Fan. Jag var ironisk.Snarare någon som försökt göra rent tavlan och trycket har släppt väl
...vilket alltid är svårt på nätet. Borde ha gjort fler smileys.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fan. Jag var ironisk.Snarare någon som försökt göra rent tavlan och trycket har släppt väl
man lägger inte ut en annons för en klocka i den prisklassen där man enbart visar en påse, redan där borde blocket reagerat, det är ungefär som att lägga ut en annons för en bil men bara visar en bild på garageporten
säljer man en klocka för över 100k så kan man begära en bild på klockan istället för en påse från AD, hela annonsen luktar skumt anser jagDu har inte lyckats övertyga mig, ser fortfarande inget fel i det.
Och vet man inte vad för klocka man köper för ca 100k kanske man ska ta en funderare.
Om det är ett smart val att lägga ut en bild på påsen istället för klockan låter jag vara osagt.
Ska ja köpa en klocka, bil, båt eller vad som helst så undersöker jag varan jag köper oavsett om den har en förpackning eller ej.
Varan är förpackad i en påse från AD.
Har jobbat med sälj hela livet. Om du vill sälja en produkt samt verka seriös så ser du till att det finns vettiga bilder på produkten oavsett vad du säljer!säljer man en klocka för över 100k så kan man begära en bild på klockan istället för en påse från AD, hela annonsen luktar skumt anser jag
precis det jag menar, det framstår inte direkt seriöst att annonsera ut en klocka för 102k men bara visa en bild på en påse från ADHar jobbat med sälj hela livet. Om du vill sälja en produkt samt verka seriös så ser du till att det finns vettiga bilder på produkten oavsett vad du säljer!
Här är annonsen på Daytonan:
Blocket.se - Sveriges största Köp & Sälj marknad
Sökningen
- Lägg in annons
- Meddelanden
- Logga in
Nästa annons »
Polering rekomenderas... Tror inte den blir legit av en polering!
Varför skulle det vara det? Det är ju inte så att man köper den utan att öppna och kontrollera vad som finns inuti. Och är man så dum att man gör det, ja då får man skylla sig själv om påsen blir dyr.
Har jobbat med sälj hela livet. Om du vill sälja en produkt samt verka seriös så ser du till att det finns vettiga bilder på produkten oavsett vad du säljer!
Det blir som en surpris när man öppnar påsen. och inser att man fått en tegelsten.
Givetvis är det bättre att ha bra bilder och en bra produktbeskrivning om man ska sälja. Om den inte bryter mot blockets regler är det inte direkt "pinsamt agerat av blocket" för att man har en mindre bra bild. Visst man kan önska bättre, men har sett betydligt värre annonser.
Varför? Du öppnar och undersöker klockan innan du betalar? Vill inte säljaren det så är det bara att avstå köpet. Rätt simpelt.
Din annons?
Fullset ?Det här är så tröttsamt! Finns det folk som går på sånt här skit?!?
För övrigt hatar jag dumma kommentarer i annonser som "Har köpt ny Rolex" totalt ointressant! Sälj en äkta klocka istället!
Blocket.se - Sveriges största Köp & Sälj marknad
Sökningen
- Lägg in annons
- Meddelanden
- Logga in
Nästa annons »
Bild 1 av 6
Rolex
19 900:-
INLAGD Idag 19:20
PLATS Stockholm , Stockholm, 12830
Inför köpet
1 ägare
Kransen 18k vitguld och tavlan och visan 18k vitguld
Har köpt helt ny Rolex
Philip
Visa telefonnummer Skicka meddelande Spara annonsen Ta bort, ändra, förnya
- Mobilversion
- Webbversion
Det var ju inte så snyggt, tur att du reder ut vintagemöglet!Med risk för att sticka ut huvudet så känner jag att jag vill ifrågasätta den här annonsen från doktorn. Reagerade först på att jag tyckte att bandet såg lite "funny" ut. Såg sedan att det var stämplat 20-18 vid bandstiftet. Originalspännen från rolex är ju 16mm och banden således 20-16 för att vara korrekta. I texten skriver dock doktorn att bandet och spännet är original rolex.
Läste den flera gånger, förstår inte meningen med att sälja klockan i det skicket! Enda rimliga förklaringen är att ekonomin för att repa/ serva uret inte finns. Men det förklarar inte annonsen!Är denna kosher? Lr vad tror ni?
Läste den flera gånger, förstår inte meningen med att sälja klockan i det skicket! Enda rimliga förklaringen är att ekonomin för att repa/ serva uret inte finns. Men det förklarar inte annonsen!
Exakt, få ut 15k+ Blir inte lättHade han verkligen fått ut 15k+ om han valt att fixa den innan försäljning?
Brukar inte Speedmaster Reduced gå för 12-14k, eller så?
Haha... WTF?!
Om man mu skulle vara så galen att man köper ngt dylikt, kanske man inte bryr sig om det är fake?!?Haha... WTF?!
Om vi bortser från det oklara i varför man nånsin skulle vilja ha en så är det väl också ett sådär bra porträtt på gamle AH?
Är väl urtavlan till TT alltså 116523Vad är det här för tavla? Hittade ingen annan lämplig tråd
http://www.tradera.com/item/190120/262149735/rolex-daytona-116520-silver-dial-2010
Är väl urtavlan till TT alltså 116523
Det var riktigt snyggt tycker jag!Vad är det här för tavla? Hittade ingen annan lämplig tråd
http://www.tradera.com/item/190120/262149735/rolex-daytona-116520-silver-dial-2010