• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Uppdaterad nu![emoji54]
05b48bdb240eb243888d076b121dc8ac.jpg

Uppdaterad? Den är redan såld!! Vilket klipp köparen gjorde. :)
 
Haha, jag budade på denna tidigare, då den marknadsfördes som en äkta. Vann budgivningen, men betalade aldrig, eftersom ni varnade mig om att den inte var äkta, vilket stämde :)

Säljaren köpte den av en bekant. Han blev grundlurad.

33 bud och 265kr säger en del. Men boxen med tag brukar gå för 1000-1100kr på Tradera. Så än så länge är priset lågt - om dom är äkta. Annonsen säkert borta i morgon.
 
Edit: @ Holmqvist

Även jag anmälde annonsen (avseende Kina-länken) till Tradera (i torsdags eller fredags). Har inte fått någon feed-back...
 
Haha, jag budade på denna tidigare, då den marknadsfördes som en äkta. Vann budgivningen, men betalade aldrig, eftersom ni varnade mig om att den inte var äkta, vilket stämde :)

Säljaren köpte den av en bekant. Han blev grundlurad.

Med all respekt KenKun, men du förstår att "Jag köpte den av en bekant" också bara är en del av bluffen? Ett klassiskt grepp för att vilseleda - har man köpt den själv från butik ska man ju veta om den är äkta eller ej. Mycket bekvämt att att ha köpt den av en "vän". :rolleyes:
 
Edit: @ Holmqvist

Även jag anmälde annonsen (avseende Kina-länken) till Tradera (i torsdags eller fredags). Har inte fått någon feed-back...
Feedback får du aldrig av Tradera i dessa fall. Antingen tas den bort ( ibland hela kontot) eller också är den kvar. Men kan skall ändå anmäla allt som är skumt. När en replika ligger kvar - och man kontaktar kundtjänst - skyller dom på mängden annonser. Så är det nog.
 
Med all respekt KenKun, men du förstår att "Jag köpte den av en bekant" också bara är en del av bluffen? Ett klassiskt grepp för att vilseleda - har man köpt den själv från butik ska man ju veta om den är äkta eller ej. Mycket bekvämt att att ha köpt den av en "vän". :rolleyes:
"Arvegods" brukar ofta också vara ett begrepp i objektbeskrivningarna . Då behöver man " inte ta något ansvar" tycker man. Bekan och kompis - är som du skrev dom andra två.
 
Snart lägger man ner sina ansträngningar. Synd om dom som blir blåsta.
Det värsta är att den där säljaren har massa konstiga grejer han importerar och säljer. Allt från kina. Funderar dock på om det inte finns ett bättre sätt att komma åt honom. Nämligen skatteverket, säljer man falska prylar så lär man inte deklarera för det. Med hans volym så lär det vara skattepliktigt. Kanske någon här som jobbar på skatten?
 
Snart lägger man ner sina ansträngningar. Synd om dom som blir blåsta.
Jag anmäler oftast direkt jag ser. Ligger den kvar efter ett par dagar - anmäler jag igen - och kritiserar deras effektivitet. Sedan ger jag upp. Men vi är ändå många - så jag tror det gör nytta - oftast. Kapad identitet på Tradera är svårare att komma åt. Har hänt några ggr på Rolex.
Då brukar Tradera skicka ett varningsmail till dom som budat.
 
Tror att många av oss här säkert arbetar på ställen där man mer aktivt skulle kunna göra något, t.ex spåra ip och koppla till en adress. Även ett kontantkort på en mobil ger lokation och kontaktnät. Samkör ip mot diverse sociala media osv. Den (ö)kända researchgruppen jobbar ganska aggressivt under journalistflagg med diverse metoder. Det finns helt klart verktyg för att göra det både hos ISP och andra. Med en adress och ett namn kan man göra mycket. Ett vänligt alternativ är att ge infon till rolex, skatteverket etc.
 
Tror att många av oss här säkert arbetar på ställen där man mer aktivt skulle kunna göra något, t.ex spåra ip och koppla till en adress. Även ett kontantkort på en mobil ger lokation och kontaktnät. Samkör ip mot diverse sociala media osv. Den (ö)kända researchgruppen jobbar ganska aggressivt under journalistflagg med diverse metoder. Det finns helt klart verktyg för att göra det både hos ISP och andra. Med en adress och ett namn kan man göra mycket. Ett vänligt alternativ är att ge infon till rolex, skatteverket etc.
Det förutsätter att du ställer fråga till säljaren - och han svarar. I ansvar fall är ju infon en sak mellan Tradera och säljaren. Därav att många inte svarar på mail. Men tanken är god. Har köpt/sålt mycket på Tradera - men lyckats klara mig från att bli lurad. Är det mycket pengar - kollar jag upp säljaren med den info man har - på tex Ratsit.
 
Vad tror den samlade expertisen om denna? Ser väl ut att vara kosher? Och priset förefaller vars riktigt bra!?
732cefd113e5579b1db4edc83a6d260a.jpg
 
Vad tror den samlade expertisen om denna? Ser väl ut att vara kosher? Och priset förefaller vars riktigt bra!?
732cefd113e5579b1db4edc83a6d260a.jpg
Svårt att se mycket på den bilden men hjälmers borde väl kunna verifiera den. Nu är den ju helt utan box och cert, dvs bara hjälmers papper så tycker nog priset är normalt.
 
Tillbaka
Topp