• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

..

Bilagor

• Screenshot_20180730-141741.png
    Screenshot_20180730-141741.png
    50.9 KB · Visningar: 10
Senast ändrad:
Snabb affär borde väl iaf rimligtvis innebära att köparen slutar ställa massa frågor och istället tar sitt pick och pack och köper klockan direkt.
Håller med. En köpare ville ha snabb affär med mig, skulle först hämta den hos mig. Sen skulle jag möta honom halvvägs. Alltså köra 25 mil enkel väg en onsdag. Plus att de skulle prutas 6k. Folk är underliga

Förstår inte hur detta kommer förbi Blockets moderatorer

Well, de granskar ju varje annons mer eller mindre manuellt för att hålla den kvalité de har på varje annons och du kan ju bara tänka dig hur många annonser de granskar varje dygn, det är flera tusen och jag kan bara gissa att ögonen blir aningen fyrkantiga tillslut och att det då och då slinker igenom denna typen av annonser samtidigt som personen i fråga kanske är lite snabb på knappen att godkänna.....

Dock positivt att de är snabba på att alltid plocka ner dessa efter anmälning.

om den inte är värd de priset han lagt så lägger man sitt bud

Ett tips, även om jag hade varit säljaren i detta fallet och kunnat släppa för det priset så hade jag aldrig sålt till någon som skriver ett meddelande utan att skriva med sitt namn. Samt ett "Hej" och någon form av "Mvh" eller liknande.
Kan omöjligtvis bara vara jag som reagerar på liknande?

Ett tips, även om jag hade varit säljaren i detta fallet och kunnat släppa för det priset så hade jag aldrig sålt till någon som skriver ett meddelande utan att skriva med sitt namn. Samt ett "Hej" och någon form av "Mvh" eller liknande.

Har tidigare haft en annons ute, det var dock ingen jättedyr klocka. Jag fick bland annat ett svar med bara ordet "intresserad". Bara det ordet, varken mer eller mindre. Ok, bra att veta liksom...o_O

Självklart, är man så efterbliven att man inte orkar formulera sig öht får man naturligtvis räkna med att det bara är lort som man får kontakt med.

Nej, det är verkligen inte bara du.
Jag svarar inte ens på den typen av meddelanden då det ofta säger rätt så mycket om personen man har att göra med.

Nä, ett kort ”sista priset” eller ”xx.xxxkr snabb affär” hamnar direkt i skräpkorgen. Villkorslöst.

Hur kan man inte orka skriva sitt namn, eller ens ”hej”. Det är som att man inte vill bli tagen på allvar.

Samma sak som att betala pengar för en annons och sen skrämma bort spekulanterna med en massa otrevligheter.

Den enda gröna day-date i världen tydligen, i övrigt väldigt fina beskrivningar av saker som gör just detta ex helt unikt också!
C4DCE692-DFB1-4397-BD71-CA6F8DC7BBEA.png
F9420CFB-864E-405F-88F9-4FE1946C2F64.jpeg
E6113113-3BE4-46B2-9323-C53644D49E54.png

Tillbaka
Topp