• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Om inte jag missminner mig så är det inte helt ovanligt att en klocka ligger hos AD trots att den har utgått i Rolex sortiment. Årmodell 2021 för att den förmodligen hämtades ut från AD under 2021 och därmed 2021 stämplat på cert.

Rätta mig gärna om detta inte stämmer.

Årsmodell 2021. Togs inte denna ur produktion 2018?
IMG_1726.jpeg
IMG_1728.jpeg

• Like
Reactions: SWC
Om inte jag missminner mig så är det inte helt ovanligt att en klocka ligger hos AD trots att den har utgått i Rolex sortiment. Årmodell 2021 för att den förmodligen hämtades ut från AD under 2021 och därmed 2021 stämplat på cert.

Rätta mig gärna om detta inte stämmer.
Att en AD skulle hålla på en stålmodell under tre år känns inte supertroligt. Hade det varit en Omega, Tag eller dylikt så är det inte en omöjlighet men jag ser inte att man aktivt väljer att undvika att omsätta en GMT.

Att en AD skulle hålla på en stålmodell under tre år känns inte supertroligt. Hade det varit en Omega, Tag eller dylikt så är det inte en omöjlighet men jag ser inte att man aktivt väljer att undvika att omsätta en GMT.

Inte så vanligt men fullt möjligt.
Köpte nyligen en SD 116600 med nya kortet daterad 2022.

Den här snubben måste vara Blockets största bedragare. Han lägger upp samma klockor 10 ggr om dagen i olika namn, olika städer runt om i Sverige till löjligt låga priser. Tidigare har jag bara sett att han lagt upp Breitling Superocean, men nu även Tudor. Var försiktiga då han bara lägger ut i städer långt ifrån civilisationen. Annonserna plockas bort inom en timme och läggs upp på nytt igen, annat namn, annan ort. Jag har nog rapporterat honom ca 100 ggr till Blocket men det händer ingenting. Totalt oseriös sajt nu när det är gratis att lägga upp annonser.

Bilagor

• Screenshot_20230629_154530_Blocket.jpg
    Screenshot_20230629_154530_Blocket.jpg
    204.9 KB · Visningar: 33
Den här snubben måste vara Blockets största bedragare. Han lägger upp samma klockor 10 ggr om dagen i olika namn, olika städer runt om i Sverige till löjligt låga priser. Tidigare har jag bara sett att han lagt upp Breitling Superocean, men nu även Tudor. Var försiktiga då han bara lägger ut i städer långt ifrån civilisationen. Annonserna plockas bort inom en timme och läggs upp på nytt igen, annat namn, annan ort. Jag har nog rapporterat honom ca 100 ggr till Blocket men det händer ingenting. Totalt oseriös sajt nu när det är gratis att lägga upp annonser.
Hatten av till dig som orkar kriga mot detta.

Den här snubben måste vara Blockets största bedragare. Han lägger upp samma klockor 10 ggr om dagen i olika namn, olika städer runt om i Sverige till löjligt låga priser. Tidigare har jag bara sett att han lagt upp Breitling Superocean, men nu även Tudor. Var försiktiga då han bara lägger ut i städer långt ifrån civilisationen. Annonserna plockas bort inom en timme och läggs upp på nytt igen, annat namn, annan ort. Jag har nog rapporterat honom ca 100 ggr till Blocket men det händer ingenting. Totalt oseriös sajt nu när det är gratis att lägga upp annonser
Tyvärr väldigt vanligt, man anmäler alla annonser men det sker aldrig något. När blocket införde gratis annonser så spåra det ur totalt. Klocksnack är sajten att köpa och sälja på nu 👍

Bara en varning. Samma snubbe som lägger ut minimum 10 annonser om dagen. Vetegudarna hur många han lägger ut. Definitivt en kriminell person.
Screenshot_20230630_232845_Blockdroid.jpg

Den ligger fortfarande kvar på Blocket. Jag fick en fråga igår om varför jag ansåg att det var en fejk. Svarade omgående med ett antal punkter men det går visst inte så fort för Blocket att agera.

