• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Ja du. Du kommer bli bombarderad. Jag sålde precis en komplett videoutrustning med typ allt (jmf. AMG) och skrev gärna byte mot en just klocka. Den första ville byta mot en gitarr. Nästa ville byta mot en tallrik??? Nästa hade googlat alla klockmärken och kunde minsann fixa fram en. Och så höll det på ett tag innan jag fick ett bra kontantbud.

Hmm...
Det är nästan så att man skulle haka på på bytesförslagen.
-Åh, en tallrik! Videoutrustningen vet jag inte om jag byter mot, men jag har en torkvinda och ett Electrolux kylskåp från -97 som jag gärna byter bort.

Eller spela på att det kan bli affär, be om hans uppgifter och tipsa myndigheterna. Har en känsla av att vederbörande saknar taxerad inkomst för att förklara det klockinnehavet... troligt är väl att de är kopior men då kan de fokusera på kontantinnehavet.

Vilken j-vla attityd. Ska snart sälja min nuvarande bil pga byte och bävar redan av tanken på alla nya blocket-kompisar.
/J

Ska också sälja min bil nu till våren (en hyfsat billig Toyota) men låter KVD sköta det. Sålde frugans Toyota i höstas och märkte snabbt att jag INTE har behov av vare sig fler kompisar eller bröder 🙃

Hmm...
-Åh, en tallrik! Videoutrustningen vet jag inte om jag byter mot, men jag har en torkvinda och ett Electrolux kylskåp från -97 som jag gärna byter bort.
Hmm...
Jag har en till som skall säljas men jag måste samla ihop lite kraft innan. Jag kör samma typ av annons igen. Det var faktiskt lite kul o få alla förslag. Jag fick ändå hyfsat betalt för den första så jag beställde den nya Zenith Crono Sport med länk från Tyskland. Så jag fick ändå en rätt just klocka. Dock leveras den tidigast i April.

Jag har en till som skall säljas men jag måste samla ihop lite kraft innan. Jag kör samma typ av annons igen. Det var faktiskt lite kul o få alla förslag. Jag fick ändå hyfsat betalt för den första så jag beställde den nya Zenith Crono Sport med länk från Tyskland. Så jag fick ändå en rätt just klocka. Dock leveras den tidigast i April.
Bra där!
Får du en underlig konversation så klistrar du in den i en egen tråd på klocksnack så hjälper vi dig med hejdundrande fina svar och motbyten och motfrågor, om din fantasi skulle ha lust med en paus.

Random bild av en höbal kan vara bra att ladda ner, så även ett kraftuttag till en Massey Ferguson. En innerstadsbruscha har alltid användning för sådana saker.

Kommer att
Ja du. Du kommer bli bombarderad. Jag sålde precis en komplett videoutrustning med typ allt (jmf. AMG) och skrev gärna byte mot en just klocka. Den första ville byta mot en gitarr. Nästa ville byta mot en tallrik??? Nästa hade googlat alla klockmärken och kunde minsann fixa fram en. Och så höll det på ett tag innan jag fick ett bra kontantbud.
Ni kan nog inte slå mitt iaf.. blev erbjuden en pall torkade aprikoser!

Denna har kanske varit uppe redan, men nu är det snart slut och endast ett bud på 100:- från användaren "Supersamlare" som är på väg att lägga till en tung lyxklocka till samlingen.

Men är den godkänd?
Screenshot_20210226_203559_com.tradera.jpg
Screenshot_20210226_203606_com.tradera.jpg

Denna har kanske varit uppe redan, men nu är det snart slut och endast ett bud på 100:- från användaren "Supersamlare" som är på väg att lägga till en tung lyxklocka till samlingen.

Men är den godkänd?
”Räkna med avundsjuka!” haha😂 Snarare lättnad över att slippa bära något så hemskt!

Men är den godkänd?
OWGMARCH material ?

Men är den godkänd?
När måtten är så tilltagna att man höftar med ungefärliga centimeter... 😂
Ja, eller att den som åker ut först tvingas bära den här i en hel månad som straff. ;)

Men är den godkänd?
Jag gillar att han kör den på knarkvågen.

Men är den godkänd?
Om det inte finns en ”världens fulaste klockor” tråd så är detta ett gyllene tillfälle att kicka igång.

Såg förövrigt att vinnaren är från min lilla hemby😂 skäms lite men fick mig ett gott skratt!

Man slutar aldrig att bli förvånad!

La ut en klocka på Blocket i 25K klassen.

En grabb hör av sig och erbjuder ”14 lax snabb affär” varpå mitt svar blir såklart nej. Nämner att det är ingen stress att få den såld då jag varken har Kronkalle eller en indrivare som är efter mig.

Grabben svarar med dessa två bilder och skriver ”Din mammak**llare jag kommer k**lla ditt liv har alla klokor du inte kan ega” samt skickar dessa två bilder 😂
FCE8FE1F-15B8-4FB0-94D5-C9DC5682D0AA.jpeg
0CBF9EB5-EE71-4DED-A9DA-459DF8BE3B8C.jpeg

Riktiga skojare det finns där ute :)
Tror samma lirare hörde av sig till mig idag. Skambjöd hälften av vad jag vill ha. Sa såklart nej. Då kallades jag för det ena och det andra.
Den där liraren vill man fan hänga ut i ljuset.
tippar på lånad bild på ”sina” klockor eller fake hela bunten och att han tvättar slantar..

Tror samma lirare hörde av sig till mig idag. Skambjöd hälften av vad jag vill ha. Sa såklart nej. Då kallades jag för det ena och det andra.
Den där liraren vill man fan hänga ut i ljuset.
tippar på lånad bild på ”sina” klockor eller fake hela bunten och att han tvättar slantar..
Haha, vilken tomte! Tyckte han din klocka också var en skitklocka men ändå ville köpa den? 😂

Var tvungen att starta en konversation med säljaren för att se hur han berättigar detta pris,särskilt med tanke på att kronan saknas (sorry, spoiler alert). Detta svar får jag
EA1429D6-5794-46A0-BDCE-8C9409D612D9.jpeg
Edit: tog bort min svordom.

Det var inte bättre förr men i faktiska tal fanns det ju färre idioter vilket också måste ha inneburit mindre sån här skit. Jag blir aldrig glad av denna tråden, vilket jag tror var syftet med den en gång i tiden.

Senast ändrad:
Tycker att det är sorligt när folk försöker lura en ev spekulant som kanske inte har granskat bilden.
Fick även detta svar som visat tydligt att man är medveten om problemet men väljer att dölja det. Så jäkla fullt.
7496162A-6F1C-4B3D-9883-2B2C52EACCB3.jpeg

Tycker att det är sorligt när folk försöker lura en ev spekulant som kanske inte har granskat bilden.
Fick även detta svar som visat tydligt att man är medveten om problemet men väljer att dölja det. Så jäkla fullt.
7496162A-6F1C-4B3D-9883-2B2C52EACCB3.jpeg
Kan väl hoppas de ses för f2f affär och köparen undrar var som hände med "utomordentligt skick". Frågan är inte helt obefogad iaf

Skulle gärna vilja höra den förklaringen

Tillbaka
Topp