• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

3EFD65E9-88DB-4AF0-A6BB-FAA11236A532.png

Ingen strap? No problem!

Vad tror forumet om denna. Legit? bra pris om den går under 130.
Märkligt att så många som säljer dyrare klockor på Blocket och Tradera inte anger årtal eller preciserar gång eller tillbehör...

https://www.tradera.com/item/190120/319485258/rolex-daytona-white-steel-ø40mm-#modal=contact
Jag skulle inte visa på något från en säljare med tre omdömen där fotot ser ut att komma från en c24 handlare och det är det enda fotot. Den är väl inte ens särskilt billig?

Fick ett autosvar att dem skulle pausa och granska annonsen samt kontakta säljaren. Men såvitt jag vet så är den borta! :p
Jovisst men det jag tycker är mycket märkligt är alltså hur den kan ha gått igenom från början, de brukar granska alla annonser personligen innan de accepteras och läggs ut, menmen:)

Granskningen på Blocket sker av en (oftast bakfull) 19 åring på Malta som har ungefär 30 sekunder per annons att lägga och 206 kategorier att hålla koll på. Kvaliteten blir därefter.

Om man anmäler en redan publicerad annons så kommer den till ett team i Stockholm som har betydligt bättre koll och mindre stress. Därav att mycket plockas ner som man tycker att det inte borde kommit upp från början.

(Detta är ingen gissning. Jag vet att det är exakt är så.)
@Omega87 @116334/5

Granskningen på Blocket sker av en (oftast bakfull) 19 åring på Malta som har ungefär 30 sekunder per annons att lägga och 206 kategorier att hålla koll på. Kvaliteten blir därefter.

Om man anmäler en redan publicerad annons så kommer den till ett team i Stockholm som har betydligt bättre koll och mindre stress. Därav att mycket plockas ner som man tycker att det inte borde kommit upp från början.

@Omega87 @116334/5

Låter rimligt!

@Omega87 @116334/5
Är du den bakfulla 19-åringen?

Nja märket är där på alla bilderna så det är nog ingen reflex utan en repa..
Är det plast eller glas på den modellen?

Frågade säljaren ifall han hade en bild på kvittot, klockan är redan såld svarar han!
Vore intressant ifall någon här på forumet visade intresse för klockan (utan att nämna kvitto) och se om klockan plötsligt är till salu igen!

Tillbaka
Topp