• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Polykarpus

Omega
2-Faktor
Neurosedynstumpen klockan sitter på nere till vänster kanske inte blev helt lyckad.
Screenshot_20230116-142649.png
Haha 😂 +1 på den. Det ser heelt galet ut i mina ögon.
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Är jag som ropat hem. Det är en 2915-3/2998-1 tavla och ser ut att vara nos. Däremot är jag orolig för att lysmassan kan vara skadad av att ha legat så i en påse. De andra tavlorna har såklart inte samma värde.

Eftersom en 2915-5 i bra skick går för runt 500k så känns ju inte direkt 75k som en så stor kostnad länge.
Misstänkte att det var du eller någon annan av våra speedyrävar som ropade hem den. Jag håller tummarna för dig, den såg riktigt fin ut och hoppas den kommer till användning.

Kommer ut en 2915 på nästa kaplans med utbytt verk, däremot ser tavlan lika fin ut där med alla visare
 

Ådi

Cartier
2-Faktor

FlipSwede

Rolex
Är det bara jag som reagerat på denna som går på auktion på Kaplans? Eller missar jag något? Någon har budat 500kr+slag på något som går att köpa via Amazon för ca 200kr?


A50B2625-AF1A-4AAA-B59B-43B9731DB3E2.jpeg

Det är väl därför man lämnar till auktion.
Behövs ju bara en enda person som tycker det är värt utrop,eller förhoppningsvis två som bägge ska ha prylen.

Hur mycket över utrop blev det på vintage Patek i stål hos Kaplans sist?
2miljoner?
 

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Traderasäljaren har alltså fått box, cert och överblivna länkbitar i julklapp från sin kompis som merparten av tiden (men inte alltid) haft detta liggandes hemma hos sej och vet inte vilken klocka de kommer ifrån... Är det rätt uppfattat? Helsnurrigt... 🤔
Förvisso, men nån fick ett bra pris för fyra länkbitar och en box med lite tillbehör om man ser det så.
 
Moulay Hassan II. Men inget som styrker det dock 😅

Med tanke på vad som begärs för klockan så kan man ju lätt få uppfattning att den har tillhört gud fader himself. Också helt orimligt (eller kanske rimligt) att försöka sälja en på Blocket dessutom. :rolleyes: Det krävs ju bara en galen individ som kan intala sig att klockar är värd detta.

Intressant det här med proveniens på klockor och att det inte är värt så mycket, inte ens om ägaren varit Paul Newman. Det blev ju "katastrof" när Sotheby’s skulle sälja Stan Barrett’s klockor som han fått i gåva av Paul Newman. Knappt något premium alls att tala om. OM man är intresserad av vad som hände titta här.
 
Senast ändrad:

E.Z.

Cartier
Förudras över nicket ”JakubL”s annonser. Han har otroligt många annonser på Köp & Sälj, ligger helt off i pris och dessutom ligger han och höjer. Tex en IWC Portuguese som han hade ute för 92’ för 4-5 mån sen har han höjt till över 100’. Gissningsvis en valutajustering men varför bumpa en 10-20 annonser dagligen och prisa ut sig?
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Förudras över nicket ”JakubL”s annonser. Han har otroligt många annonser på Köp & Sälj, ligger helt off i pris och dessutom ligger han och höjer. Tex en IWC Portuguese som han hade ute för 92’ för 4-5 mån sen har han höjt till över 100’. Gissningsvis en valutajustering men varför bumpa en 10-20 annonser dagligen och prisa ut sig?
Jag har aldrig fattat vem som köper av honom, eller om det finns 30-40 % prutmån
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Förudras över nicket ”JakubL”s annonser. Han har otroligt många annonser på Köp & Sälj, ligger helt off i pris och dessutom ligger han och höjer. Tex en IWC Portuguese som han hade ute för 92’ för 4-5 mån sen har han höjt till över 100’. Gissningsvis en valutajustering men varför bumpa en 10-20 annonser dagligen och prisa ut sig?

Jag har aldrig fattat vem som köper av honom, eller om det finns 30-40 % prutmån

Inget direkt svar, men han säljer på många internationella forum och jag antar att han försöker hålla dem i schakt utifrån ett pris, svårt att ha ett pris för varje enskild marknad/forum
 
Topp