Tror jag läste att 2013 var första året som handlarna i Sverige började marknadsföra med Black Friday, så är ju inte en jättegammal tradition...Synd att handlarna förstör traditionerna genom att göra om Black Friday till en hel vecka
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror jag läste att 2013 var första året som handlarna i Sverige började marknadsföra med Black Friday, så är ju inte en jättegammal tradition...Synd att handlarna förstör traditionerna genom att göra om Black Friday till en hel vecka
Anova har 400 kr rabatt på hemsidan plus 100 kr om du signar upp dig för nyhetsbrev.Om någon hittar en sous vide nedsatt kan ni väldigt gärna pingla mig
Sen är det inte fel att bokmärka den här sidan:
https://www.sweclockers.com/blackfriday2017
Jag är på jakt efter en 75 tums TV, inte för dålig, till rätt kurs. Behöver inte vara toppmodell, men det får inte vara sämsta modellen heller. Ska bli kul att se om det kommer ut något!
Det kan stämma för Sverige, men traditionen, som kommer från USA, går tillbaka flera årtionden.Tror jag läste att 2013 var första året som handlarna i Sverige började marknadsföra med Black Friday, så är ju inte en jättegammal tradition...
Ja, detta med Black Friday är ju verkligen en lång tradition som går långt tillbaka i tiden...jag minns 00-talet då det verkligen...inte helt enkelt fanns...Synd att handlarna förstör traditionerna genom att göra om Black Friday till en hel vecka
Om du hade läst på lite hade du vetat att det funnits i mer än 50 årJa, detta med Black Friday är ju verkligen en lång tradition som går långt tillbaka i tiden...jag minns 00-talet då det verkligen...inte helt enkelt fanns...
EDIT: Såg att jag var pucktvåa på denna reflektion av @Torstens gnällande...
Ja, men ordet kontext har aldrig varit din ledstjärna?Om du hade läst på lite hade du vetat att det funnits i mer än 50 år
Trodde vi diskuterade Black Friday och jag tyckte det var synd att svenska handlare urvattnar betydelsenJa, men ordet kontext har aldrig varit din ledstjärna?
I USA har man ju sedan flera år tillbaka lanserat Grey Thursday, så de är lika goda kålsupare där.Trodde vi diskuterade Black Friday och jag tyckte det var synd att svenska handlare urvattnar betydelsen
Ja, det är beklagligt och tar bort lite av charmen = tokrea under 1 dag.I USA har man ju sedan flera år tillbaka lanserat Grey Thursday, så de är lika goda kålsupare där.
US kör ju även Cyber Monday så det är inte en dag där heller.Ja, det är beklagligt och tar bort lite av charmen = tokrea under 1 dag.
Definitionsfråga. Det är två dagar mellan dem men visst kan man koppla ihop dem om man vill.US kör ju även Cyber Monday så det är inte en dag där heller.
Om någon hittar en sous vide nedsatt kan ni väldigt gärna pingla mig
OBH's ligger på rea hos komplett idag
Ja just det, det funkar alltså retroaktivt i 30 dar och i samma butik?Då har du prisgaranti och kan lätt knalla tillbaka till butik och begära ut mellanskillnaden
Tror Elgiganten har 30 dagar.
Ja just det, det funkar alltså retroaktivt i 30 dar och i samma butik?
Misstänker dock att dom har koll på detta men kommer givetvis hålla ögonen öppna...
Nice.Ja ,det stämmer men även mot andra butiker ifall de har samma produkt till lägre pris.
Dock matchar de ej mot onlinebutiker.
Använt mig av detta en gång när jag köpte en tv för 10k, så sänkte Siba likadan modell med 2k vart bara att visa upp kvittot så fick man pengarna utbetalda
Olika 'rebates'' och ''kickers'' som går in beroende på hur mycket de har köpt in som ibland gör att de kan sälja på minus marginal. (är dock bara en del av kakan)Nice.
Man undrar ju hur dom går runt inbland...
Elgiganten undantaget så går de inte runt och därför försvinner kedjor titt som tätt.Nice.
Man undrar ju hur dom går runt inbland...
Jo sen drar dom väl in en del på billigare produkter som kablar och grejer där marginalen är bra mycket högre och man säljer mer volym.Olika 'rebates'' och ''kickers'' som går in beroende på hur mycket de har köpt in som ibland gör att de kan sälja på minus marginal. (är dock bara en del av kakan)
Mall Death läsandet låter intressant. Är det nån bok eller är det Googla som gäller?Elgiganten undantaget så går de inte runt och därför försvinner kedjor titt som tätt.
Den som är intresserad kan läsa om "mall death" i USA där shoppingcenters tvingas slå igen på löpande band. Tex har Toys R Us konkat och många stora kedjor har gigantiska ekonomiska problem.
Klockia.se körde förra året. Tror det var nåt i stil med 15% på hela sortimentet, så köpte ett par Hirschband då.Vad tror ni om sidor som säljer klockor då? Tänkte själv hålla lite utkik efter en SRP773. Finns ju på lite olika ställen så kanske går att göra nåt kap.
Ok! Dock så hitta jag precis vad jag var ute efter precis här på KS så det blir lite andra julklappar att titta på istället.Klockia.se körde förra året. Tror det var nåt i stil med 15% på hela sortimentet, så köpte ett par Hirschband då.
Dom brukar ha helt okej priser på Hirsch till att börja med, så är man ute efter armband så kan det vara en bra idé att snegla på black friday.Ok! Dock så hitta jag precis vad jag var ute efter precis här på KS så det blir lite andra julklappar att titta på istället.
DET tipset ska jag definitivt ta till mig!Dom brukar ha helt okej priser på Hirsch till att börja med, så är man ute efter armband så kan det vara en bra idé att snegla på black friday.