• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

E.Z.

Panerai
Fel ref eller fel klocka @Götlaborg . Lite snabbt under snabbflippen?


434B7EF7-18C8-4D3E-B5E8-21BC18AF3377.png
 

degen

Omega
Fake. Räkna minutmarkeringar runt klockan 12 och vid datumet. Ser ut att inte stämma med de vanliga 3700.
(Disclaimer: jag är inte på något sätt en expert)
Ja, du har en poäng gällande minutmarkeringarna. 4 kontra 3. Sen 3+3 kontra 9.
Är inte heller någon expert, så backar ifall någon uppenbart kunnig säger emot.
Stulen bild:
6144A75D-BB22-4839-AC7B-1272EF4BAE05.jpeg
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Men klockan på bilden ska ju föreställa en 5711 och inte 3700. Sen har jag inte kollat speciellt noga för att se om den är äkta eller inte.
Some sagt, ingen expert. Överlåter utlåtande till andra. Men, om du funderar på om det är rimligt att en bekant köpt en patek så är svaret förmodligen nej.
 
Senast ändrad:

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Finns inget i denna tidsålder som får varningsklockorna att ringa mer än en suddig bild. När till och med morfars mobilkamera kan ta en skarp bild på vad han än riktar den mot så betyder en suddig bild att det finns något att dölja.
 

Sideshow Bob

Cartier
;)
I annonsen står det LB, men det är uppenbarligen en LN.

Bilden är kass men jag tycker lumen/index ser utsmetade ut på ett billigt sätt. Ser inte kosher ut på den bilden iaf.

Det är ju fel på ref också, finns ingen 116610LB vad jag vet, bör vara en 116613LN om det ska bara korrekt, men som sagt får lite konstiga vibbar av annonsen ;)
 
Topp