• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Nej, det ser inte ut som en Piaget på något sätt, även om Piaget gjort några fåtal vintage i stål så var de bättre än denna. Tror heller inte jag sett någon Piaget i annat än ädelmetall (eller stål) som jag tror på. Dessutom ser verket enkelt ut och dessutom omärkt, varken tillverkare eller kaliber.
Det är märkt under balansen. Ett billigt utförande av något enklare ETA. Ser ut mer som något man kan förvänta sig att hitta i en billig postorderklocka än i en Piaget. Är helt enig med din analys i övrigt.

Screenshot_20210727-160946_Blocket.jpg

Samma klocka tre dagar senare... 😂

Screenshot_20210730-175311_Facebook.jpg

Vet inte riktigt vad det kan vara men det påminner mig om en kompis pappa som släpade hem en Panasoanic trådlös telefon från Kanarieöarna på 80-talet. Det tog flera veckor innan han upptäckte att han blivit lurad vil jag minnas.
Var den sämre än Televerkets (enda tillåtna modellen i det svenska DDR nätet) med en räckvidd på 5m?

Det mest chockerande är ju inte ens att den är så fake den kan bli. Det mest chockerande är att den är så jävla ful att det är obegripligt för mig, även om man nu är OK med att bära fake, att man köper den här. Urtavlan framför allt, jisses. Måste vara gjord av ett barn.

Det mest chockerande är ju inte ens att den är så fake den kan bli. Det mest chockerande är att den är så jävla ful att det är obegripligt för mig, även om man nu är OK med att bära fake, att man köper den här. Urtavlan framför allt, jisses. Måste vara gjord av ett barn.
Vaffan?! Vet du hur mkt tid jag lade på den urtavlan? :p

Kanske inte passar i denna tråd, men Kaplans nästa auktion känns väldigt vek. Bara 150 objekt, och knappt 5 om ens det är spännande, resten har man sett en miljon gånger redan, och säkert ägt flera gånger med.

Här är ett annat exempel från blocket.

Klockan är en 116610LN med nya certet. Dock har jag aldrig sett ett cert från rolex som bara har "116610" och inte "116610LN". Tittar man noggrant på certet så verkar serienumret och modellnr dessutom vara skrivna i väldigt tunn font till skillnad från de äkta.

Vad som gör det ännu mer skrämmande är att annonsören verkar ha ett äkthetsintyg från Klarlunds i DK..Förfalskat?

Bilagor

• Resized_Screenshot_20210727-191217_Gallery.png
    Resized_Screenshot_20210727-191217_Gallery.png
    417.2 KB · Visningar: 71
Förlåt, fick en vibb och var tvungen att kolla bara. :)

Tycker iallafall att auktionen är ungefär vad man kan förvänta sig. Lilla klockor eller vad den heter, mitt i sommaren, brukar väl inte vara årets höjdpunkt på Kaplans direkt.
Syftar inte på Lilla klockor, den är väl aldrig någon höjdare generellt. Syftar på den som ska gå i helgen.

Här är ett annat exempel från blocket.

Klockan är en 116610LN med nya certet. Dock har jag aldrig sett ett cert från rolex som bara har "116610" och inte "116610LN". Tittar man noggrant på certet så verkar serienumret och modellnr dessutom vara skrivna i väldigt tunn font till skillnad från de äkta.

Vad som gör det ännu mer skrämmande är att annonsören verkar ha ett äkthetsintyg från Klarlunds i DK..Förfalskat?
- Så tråkig utveckling. De flesta har ingen möjlighet att gå in till en AD och köpa en Submariner, handla på Blocket är riskfyllt, så möjligheten blir att köpa en från en gråhandlare eller trovärdig person för 50% över listpriset.
Vems felet/felen är har vi ju olika uppfattning om, men personligen tycker jag det var roligare och smakade bättre med Rolex förr i tiden.

- Så tråkig utveckling. De flesta har ingen möjlighet att gå in till en AD och köpa en Submariner, handla på Blocket är riskfyllt, så möjligheten blir att köpa en från en gråhandlare eller trovärdig person för 50% över listpriset.
Vems felet/felen är har vi ju olika uppfattning om, men personligen tycker jag det var roligare och smakade bättre med Rolex förr i tiden.
Ja man får vara otroligt varsam nuförtiden då förfalskningarna blivit otroligt bra och dessutom kommer med tillhörande certifikat. Riktigt tråkig utveckling..

Jag tänkte vara lite "hjälpsam" åt en traderasäljare som har ett antal digitalklockor ute. I annonserna skrivs ett årtal på klockorna som inte stämmer med serienumret man ser på bild...
"You sure have a lot of nice LCD watches for sale :)
Since I can read the serial on the back I can tell you got the year wrong (saw that on others too) and you might want to fix that"

"I know how can i read serial number not your business"

Verkar vara en person man vill handla av :bag:

Jag tänkte vara lite "hjälpsam" åt en traderasäljare som har ett antal digitalklockor ute. I annonserna skrivs ett årtal på klockorna som inte stämmer med serienumret man ser på bild...
"You sure have a lot of nice LCD watches for sale :)
Since I can read the serial on the back I can tell you got the year wrong (saw that on others too) and you might want to fix that"

"I know how can i read serial number not your business"

Verkar vara en person man vill handla av :bag:
Ge f-n i det. Sådana som du som gör att vi andra i tråden får mindre att skratta åt. ;)Fast åndra sidan vet vi nu att engelska inte är hans modersmål heller:hilarious:

Tillbaka
Topp