• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Har varit i kontakt med säljaren och han ser inga problem med att åka ner till Malmö med 180 000 i cash. Det verkar helt normalt när man köper en klocka för 180 lök. Swish gick inte - banköverföring gick inte (han ville ju träffas b.la. på en bank). Det finns väl ingen bank som har 180 000 i cash nuförtiden. Det måste ju beställas i förväg + att det blir ett förhör inne på banken.
Om han har problem med att få 180.000 cash från banken, varför förväntar han sig att alla andra har lätt att få 180.000 från banken?

Det är ju den stora frågan.

Han kan ju överföra 180k SEK till ett utländskt konto. Det är det ingen som stoppar honom att göra.

Som sagt, luddig försäljare.

Om han har problem med att få 180.000 cash från banken, varför förväntar han sig att alla andra har lätt att få 180.000 från banken?

Det är ju den stora frågan.

Han kan ju överföra 180k SEK till ett utländskt konto. Det är det ingen som stoppar honom att göra.

Som sagt, luddig försäljare.
Bara det faktum att han endast vill ha cash är i sig anledning nog att inte köpa samt misstänka att objektet är falskt.

Storyn är tydligen följande, den släpptes i april förra året i två exemplar, som ett aprilskämt, 4/20 som är grönt på klockan syftar ju på detta: 420 (cannabis culture) - Wikipedia. dessutom California dial.

Tanken var att man behövde ett gott skratt i pandemitider. Dessa två skänktes bort, sen blev efterfrågan så stor att de tillverkade fler.

Edit: Stavning

Jo, läste det med och fick iofs ett gott skratt. Hade jag vart ägare till märket hade inte viljat associeras med braj, men jag har väl en helt annan åsikt...

Bästa jag blivit erbjuden som inbyten genom åren står mellan antingen ett flång-nytt "hemma-spa" (enligt säljaren, läs maxxad bubbelpool) alternativt en industriell kabel-klippare. Jajjemen, en maskin som klipper tjock kabel i rätt längder. Nypris var tydligen flera hundra tusen.

Bara det faktum att han endast vill ha cash är i sig anledning nog att inte köpa samt misstänka att objektet är falskt.
Svar från säljaren:

vad roligt för dig att du kan så himla mkt. Jag skiter fullständigt i vad du och skitsnack whatever anser om min annons. Vad är detta för störd avundsjuka du verkar lida av? Fixa dig ett liv för fan grabben. Och vad fan vet du var jag köpt denna klocka???
Blockas hejdå.... ca 10 st såna som dig här, vad faaaan skriver ni för m ni ska köpa det som finns i anonsen, jävla nötter
Klockan är dessutom såld för 178K

Svar från säljaren:

vad roligt för dig att du kan så himla mkt. Jag skiter fullständigt i vad du och skitsnack whatever anser om min annons. Vad är detta för störd avundsjuka du verkar lida av? Fixa dig ett liv för fan grabben. Och vad fan vet du var jag köpt denna klocka???
Blockas hejdå.... ca 10 st såna som dig här, vad faaaan skriver ni för m ni ska köpa det som finns i anonsen, jävla nötter
Klockan är dessutom såld för 178K
Jag anmälde annonsen som fejk. Rekommenderar att fler gör det.

Omega Seamaster, man kan ju tycka att Kaplans borde vara lite nogrannare :rolleyes:

Screenshot Omega.jpg

Jag anmälde annonsen som fejk. Rekommenderar att fler gör det.
Med tanke på att jag ställde några frågor där jag påpekade att den leverantören han hänvisade till inte var en Rolex AD utan en Tysk gråhandlare. Han hade ju tagit ut klockan där med originalhandlingar påstod han. Till sist så påpekade jag att det finns väl ingen normal person som kommer med 180 lakan i cash - speciellt inte till Malmö. Han lackade nog ur då.
Jag såg på nyhetsflashen idag att någon hade blivit blåst i Sthlm - en säljare som hade bestämt möte med en köpare som försvann ner i T-banan med objektet. Jag gissar att det var en dyr klocka. De hade gjort upp om en träff via en köp o säljsite. Det finns inte så många att välja på. Jag utgår nästan ifrån att om någon hade åkt ner till Malmö med 180 så hade denna person blivit rånad (i bästa fall kan tilläggas).

Har varit i kontakt med säljaren och han ser inga problem med att åka ner till Malmö med 180 000 i cash. Det verkar helt normalt när man köper en klocka för 180 lök. Swish gick inte - banköverföring gick inte (han ville ju träffas b.la. på en bank). Det finns väl ingen bank som har 180 000 i cash nuförtiden. Det måste ju beställas i förväg + att det blir ett förhör inne på banken.
Hur svårt är det att få ut 180 000 kr i kontanter, ärlig fråga! Kan banken vägra?

Hur svårt är det att få ut 180 000 kr i kontanter, ärlig fråga! Kan banken vägra?
I Sverige svar JA om de tror att oegentligheter forelliger. Tex svarta loner!