Bara hoppas att ingen oerfaren hamnar i fällan! Jag har inte fått någon fråga från blocket

Har noterat extremt många billiga klockor, framförallt Tudor på blocket nyligen.

Alla säljs i norra Sverige och ofta har säljaren även billiga PS5 och datordelar ute på annons.

Upplägget skriker bedrägeri men säljaren har hållit på länge nu så om det vore bedrägeri borde han vara avstängd vid det här laget.

Screenshot_20230526_062807_Blocket.jpg

Screenshot_20230526_063456_Blocket.jpg
Lol 4090för 8700 dessa går på 20k plus skulle köpa detta direkt om annonsem vore legit. samt s23 ultra för 6700 dessa går för mellan 12-14 nya på beg marknaden. Blocket är så fruktansvärt dåliga på att upptäcka rena bedrägerier. Anmälde tre annonser som sålde kopior helt öppet och gav all info till blocket. Ingen blev nerstängd.
Sjukt klart att detta är bedrägerier

Senast ändrad:
Tyvärr väldigt vanligt, man anmäler alla annonser men det sker aldrig något. När blocket införde gratis annonser så spåra det ur totalt. Klocksnack är sajten att köpa och sälja på nu 👍
Kanske off topic då det ej gäller klockor men letat efter ett par nya air pods pro 2 och det bokstavligen kryllar utav rena kopior på blocket.
Kan garantera att det finns ett 20 tal uppe just nu med. Alla har fått dom i present samt vill ej uppvisa bilder som faktiskt kan visa att det är just fejks.
Anmält varenda annons jag sett men dom åker ej ner. Samt ser oxkså många på tradera som säljer diverse saker antingen fejk eller på tok för billigt.
Klockor och elektronik är det som oftast annonseras ut.
Samt oxkså sett flera som köper massa skrot på ett tradera konto bara för att boosta sina omdömen och sen börjar sälja dyra saker som tex klockor.

Kanske off topic då det ej gäller klockor men letat efter ett par nya air pods pro 2 och det bokstavligen kryllar utav rena kopior på blocket.
Kan garantera att det finns ett 20 tal uppe just nu med. Alla har fått dom i present samt vill ej uppvisa bilder som faktiskt kan visa att det är just fejks.
Anmält varenda annons jag sett men dom åker ej ner. Samt ser oxkså många på tradera som säljer diverse saker antingen fejk eller på tok för billigt.
Klockor och elektronik är det som oftast annonseras ut.
Samt oxkså sett flera som köper massa skrot på ett tradera konto bara för att boosta sina omdömen och sen börjar sälja dyra saker som tex klockor.
De väljer alltid att sälja varor som handlas mycket på blocket, som du säger AirPods, Apple Watch och olika elektronikprylar

Certet kommer till AD med klockan.
När Rolex gått över till nya cert har dom skickat ut dom nya korten till samtliga klockor som ligger i lager hos AD.
Och dem gamla certen skickas då tillbaka till Rolex eller vad händer med dem? Har ju hört innan att AD aldrig kan få nya cert till en klocka men kanske undantag när det byts ut till nya, tycker ändå det är lite underligt att Rolex skickar ut nya trotts en äldre modell

Och dem gamla certen skickas då tillbaka till Rolex eller vad händer med dem? Har ju hört innan att AD aldrig kan få nya cert till en klocka men kanske undantag när det byts ut till nya, tycker ändå det är lite underligt att Rolex skickar ut nya trotts en äldre modell

Du kan aldrig få ett nytt cert till en redan såld klocka.
Nya cert har skickats ut till AD´s lagerklockor både vit/gröna och dom nya hel gröna oavsett om modell tagits ur produktion för fler år sen.
Ligger klockan i lager hos AD får den nya certet.

Du kan aldrig få ett nytt cert till en redan såld klocka.
Nya cert har skickats ut till AD´s lagerklockor både vit/gröna och dom nya hel gröna oavsett om modell tagits ur produktion för fler år sen.
Ligger klockan i lager hos AD får den nya certet.
Men om klockan är uthämtad så kan ägaren inte få tag på nya certet? Förstår jag dig rätt då?

Tillbaka
Topp