• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag har haft en. Kanske inte riktigt samma modell, men ändå. Visarna skiljde sig och formen på kronan var annorlunda. Något annat ser jag inte.
Å andra sidan kanske jag inte har det mest vältränade ögat. Eller så var inte min heller äkta :nailbiting:
Saknas precision i allt. Avskavt guld, länkkonstruktionen osv. Inget är helt rätt.
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Saknas precision i allt. Avskavt guld, länkkonstruktionen osv. Inget är helt rätt.

Ja, att det är en stukad fågel ser jag men jag hade fortfarande inte tagit den för oäkta. Länken ser tafflig ut men de där länkarna gör väl det efter några år?
Kanske får åka ner och känna på den :).
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Är det inte väldigt märkligt att Kaplans gång på gång lägger ut "skräp" på pantauktionerna och sedan friskriver sig med att det är Sefina som står för eventuell äkthet? Varför är de inte mer rädda om sitt varumärke?
 
IMG_9456.PNG
http://www.tradera.com/item/287853019
 

oggtrean

Omega
2-Faktor
Är det inte väldigt märkligt att Kaplans gång på gång lägger ut "skräp" på pantauktionerna och sedan friskriver sig med att det är Sefina som står för eventuell äkthet? Varför är de inte mer rädda om sitt varumärke?
Är den verkligen oäkta? Att kaplans som är så pass etablerat skulle missa något sådant är ju väldigt märkligt. @Ernesto har du koll på denna?
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag fattar inte att Tradera slarvar med granskningen av annonsera. Nu ligger tre falska Rolex ute från samma säljare. Till hans försvar kan väl anföras att han erbjuder 24 timmars ångerrätt.;)

Här är en av annonsera
http://www.tradera.com/item/288001013
Det sker ingen granskning av utlagda annonser vad jag vet. De som anmäls kollar de nog på och kanske om en helt grön säljare lägger ut något med högt utgångspris. Annars är det vilda västern såvitt jag vet. Buyers beware.
 

Jax

Cartier
Det sker ingen granskning av utlagda annonser vad jag vet. De som anmäls kollar de nog på och kanske om en helt grön säljare lägger ut något med högt utgångspris. Annars är det vilda västern såvitt jag vet. Buyers beware.
Jag är nog ändå övertygad om att det sker en viss granskning. Detta grundar jag mig på att då jag la ut en annons så var de snabba på att anmärka på vad jag skrivit om betalningssätt. Hade skrivit PayPal och Swish, men det sistnämnda tog de helt sonika bort då de inte ansåg att det var ett tillräckligt säkert betalningssätt.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag är nog ändå övertygad om att det sker en viss granskning. Detta grundar jag mig på att då jag la ut en annons så var de snabba på att anmärka på vad jag skrivit om betalningssätt. Hade skrivit PayPal och Swish, men det sistnämnda tog de helt sonika bort då de inte ansåg att det var ett tillräckligt säkert betalningssätt.
Kan vara att vissa nyckelord triggar en granskning, men jag är ganska säker på att ingen mänsklig granskning sker regelmässigt. Jag har lagt upp annonser sent på kvällen som dykt upp på en gång.
 
Topp