Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det står i alla fall inte Rolex eller Omega på den, ett litet plus i kanten tycker jag. Sedan tycker jag nog att felen på tavlan har passerat stadiet "felstavningar" till nivån "konstnärlig installation".Om man inte är nöjd med sin billiga klocka från AliExpress kan man alltid försöka sälja på Tradera för typ dubbla nypriset.
Sen är antalet felstavningar på tavlan enbart tragikomisk.
Från inlägg #2605 i följande tråd kan ge mer information:Vad har jag missat?
Läste ikapp allt senare. Samma användare har gjort ytterligare en kontrovers efter detta.Från inlägg #2605 i följande tråd kan ge mer information:
Fulursvarningar
Utan att ha fördjupat mig nämnvärt så är det väl mer regel än undantag att bezeln ser ut sådär än att den är svart? De flesta verkar ha grånats en hel del Tydligen inte enligt expert...de håller sig silver eller svart, aldrig grå på denna modell!🤷🏼♂️klocksnack.se
Han trodde att han köpt en äggklocka!Ingen annons. Men det finns verkligen skumma människor på Blocket. Sålde en Omega för för femsiffrigt på Blocket, och han verkar ha noll koll på klockor. Inte konstigt att alla bedragare hänger på Blocket när det finns köpare likt denna lirare.
116622 står det på certet. Yacht-MasterVar inte så länge sen det såldes en klocka här på KS där trådskaparen hade haft inbrott och fått sina tillbehör stulna. Kanske relaterat?
Avslutad - Rolex Sky-Dweller 326934 Prisbump!
Hej! Återupptar säljet på denna efter en stunds frånvaro. Klockan är i väldigt bra skick, litet märke på övre vänstra bandhornet samt lite lite hairlines på spännet. Plast sitter kvar på spännet. Köpt från kronos360 i paris, stämplad 2017 Turkiet. Kvitto finns. Watch Only pga. Inbrott (lesson...klocksnack.se
Varför?VARNING FÖR DENNA
Träffade snubben för att köpa den. Det är en grymt bra replica.Varför?
Usch då.Träffade snubben för att köpa den. Det är en grymt bra replica.
Då bör du anmäla annonsenTräffade snubben för att köpa den. Det är en grymt bra replica.
Redan gjort och redan bortaDå bör du anmäla annonsen
Den såg grym ut. Inte mycket att klaga på. Stämplat cert och matchade klockans serie nr. Det jag reagerade på var att den kändes inte som cal3135 (haft flera förut) den var trögare och kändes lite sandig när man vred upp den.Usch då.
Hur såg cert och sånt ut?
Vad var det som avslöjade replikan?
Vad sade du till snubben som vill sälja?
Vart var den ”uttagen”?Den såg grym ut. Inte mycket att klaga på. Stämplat cert och matchade klockans serie nr. Det jag reagerade på var att den kändes inte som cal3135 (haft flera förut) den var trögare och kändes lite sandig när man vred upp den.
Jag sa bara att jag ska fundera på saken och återkomma pga uppvridningen
Den har ju en klock pouch från Nymans på bilden (behöver inte betyda ngt), men var det inte massa falska cert från Krons/Nymans i omlopp för ett par år sedan?Vart var den ”uttagen”?
Jo när du säger det så känns det igenDen har ju en klock pouch från Nymans på bilden (behöver inte betyda ngt), men var det inte massa falska cert från Krons/Nymans i omlopp för ett par år sedan?
Vare inte ovanligt dyrt oxå? Hade du redan fått ner priset? Eller tyckte du 125k va rimligt?Den såg grym ut. Inte mycket att klaga på. Stämplat cert och matchade klockans serie nr. Det jag reagerade på var att den kändes inte som cal3135 (haft flera förut) den var trögare och kändes lite sandig när man vred upp den.
Priset var ändå helt ok, han kunde även mötas upp och var allmänt trevligVare inte ovanligt dyrt oxå? Hade du redan fått ner priset? Eller tyckte du 125k va rimligt?
Gick en 2017 fullset för 112k här på vår KS nyligen.Priset var ändå helt ok, han kunde även mötas upp och var allmänt trevlig
Helt säker på att den var fejk? Är det så är det fruktansvärt synd om han/hon som går på nitlotten och köper den. Tyvärr ser nog inte majoriteten att en så bra kopia är fejk.Den såg grym ut. Inte mycket att klaga på. Stämplat cert och matchade klockans serie nr. Det jag reagerade på var att den kändes inte som cal3135 (haft flera förut) den var trögare och kändes lite sandig när man vred upp den.
Japp det är jag, tiden ställdes även baklänges när man skruvade från sig. Det gör inte 3135Helt säker på att den var fejk? Är det så är det fruktansvärt synd om han/hon som går på nitlotten och köper den. Tyvärr ser nog inte majoriteten att en så bra kopia är fejk.
Det var ett par pris!Gick en 2017 fullset för 112k här på vår KS nyligen.
Faktiskt!
Efter att ha tittat på en massa Daytona i stål känns en Rainbow nästan "billig"...
"Piaget"
Säljes - Piaget damur mekaniskt urverk 18k guld - reparation
Säljer piaget damur som behöver en genomgång. Klockan har ett mekaniskt urverk med manuel uppvridning. Dessvärre så kan man inte ställa in tiden eller skruva upp klockan då det verkar vara något fel med stemmen/kronan. Snurrar man på kronan så händer det inget. Det tickar dock när man...klocksnack.se
Nej, det ser inte ut som en Piaget på något sätt, även om Piaget gjort några fåtal vintage i stål så var de bättre än denna. Tror heller inte jag sett någon Piaget i annat än ädelmetall (eller stål) som jag tror på. Dessutom ser verket enkelt ut och dessutom omärkt, varken tillverkare eller kaliber."18k guld" i rubriken känns ju något missvisande - även om det sen förtydligas i texten.
Bortsett från det - detta är väl knappast någonting som lämnat Piagets händer? Taveltrycket känns väldigt enkelt, verk och plätering likaså.
Ping @Aurum och @Rozzy
...och för all del också @Rolexmaster