Ingen aning faktiskt... någon försäkringsgrej kanske?Okej, vet du varför de gör så?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen aning faktiskt... någon försäkringsgrej kanske?Okej, vet du varför de gör så?
Det här känns ju lite galet och överprisat. Själv Victorinoxkniven kostar väl ca 300, så vette fan om den är värd 4K bara för att den har en standard Rolex logga. Ingen numrerad utgåva eller nåt, bara en vanlig give away från Rolex..
https://www.tradera.com/item/291501/310949783/rolex-fickkniv
Oh. Keramiskt urverk.På FB Marketplace går det att göra riktiga klipp. ”Keramisk urverk”
Då är det top notch!
Känns bekant på nåt sätt.
Han har haft ute sin klocka väldigt länge nu. Säkert sen januari
Falskt, inte ifyllt, inte aktiverat eller vad är problemet?
Förmodligen suddat och nytt datum skrivet. Texten invalid har kommit framFalskt, inte ifyllt, inte aktiverat eller vad är problemet?
Ja när jag skulle köpa min Blusey så skrev jag med han och det var i slutet av januari. Han försökte då lura mig att klockan hade 5 års garanti vilket inte stämmer, samt att klockan hade vääääldigt mycket hairlines och kan absolut inte räknas som i bra skick. Förstår att den aldrig blir såldHan har haft ute sin klocka väldigt länge nu. Säkert sen januari
Hoppas alla såg mitt inlägg tidigare idag. Detta är SAMMA individ ("Mastereyes") som säljer denna som precis blev bannad här på forumet nyligen.Ja när jag skulle köpa min Blusey så skrev jag med han och det var i slutet av januari. Han försökte då lura mig att klockan hade 5 års garanti vilket inte stämmer, samt att klockan hade vääääldigt mycket hairlines och kan absolut inte räknas som i bra skick. Förstår att den aldrig blir såld
Som även hade ett annat konto som blev bannat i samma vända. Det kanske är på sin plats att ha lite koll på nyregistreringar ett tag...Hoppas alla såg mitt inlägg tidigare idag. Detta är SAMMA individ ("Mastereyes") som säljer denna som precis blev bannad här på forumet nyligen.
Detta är "Mastereyes" annons på Blocket.
Borde höjas till 100 inlägg och medlem i minst 60 dagar innan man får posta annons, samt att alla nyregisteringar borde ska med bankID (eller motsvarande verifiering). Kommer kanske vara lite negativt i kommersiellt avseende men i gengäld göra det betydligt trygga för befintliga medlemmar och höja säkerheten på forumet.Som även hade ett annat konto som blev bannat i samma vända. Det kanske är på sin plats att ha lite koll på nyregistreringar ett tag...
Det funkar inte riktigt så att du kan ringa till Finasiell ID-teknik och säga ”hej, jag skulle vilja ha bank-id till mitt klockforum” tyvärr. Det är stenhårt reglerat vilka tjänster som får använda BankID. I övrigt håller jag med dig.Borde höjas till 100 inlägg och medlem i minst 60 dagar innan man får posta annons, samt att alla nyregisteringar borde ska med bankID (eller motsvarande verifiering). Kommer kanske vara lite negativt i kommersiellt avseende men i gengäld göra det betydligt trygga för befintliga medlemmar och höja säkerheten på forumet.
Bra förslag.Borde höjas till 100 inlägg och medlem i minst 60 dagar innan man får posta annons, samt att alla nyregisteringar borde ska med bankID (eller motsvarande verifiering). Kommer kanske vara lite negativt i kommersiellt avseende men i gengäld göra det betydligt trygga för befintliga medlemmar och höja säkerheten på forumet.
Detta är ett öppet forum som drivs av människor på sin fritid och som tjänar 0:- på det. Jag hade inte velat lägga ner all den energin osv när du kan annonsera och "luras" i princip gratis på blocket..Bra förslag.
Skulle det fungera att en medlem, efter att ha uppnått ett visst antal poster och varit medlem en viss tid, får ansöka om att få tillgång till marknadsdelen och först då kräva verifikation med Bank-ID?
du har inte noterat att nya hyllan är "verifierad med Bank ID"... ?Det funkar inte riktigt så att du kan ringa till Finasiell ID-teknik och säga ”hej, jag skulle vilja ha bank-id till mitt klockforum” tyvärr. Det är stenhårt reglerat vilka tjänster som får använda BankID. I övrigt håller jag med dig.
du har inte noterat att nya hyllan är "verifierad med Bank ID"... ?
Hade han två blocket konton eller ks konton?Som även hade ett annat konto som blev bannat i samma vända. Det kanske är på sin plats att ha lite koll på nyregistreringar ett tag...
Hur ser du det?Förmodligen suddat och nytt datum skrivet. Texten invalid har kommit fram
enligt vad jag sett endast ett blocketkonto (där han lade den till högre pris) och minst ett KS konto. Dock flera här som påpekat att han haft två med samma IP, en av anledningen till att han först blev bannad och sedan deletad som medlem.Hade han två blocket konton eller ks konton?
läs tidigare tråd, står massor om det, se hans bild på certet i hans annons, det var suddat så texten ivalid kommit fram och ditskrivet (troligen) nytt datim för hand...Hur ser du det?
Två KS-kontonHade han två blocket konton eller ks konton?
läs tidigare tråd, står massor om det, se hans bild på certet i hans annons, det var suddat så texten ivalid kommit fram och ditskrivet (troligen) nytt datim för hand...
Ok!Två KS-konton
Nej inte annat än att det står att den är det. Vilket jag gärna testar när tiden kommer.
Bra trådvalSpammar lite idag. Skål och trevlig helg
tänkte Vid registrering av konto, en endaste verifiering när man reggar sig, inte varje gång man loggar in... ;-)Nej inte annat än att det står att den är det. Vilket jag gärna testar när tiden kommer.
En så uppenbar sak som att bankid kräver att man använder bankid varje gång man loggar in (vilket kostar pengar) ska bli spännande att se hur man löst.