag kunde dock inte hålla mg utan klickade hem ett par för ett par veckor sedan. Mina första. Funderat till och från länge. Och min poäng, om du också gått i dessa funderingar — försök hitta ett gott pris nu under Black F! — för jävlar i min mindre låda, belive the hype, så bekväma direkt ur 📦. Aldrig varit med om en lädervara som behövt ingen break in?! + alla rent estetiska fördelar osv.

SÅ: har inga tips om var, men leta med lykta efter sk. ”Drive” och skriv gärna här efter du säkrat din storlek, för jag kanske blir sugen på ytterligare ett par om rätt pris uppenbarar sig…

Vet att det brukar dyka upp RM Williams-klipp kring denna ”klicka hem”-högtid, jag kunde dock inte hålla mg utan klickade hem ett par för ett par veckor sedan. Mina första. Funderat till och från länge. Och min poäng, om du också gått i dessa funderingar — försök hitta ett gott pris nu under Black F! — för jävlar i min mindre låda, belive the hype, så bekväma direkt ur 📦. Aldrig varit med om en lädervara som behövt ingen break in?! + alla rent estetiska fördelar osv.

SÅ: har inga tips om var, men leta med lykta efter sk. ”Drive” och skriv gärna här efter du säkrat din storlek, för jag kanske blir sugen på ytterligare ett par om rätt pris uppenbarar sig…
Finns en del här

Tillbaka
Topp