Jofaaa
Basic
Kanske inte med just den referensen, eftersom han hänvisa till referens inte till alla date med grön tavlaEdit: till salu glömde jag såklart skriva.
Vilket jag tvivlar att det inte finns en enda grön till salu atm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanske inte med just den referensen, eftersom han hänvisa till referens inte till alla date med grön tavlaEdit: till salu glömde jag såklart skriva.
Vilket jag tvivlar att det inte finns en enda grön till salu atm
Blev 280 träffar på chrono24 när jag filtrerade på Rolex,Day-Date,Grön urtavlaKorrekt! det lämnar jag osagt dock!
Sant, slarvigt läst av migKanske inte med just den referensen, eftersom han hänvisa till referens inte till alla date med grön tavla
Fanns faktiskt bara en enda med grön tavla på hela Chrono med den referensen, och den i USA på läderband. Så han var inte helt ute och cykla faktisktSant, slarvigt läst av mig
Fin klocka men 5 lax.. Neeeee !
Magiskt. Helt enkelt magiskt. Undrar vad mer som är konstigt där...Obs. Notera hur man monterat ändbitar på länken!
Kul också att köpa en klocka från tradera i 200k klassen på distans. Och få den skickad med posten eller schenker dessutomRätt klen beskriving för att vara en klocka i 200K klassen.
Inte ens årtal eller ref nr så man vet inte vad det för modell ens...
Varför tycker man att vikt är viktigare än basic info om modell, årtal, service och tillbehör?
TramsSo it begins
43 lax
Den finns ju på hylla för ~35.
Just det jag menar. Hans prissättning är tramsig.Den finns ju på hylla för ~35.
Alltid med skärmdump... men denna finns iof redan på s.310 såhttps://www.blocket.se/stockholm/Gr...nt__Auto_200_m_79761173.htm?ca=1_8&w=3&last=1
Grand Seiko, dotterbolag Orient...
Det är ett äkthetsintyg, inte ett värderingsintyg.Funderar på detta värderingsintyg. Att man värderar klockan med hjälp av att jämföra med motsvarande klocka som sälja ny idag.
Gör man vanligen så? Speglar ju inte direkt värdet på detta exemplar, 56,100kr för en 6694..
https://www.tradera.com/item/318490158
Borde väl vara ett värderingsintyg eftersom det finns ett specificerat värde utfärdat?Det är ett äkthetsintyg, inte ett värderingsintyg.
Det står ju t.o.m. äkthetsintyg i rubriken och värdet som anges är ju inte för den klockan utan "motsvarande ny".Borde väl vara ett värderingsintyg eftersom det finns ett specificerat värde utfärdat?
Ja det hänger jag med på, men varför skriva det i intyget? Vad har det med denna klocka att gör?Det står ju t.o.m. äkthetsintyg i rubriken och värdet som anges är ju inte för den klockan utan "motsvarande ny".
Det undrar jag också. För att mottagaren av intyget ville det och kanske hade för avsikt att någon skulle uppfatta det som en värdering?Ja det hänger jag med på, men varför skriva det i intyget? Vad har det med denna klocka att gör?
Det står inget värde?Borde väl vara ett värderingsintyg eftersom det finns ett specificerat värde utfärdat?
Varför specificera ett pris på en mostsvarande ny klocka om det inte har någonting att göra med värdet på denna klocka?Det står inget värde?
Funderar på detta värderingsintyg. Att man värderar klockan med hjälp av att jämföra med motsvarande klocka som sälja ny idag.
Gör man vanligen så? Speglar ju inte direkt värdet på detta exemplar, 56,100kr för en 6694..
https://www.tradera.com/item/318490158
Okej, vet du varför de gör så?Brukar stå så på äkthetsintyg från Bergström. Har utfärdat ett tjugotal de senaste tio åren från Bergströms i Göteborg och alla skriver med nypris för motsvarande modell.