• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Thelonius

Panerai
2-Faktor
Om man inte är nöjd med sin billiga klocka från AliExpress kan man alltid försöka sälja på Tradera för typ dubbla nypriset.

Sen är antalet felstavningar på tavlan enbart tragikomisk.

B3529641-8821-4A95-BBEF-86A16A9CAFFA.png
909B3D52-A40F-4074-9027-405F398E9B72.png
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Om man inte är nöjd med sin billiga klocka från AliExpress kan man alltid försöka sälja på Tradera för typ dubbla nypriset.

Sen är antalet felstavningar på tavlan enbart tragikomisk.

B3529641-8821-4A95-BBEF-86A16A9CAFFA.png
909B3D52-A40F-4074-9027-405F398E9B72.png
Det står i alla fall inte Rolex eller Omega på den, ett litet plus i kanten tycker jag. Sedan tycker jag nog att felen på tavlan har passerat stadiet "felstavningar" till nivån "konstnärlig installation". ;)
 

iko

Panerai
2-Faktor
Från inlägg #2605 i följande tråd kan ge mer information:
 

Derix

Patek
2-Faktor
Från inlägg #2605 i följande tråd kan ge mer information:
Läste ikapp allt senare. Samma användare har gjort ytterligare en kontrovers efter detta.
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Ingen annons. Men det finns verkligen skumma människor på Blocket. Sålde en Omega för för femsiffrigt på Blocket, och han verkar ha noll koll på klockor. Inte konstigt att alla bedragare hänger på Blocket när det finns köpare likt denna lirare.
ABA22061-DCDE-43D2-932E-7E1B1F3ECB1B.jpeg
Han trodde att han köpt en äggklocka! 😂

Hm, såg nu att äggklockekommentaren redan fallit. Tvåa på bollen som vanligt. 🤓
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Cert.jpg


Certet och klockan verkar ha gått skilda vägar, ser inte så gammalt ut heller...?

Tradera

Var inte så länge sen det såldes en klocka här på KS där trådskaparen hade haft inbrott och fått sina tillbehör stulna. Kanske relaterat?

 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Var inte så länge sen det såldes en klocka här på KS där trådskaparen hade haft inbrott och fått sina tillbehör stulna. Kanske relaterat?

116622 står det på certet. Yacht-Master
 

Emlan

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Usch då.
Hur såg cert och sånt ut?
Vad var det som avslöjade replikan?
Vad sade du till snubben som vill sälja?
Den såg grym ut. Inte mycket att klaga på. Stämplat cert och matchade klockans serie nr. Det jag reagerade på var att den kändes inte som cal3135 (haft flera förut) den var trögare och kändes lite sandig när man vred upp den.

Jag sa bara att jag ska fundera på saken och återkomma pga uppvridningen
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Den såg grym ut. Inte mycket att klaga på. Stämplat cert och matchade klockans serie nr. Det jag reagerade på var att den kändes inte som cal3135 (haft flera förut) den var trögare och kändes lite sandig när man vred upp den.

Jag sa bara att jag ska fundera på saken och återkomma pga uppvridningen
Vart var den ”uttagen”?
 

Barricello

Audemars
Den såg grym ut. Inte mycket att klaga på. Stämplat cert och matchade klockans serie nr. Det jag reagerade på var att den kändes inte som cal3135 (haft flera förut) den var trögare och kändes lite sandig när man vred upp den.

Jag sa bara att jag ska fundera på saken och återkomma pga uppvridningen
Vare inte ovanligt dyrt oxå? Hade du redan fått ner priset? Eller tyckte du 125k va rimligt?
 
Den såg grym ut. Inte mycket att klaga på. Stämplat cert och matchade klockans serie nr. Det jag reagerade på var att den kändes inte som cal3135 (haft flera förut) den var trögare och kändes lite sandig när man vred upp den.

Jag sa bara att jag ska fundera på saken och återkomma pga uppvridningen
Helt säker på att den var fejk? Är det så är det fruktansvärt synd om han/hon som går på nitlotten och köper den. Tyvärr ser nog inte majoriteten att en så bra kopia är fejk.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
"Piaget"
Screenshot_20210729-031652.png

Screenshot_20210729-031718.png

D6A3B102-4F19-43ED-A063-5AEB58005B6A.jpeg

5AFD2AFD-7127-4E73-AE07-3C0EFAB6F4EE.jpeg

4BB72218-10C6-4ED2-9D27-4E6C72558D09.jpeg

1580366.jpg

"18k guld" i rubriken känns ju något missvisande - även om det sen förtydligas i texten.
Bortsett från det - detta är väl knappast någonting som lämnat Piagets händer? Taveltrycket känns väldigt enkelt, verk och plätering likaså.
Ping @Aurum och @Rozzy
...och för all del också @Rolexmaster
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
"18k guld" i rubriken känns ju något missvisande - även om det sen förtydligas i texten.
Bortsett från det - detta är väl knappast någonting som lämnat Piagets händer? Taveltrycket känns väldigt enkelt, verk och plätering likaså.
Ping @Aurum och @Rozzy
...och för all del också @Rolexmaster
Nej, det ser inte ut som en Piaget på något sätt, även om Piaget gjort några fåtal vintage i stål så var de bättre än denna. Tror heller inte jag sett någon Piaget i annat än ädelmetall (eller stål) som jag tror på. Dessutom ser verket enkelt ut och dessutom omärkt, varken tillverkare eller kaliber.
 
Topp