• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Bör vara samma klocka.
Klart det är samma klocka. Jag lade till ett par bilder då jag tyckte det var för lite med 1 bild först. Jag tar åt mig av kritiken och ska tänka på det framledes. Min första säljannons här. 100% samma klocka som sagt:)

Vad är det jag missar? - 51 bud

bild.jpg

bild2.jpg

bild3.jpg

Vad är det jag missar? - 51 bud

bild.jpg

bild2.jpg

bild3.jpg
Kände mig tvingad att anmäla den som kopia. Hoppas fler har gjort det.

Det här är t o m en riktigt dålig fejk... Subdials är för små och för långt ifrån centrum på tavlan. Subsekund kl 9 indikerar Zenith-verk.
Se bild på en äkta Daytona med Zenith i guld med diamanttavla. Den är från Kalmar Pantbank... ofattbart!

rolex-16528-06.jpeg

Det här är t o m en riktigt dålig fejk... Subdials är för små och för långt ifrån centrum på tavlan. Subsekund kl 9 indikerar Zenith-verk.
Se bild på en äkta Daytona med Zenith i guld med diamanttavla. Den är från Kalmar Pantbank... ofattbart!

rolex-16528-06.jpeg

Bra! Ja detta är ju helt ofattbart, både av pantbank och budgivare.

rolex-16528-06.jpeg
Borta från Tradera nu - tack och lov.
IMG_3762.jpeg

Man kan ju undra vad poängen är med att lägga ut ett antal klockor med band på som INTE ingår? 🤦🏻 Vore väl snyggt om köparen får se vilket band och kvalitet på detta som de facto ingår.

Man kan ju undra vad poängen är med att lägga ut ett antal klockor med band på som INTE ingår? 🤦🏻 Vore väl snyggt om köparen får se vilket band och kvalitet på detta som de facto ingår.
Undrar man så frågar man.

Sagt med all välmening, lugna dig liite med att hänga ut & ifrågasätta andra medlemmars säljes-annonser.

Sagt med all välmening, lugna dig liite med att hänga ut & ifrågasätta andra medlemmars säljes-annonser.
Förstår kommentaren men samtidigt så lämnar många av annonserna mycket att önska. Många är givetvis riktigt bra, men många är rätt slarvigt ihopsatta och med priserna som sätts känns det mer som något som sattes ihop att passa på två rader i Gula Sidorna eller på blocket. Rätt nonchalant imho.

Nej, det förstår jag också men är det okej att sälja den på forumet är mer min fråga? Jag vet inte om Chronometer officially certified är varumärkessyddat för om det är det så är det ju en förfalskning.
Det får man bara skriva om urverket blivit godkänt av Contrôle Officiel Suisse des Chronomètres. Så jo, jag ser det som en förfalskning. Du kan anmäla annonsen så är det upp till admins att avgöra.

Det får man bara skriva om urverket blivit godkänt av Contrôle Officiel Suisse des Chronomètres. Så jo, jag ser det som en förfalskning. Du kan anmäla annonsen så är det upp till admins att avgöra.
Det är inget varumärke, så ingen förfalskning. Det är möjligen en bedräglig utfästelse.

Tillbaka
Topp