Forst och framst ska du ju hitta ett kontor som oht hanterar kontanter.Nordea slutade med det sommaren 2020.Swedbank tycker man ska ta ut pa ICA....Nischbanker har inga kontor alls.
Den enda bank jag kommer pa som har kontanter ar Forex,och de finns ju inte overallt.
Visst kan du ha olika konton och sta vid en bankomat med 6olika kort,men for de allra flesta sa funkar inte det alls.

Pa den tid nar Nordea hanterade Kontanter vill jag ha 250000i tusenlappar bara for att javlas med en butik.
Naturligtvis skulle det forbestallas 5bankdagar innan,vilket var ok for mig men sedan var som att dra ut tander att fa ut mina egna pengar.

Nar jag skulle fa ut dem i kassan kom en kostymkladd lillpojk skubbandes och borjade fraga
Vad skulle jag ha dem till? Varfor gjorde jag inte en overforing? Hade jag nagra foretagsengangemang?Kande jag nagon som hade egen firma? Hade jag anlitat hantverkare,om sa vilken firma? Och sa vidare i all oandlighet tills dess att jag ledsnade,ringde min personliga bankman och lamnade over luren till idioten jag hade otur att tala med.
Det var inga glada miner pa Nordea Hamngatan den dagen.

Senast ändrad:
Man slutar aldrig att bli förvånad!

La ut en klocka på Blocket i 25K klassen.

En grabb hör av sig och erbjuder ”14 lax snabb affär” varpå mitt svar blir såklart nej. Nämner att det är ingen stress att få den såld då jag varken har Kronkalle eller en indrivare som är efter mig.

Grabben svarar med dessa två bilder och skriver ”Din mammak**llare jag kommer k**lla ditt liv har alla klokor du inte kan ega” samt skickar dessa två bilder 😂
FCE8FE1F-15B8-4FB0-94D5-C9DC5682D0AA.jpeg
0CBF9EB5-EE71-4DED-A9DA-459DF8BE3B8C.jpeg

Riktiga skojare det finns där ute :)

Senast ändrad:

En grabb hör av sig och erbjuder ”14 lax snabb affär” varpå mitt svar blir såklart nej. Nämner att det är ingen stress att få den såld då jag varken har Kronkalle eller en indrivare som är efter mig.

Grabben svarar med dessa två bilder och skriver ”Din mammak**llare jag kommer k**lla ditt liv har alla klokor du inte kan egna” samt skickar dessa två bilder 😂

Kan du inte be att han tar bättre bilder så man ser om det är fakisar👍

Grabben svarar med dessa två bilder och skriver ”Din mammak**llare jag kommer k**lla ditt liv har alla klokor du inte kan egna” samt skickar dessa två bilder 😂

Du skulle ju påpekat att det där är mer än ”14 lax” så han behöver ju inte pruta...

Men vad är det för fel på människor??? :oops:

Svårt som fan! På riktigt år det svårt. År endast ett fåtal bankkontor i landet som hanterar större belopp utav de större bankerna. Där du måste beställa kontakterna och gå igenom ett "förhör" om vad pengarna ska användas till.

Banken kan neka dig om de misstänker brottslighet bakom uttaget. Oklart om det blir några påföljder om banken får misstankar.

Jag har tappat all tro på människor i den klassen, bara vägrar sälja/köpa av vissa, speciellt när ordet "cash", "brushan" och generellt skitsnack luktas.. sitter hellre på en klocka längre tid och och förlora en mindre slant än att utsätta mig och andra för risk och elda på eventuell kriminalitet och problem.
Jag tror på att det är vi som kan göra skillnaden.

Grabben svarar med dessa två bilder och skriver ”Din mammak**llare jag kommer k**lla ditt liv har alla klokor du inte kan ega” samt skickar dessa två bilder 😂

Eller spela på att det kan bli affär, be om hans uppgifter och tipsa myndigheterna. Har en känsla av att vederbörande saknar taxerad inkomst för att förklara det klockinnehavet... troligt är väl att de är kopior men då kan de fokusera på kontantinnehavet.

Vilken j-vla attityd. Ska snart sälja min nuvarande bil pga byte och bävar redan av tanken på alla nya blocket-kompisar.
/J

Eller spela på att det kan bli affär, be om hans uppgifter och tipsa myndigheterna. Har en känsla av att vederbörande saknar taxerad inkomst för att förklara det klockinnehavet... troligt är väl att de är kopior men då kan de fokusera på kontantinnehavet.

Vilken j-vla attityd. Ska snart sälja min nuvarande bil pga byte och bävar redan av tanken på alla nya blocket-kompisar.
/J
Vilken modell är det på bilen?

@Pjoter C-klass S205 fullsmetad med AMG, så det blir nog många nya kompisar. Som man bäddar får man ligga.. 😂
/J
Ja du. Du kommer bli bombarderad. Jag sålde precis en komplett videoutrustning med typ allt (jmf. AMG) och skrev gärna byte mot en just klocka. Den första ville byta mot en gitarr. Nästa ville byta mot en tallrik??? Nästa hade googlat alla klockmärken och kunde minsann fixa fram en. Och så höll det på ett tag innan jag fick ett bra kontantbud.

Tillbaka
Topp