Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är det som är fel?
Samma bild som den @Götlaborg säljer på K&S
I överkant. Men beroende på vikt så kanske man inte är så långt från skrotguldspriset.Skynda fynda!
Vikten på dessa klockor är inte hög så man bör inte komma i närheten av det priset.I överkant. Men beroende på vikt så kanske man inte är så långt från skrotguldspriset.
Om även länken är i 18k så bör det väl inte vara omöjligt?Vikten på dessa klockor är inte hög så man bör inte komma i närheten av det priset.
Läste för snabbt, såg inte att länken också ska vara 18k. Då kanske det inte är helt omöjligt.Om även länken är i 18k så bör det väl inte vara omöjligt?
https://klocksnack.se/threads/den-lilla-är-denna-äkta-tråden.39215/Vad säger ni om den här..?
Äkta/fake?
Fake. Räkna minutmarkeringar runt klockan 12 och vid datumet. Ser ut att inte stämma med de vanliga 3700.Vad säger ni om den här..?
Äkta/fake?
Ja, du har en poäng gällande minutmarkeringarna. 4 kontra 3. Sen 3+3 kontra 9.Fake. Räkna minutmarkeringar runt klockan 12 och vid datumet. Ser ut att inte stämma med de vanliga 3700.
(Disclaimer: jag är inte på något sätt en expert)
Vad säger ni om den här..?
Äkta/fake?
Men klockan på bilden ska ju föreställa en 5711 och inte 3700. Sen har jag inte kollat speciellt noga för att se om den är äkta eller inte.Fake. Räkna minutmarkeringar runt klockan 12 och vid datumet. Ser ut att inte stämma med de vanliga 3700.
(Disclaimer: jag är inte på något sätt en expert)
Some sagt, ingen expert. Överlåter utlåtande till andra. Men, om du funderar på om det är rimligt att en bekant köpt en patek så är svaret förmodligen nej.Men klockan på bilden ska ju föreställa en 5711 och inte 3700. Sen har jag inte kollat speciellt noga för att se om den är äkta eller inte.
Den är inte äktaSome sagt, ingen expert. Överlåter utlåtande till andra. Men, om du funderar på om det är rimligt att en bekant köpt en park så är svaret förmodligen nej.
Klockan är fake ja.Den har ju datummarkeringar mellan tavelkant och datumfönstret Borde väl vara fejk då?
Målade index!Hmmm...
Undras om den är re-lumad eller om det är orginal?Hmmm...
6.an är målad på tavlans subdial.. nå lurtHmmm...
I annonsen står det LB, men det är uppenbarligen en LN.Får konstiga vibbar på denna annons, fel på ref, konstig ”uppbyggnad”
https://www.blocket.se/vi/80232133.htm
I annonsen står det LB, men det är uppenbarligen en LN.
Bilden är kass men jag tycker lumen/index ser utsmetade ut på ett billigt sätt. Ser inte kosher ut på den bilden iaf.