• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Håller han inte upp klockan på ett jävligt konstigt sätt?
Jag tror att det är ett gängtecken?
kykI2mT6SqWBLBnVsTKoyM0bhK9AjzDYuYPEGSnC55A.jpg

Haha, spybargubben1 har postat exakt samma klocka under annat användarnamn fast för runt 65k för någon månad sedan… Kanske tänkte att ett nytt användarnamn ger lite spännande proveniens?
Edit: ah, såg nu att den uppenbara värdeökningen diskuterats på föregående sida. Givetvis är det proveniensen! :)

Har noterat extremt många billiga klockor, framförallt Tudor på blocket nyligen.

Alla säljs i norra Sverige och ofta har säljaren även billiga PS5 och datordelar ute på annons.

Upplägget skriker bedrägeri men säljaren har hållit på länge nu så om det vore bedrägeri borde han vara avstängd vid det här laget.

Screenshot_20230526_062807_Blocket.jpg

Screenshot_20230526_063456_Blocket.jpg

Har noterat extremt många billiga klockor, framförallt Tudor på blocket nyligen.

Alla säljs i norra Sverige och ofta har säljaren även billiga PS5 och datordelar ute på annons.

Upplägget skriker bedrägeri men säljaren har hållit på länge nu så om det vore bedrägeri borde han vara avstängd vid det här laget.

Screenshot_20230526_062807_Blocket.jpg

Screenshot_20230526_063456_Blocket.jpg
Ingen tvekan att det är bedrägeri. Jag anmäler dessa annonser varje gång jag ser dem. Blocket brukar plocka ner dem rätt snabbt.

Fred o Monica ger sig inte. Nu e jag blockad på Blocket😴 Finns en betydligt bättre på KS för 63 😎

IMG_3637.png

Senast ändrad:
Jag med. Jag reagerar på att kontot förblir aktivt trots alla annonser som är uppenbara bedrägerier.
Ingen tvekan att det är bedrägeri. Jag anmäler dessa annonser varje gång jag ser dem. Blocket brukar plocka ner dem rätt snabbt.

Instämmer! Jag anmäler och anmäler men de fortsätter dyka upp. Oftast sent runt midnatt, max något år gamla Tudorklockor till fantasilåga priser och ofta andra annonser med elektronik. Alltid nyskapade konton. Så tröttsamt!

Nu har jag inga gamla B&R-kataloger liggande hemma, men en Type Marine kan väl omöjligen ha kostat 38 papp ens som splitterny?
Screenshot_20230601-233836_Chrome.jpg

Screenshot_20230601-233851_Chrome.jpg

Dessutom, och mer relevant för tråden, har klockan 61 st bevakningar men bara 30 annonsbesök. Hur går det ihop?

Nu har jag inga gamla B&R-kataloger liggande hemma, men en Type Marine kan väl omöjligen ha kostat 38 papp ens som splitterny?
Screenshot_20230601-233836_Chrome.jpg

Screenshot_20230601-233851_Chrome.jpg

Dessutom, och mer relevant för tråden, har klockan 61 st bevakningar men bara 30 annonsbesök. Hur går det ihop?
Klicka på hjärtat i den utvidgade vyn lär väl inte generera något annonsbesök tänker jag spontant. Fler direkta klick = annonsbesök --> mer exponerad vilket inte gynnar budgivaren

Inte klockrelaterat men ett helt normalt svar från den genomsnittliga Blocketanvändaren. 🥴

Jag vet inte om personen kanske undrade om jag har vägarna förbi Halland?

IMG_2973.jpeg

Tillbaka
Topp