• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Korrekt! :) det lämnar jag osagt dock!
Blev 280 träffar på chrono24 när jag filtrerade på Rolex,Day-Date,Grön urtavla :D
86BD1973-6BFF-4CA6-9C9B-D6C23073B78A.png

hittade denna:
1.jpg
2.jpg
Bra pris om den inte springer iväg för mycket tänker jag. Kollar referenser och ser att han köpte den för 5000 för en dryg vecka sedan:
3.jpg
4.jpg
Förmodligen inget fuffens, bara nån som hoppas göra sig en snabb tusingen eller två? Vad tror ni, bör man dra öronen åt sig?

Rätt klen beskriving för att vara en klocka i 200K klassen.
Inte ens årtal eller ref nr så man vet inte vad det för modell ens...

Varför tycker man att vikt är viktigare än basic info om modell, årtal, service och tillbehör?

upload_2018-8-7_8-54-29.png

Rätt klen beskriving för att vara en klocka i 200K klassen.
Inte ens årtal eller ref nr så man vet inte vad det för modell ens...

Varför tycker man att vikt är viktigare än basic info om modell, årtal, service och tillbehör?

upload_2018-8-7_8-54-29.png
Kul också att köpa en klocka från tradera i 200k klassen på distans. Och få den skickad med posten eller schenker dessutom :D

Funderar på detta värderingsintyg. Att man värderar klockan med hjälp av att jämföra med motsvarande klocka som sälja ny idag.
Gör man vanligen så? Speglar ju inte direkt värdet på detta exemplar, 56,100kr för en 6694..
768584E0-77E9-4E78-BA2C-48A96F24A85E.png

https://www.tradera.com/item/318490158

Brukar stå så på äkthetsintyg från Bergström. Har utfärdat ett tjugotal de senaste tio åren från Bergströms i Göteborg och alla skriver med nypris för motsvarande modell.

Tillbaka
Topp