• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

denna kan väl inte vara äkta? Eller?
5.png 1.jpg 2.jpg 3.jpg
Utan att vara expert så skulle jag till 99% säkerhet påstå att den är tokfake.
 
Såg denna nyss och skrev till killen om tavlan, hans första svar var "jag har klock samling för över en halvmiljon..
du tilltalar fel man om rolex, 1500 ref är en unisex datejust modell."

Bara jag som tycker att den verkar skev?
Rehauten känns konstig, länken är fel för att vara WG bezel, samt att han angett fel referens...

http://www.blocket.se/vi/60411320.htm
 
Fast det står väl inte vilken valuta det är....men ett par hundralappar (SEK) för roliga dekorationer kan jag nog betala. Det är säkert 20.000 i någon valuta
Påminner om Italienska Lire - innan dom fick €. Vore intressant att få en kommentar av urmakaren i Visby han refererar till.
 
Fast det står väl inte vilken valuta det är....men ett par hundralappar (SEK) för roliga dekorationer kan jag nog betala. Det är säkert 20.000 i någon valuta
Kollade lite, dick finns med hemsida och allt. Verkar som en seriös guldsmed. Undrar om han själv vet om att han används som referens.
 
Näpp, ingen aning vad som är fel. Kan ingenting om "långnäsor", fri fonetisk tolkning av longines
Edit: haha tittade på bilden inte texten...hehe
 
207646712_47fd0c5b-682f-413e-a7c2-b3da1bc1d170.jpg

Den här boxen känns som "standard-big-fake" i min värld. Någon som tror annorlunda? Har mejlat säljaren utan svar. Lutar åt en anmälan till Tratten (som troligen inte leder någon vart).
 
207646712_47fd0c5b-682f-413e-a7c2-b3da1bc1d170.jpg

Den här boxen känns som "standard-big-fake" i min värld. Någon som tror annorlunda? Har mejlat säljaren utan svar. Lutar åt en anmälan till Tratten (som troligen inte leder någon vart).


ytterboxar se ok ut och insidan på innerboxen ser oxå ok ut, de som är fejk brukar vara ljusare och inte lackade invändigt samt att loggan och texten är tunnare och större

men ref nummer är inte korrekt (68.00.2) mina boxar som jag vet är kosher har iallafall 2 siffror på slutet tex 68.00.05(stripe box med skiva) och 68.00.01 (med vanlig kudde och omslag)

cheers
christian
 
Tillbaka
Topp