• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Ironin som uppstår när en av ägarna till Sveriges största entusiastforum för klocknördar vill gå över till Apple Watch. Trollförsök? Seriös förfrågan? Slutet för KS? :nailbiting:

Screenshot_20210814-213549_Firefox.jpg


Det är så klart inget fel på AW men lite rolig annons var det väl ändå. 😜
Jo han lämnar allt som har med klockor att göra och kör endast Apple Watch:blackeye:
 
Folk får väl prissätta hur det vill men 3500kr för en 8 år gammal SKX..? Aja, hur som helst så ska du nog nämna att vridringsinlägget är AM @molinari, det där ser inte ut att vara original.
https://klocksnack.se/threads/skx007.153291/
Ju äldre ju bättre! ;) IMO Seiko och andra med dem blir både sämre material- & kvalitetsmässigt ju nyare de blir, det går ju knappt att kalla stålet i nya klockor för stål längre!! 🤣 Kan inte du hitta en SKX från 96 till mig? 🙏
@MaBr
 
Senast ändrad:
Ju äldre ju bättre! ;) IMO Seiko och andra med dem blir både sämre material- & kvalitetsmässigt ju nyare de blir, det går ju knappt att kalla stålet i nya klockor för stål längre!! 🤣 Kan inte du hitta en SKX från 96 till mig? 🙏
@MaBr
Det var en nyhet för mig att dagens klockor har sämre stål än de som tillverkades för 25 år sen, aldrig hört talas om. Intressant om Seiko plötsligt har försämrat standarden på sitt stål. @yonsson, du som är Seiko-kunnig? 🤔

Nyfiken.. ang AM-vridring, Hur ser du det? Pärlan och utformingen av 60/0 markeringen?
Ja, precis. Så ska den inte se ut om det är original. Annonsen är fortfarande inte uppdaterad ser jag.
 
Det var en nyhet för mig att dagens klockor har sämre stål än de som tillverkades för 25 år sen, aldrig hört talas om. Intressant om Seiko plötsligt har försämrat standarden på sitt stål. @yonsson, du som är Seiko-kunnig? 🤔


Ja, precis. Så ska den inte se ut om det är original. Annonsen är fortfarande inte uppdaterad ser jag.
Rätt säker på att @molinari vet att han svamlar nu.
 
Det var en nyhet för mig att dagens klockor har sämre stål än de som tillverkades för 25 år sen, aldrig hört talas om. Intressant om Seiko plötsligt har försämrat standarden på sitt stål. @yonsson, du som är Seiko-kunnig? 🤔


Ja, precis. Så ska den inte se ut om det är original. Annonsen är fortfarande inte uppdaterad ser jag.
Annonsen verkar vara bortplockad. Hur som helst så hade den aldrig blivit såld för 3500 kr 😁
 
Pepsi2020.png


Blocket

En enda dålig mörk bild från passagerarsätet i någons bil inlagd sent på en fredag kväll...
Känns som ett ganska hastigt påkommet beslut att byta/sälja? Ibland funderar man... 🤔

Det där har alltid förvånad mig också. Man säljer något för en ganska saftig summa, men orkar inte ens ta en enda vettig bild. Inger knappast något större förtroende.
 
Tillbaka
Topp