• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

15 000? Måste va kopia eller?
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Är det bara jag som har fel men är inte den här lite för billig? Visst ingen orginallänk men.

image.jpg


image.jpg


image.jpg
 
Ett köp nu pris på 48 är väl lite optimistiskt på en sub med akut servicebehov... I vart fall om man läser beskrivningen närmare. Rob tar väl 5900 för en service på en sådan.
image.jpg
 
ytterboxar se ok ut och insidan på innerboxen ser oxå ok ut, de som är fejk brukar vara ljusare och inte lackade invändigt samt att loggan och texten är tunnare och större

men ref nummer är inte korrekt (68.00.2) mina boxar som jag vet är kosher har iallafall 2 siffror på slutet tex 68.00.05(stripe box med skiva) och 68.00.01 (med vanlig kudde och omslag)

cheers
christian

Hör och häpna, men jag fick just några närbilder på boxen.





 
hittade ett par andra 68.00.2 boxar online och de har texten "creation geneve" plus rolex och kronan i locket

kan vara en äldre version av samma box men jag gillar inte trycket även om insidan ser ok ut, jag tycker fortfarande att ytterboxarna ser ok ut

cheers
christian
 
hittade ett par andra 68.00.2 boxar online och de har texten "creation geneve" plus rolex och kronan i locket

kan vara en äldre version av samma box men jag gillar inte trycket även om insidan ser ok ut, jag tycker fortfarande att ytterboxarna ser ok ut

cheers
christian
Har du ngn bild med den texten "Creation....... ?
 


de ser ut så här (ett gammalt fullset 1603 ifrån GBG) de finns ifrån senare delen av 70 talet till tidigt 80 tal både som här klädd invändigt med trä eller med tyg

cheers
christian
 
Undrar om det är samma säljare på en del tveksamma objekt ? Gotland har varit på tapeten ett tag - både på Blocket och Tradera. Kanske bara slumpen.
 
Har du ngn bild med den texten "Creation....... ?

Nope. Men jag är skeptisk till att Rolex använde potatistryck. Texten och framför allt kronorna känns ihopsmetade. Sytråden ser ut att vara syntetisk och mycket ljusare grön än det som ska föreställa skinn. Någon som har en originalbox och kan jämföra...?
 
Fast det förhållandet att det finns kopior, ska ju inte behöva avhålla dig från att köpa en äkta. Nu vet du att du ska vara påpasslig, och det är ju av godo kan man väl säga...


Nej det suget jag har efter en sån klocka försvinner självklart inte för att det cirkulerar kopior, sen skulle en PO för 12.000 fått mig skeptisk utan någon hjälp från den tråden.
Men det är ju trist att det finns så välgjorda(?) kopior som cirkulerar på något man letar efter (finns ju självklart lika välgjorda kopior av andra märken också).
 
Nej det suget jag har efter en sån klocka försvinner självklart inte för att det cirkulerar kopior, sen skulle en PO för 12.000 fått mig skeptisk utan någon hjälp från den tråden.
Men det är ju trist att det finns så välgjorda(?) kopior som cirkulerar på något man letar efter (finns ju självklart lika välgjorda kopior av andra märken också).
Finns ganska många filmer på YouTube - " så ser du skillnad på äkta och kopior". Ganska intressant att kolla på. Har aldrig gjort det tidigare. Var när jag såg en länk på KS - som visade en hel service på en Rolex ( imponerande ) som jag snubblade över sådana filmer. Värt att kolla på i alla fall.
 
Finns ganska många filmer på YouTube - " så ser du skillnad på äkta och kopior". Ganska intressant att kolla på. Har aldrig gjort det tidigare. Var när jag såg en länk på KS - som visade en hel service på en Rolex ( imponerande ) som jag snubblade över sådana filmer. Värt att kolla på i alla fall.


Ett bra råd, inte bara ur ren köpsynvinkel utan även för att intresset för design&urverk blir större för varje dag.
Litet orosmoln finns dock att ännu mer insupande av PO's kommer få mig att hänga på låset hos närmaste AD i morgon.
 
Tillbaka
Topp