• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

HSK

Patek
2-Faktor
tradera :
Inga bud på denna klocka med det ovanliga namnet på tavlan : )
walken-pfcopy.jpg
 

Gelmax

Cartier
52B6A0E2-B58C-485E-AEAD-C8216029DCBB.png
Äntligen under list
Ok, ärlig fråga:

Förutom att priset ligger på ca 30-50% av vad motsvarande klocka säljs för på t.ex C24 (vilket är fishy i sig) samt att det inte är en GMT Master II (som det står på dokumentet bakom).... om ni BARA tittar på klockan - kan man (och i så fall hur) se att det är en fejk-klocka?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Ok, ärlig fråga:

Förutom att priset ligger på ca 30-50% av vad motsvarande klocka säljs för på t.ex C24 (vilket är fishy i sig) samt att det inte är en GMT Master II (som det står på dokumentet bakom).... om ni BARA tittar på klockan - kan man (och i så fall hur) se att det är en fejk-klocka?
Den ser bara liksom fel ut. Men kan väl säga boetten och länkens bredd vid boetten som definitivt inte är 21mm på denna. Hur länken smalnar av... sen blir det mindre detaljer. Har man glott tillräckligt på bilder av den äkta varan så får man en bra känsla även om man inte har eller har haft modellen ifråga. Den här behöver vi inte dividera om men det finns dom som är riktigt svåra! Bildsök 126610LV och jämför själv. Rolex kan vara knepiga tycker jag själv och då avstår jag att kommentera, är klart bättre på Omega. Annonsen borttagen (av Blocket får man hoppas och inte att den är såld).
 

Gelmax

Cartier
Den ser bara liksom fel ut. Men kan väl säga boetten och länkens bredd vid boetten som definitivt inte är 21mm på denna. Hur länken smalnar av... sen blir det mindre detaljer. Har man glott tillräckligt på bilder av den äkta varan så får man en bra känsla även om man inte har eller har haft modellen ifråga. Den här behöver vi inte dividera om men det finns dom som är riktigt svåra! Bildsök 126610LV och jämför själv. Rolex kan vara knepiga tycker jag själv och då avstår jag att kommentera, är klart bättre på Omega. Annonsen borttagen (av Blocket får man hoppas och inte att den är såld).
Tack för bra svar!

/Gelmax
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Sen skulle jag känna att det känns lite ”suspekt” med ett blocketkonto som skapades alldeles innan annonsen kom upp och att säljaren inte valde att legitimera sig med Bank-Id vid registrering.
 

Squid

Breitling
En Yacht-Master för 10 500👌

Fantastiskt! Tog bild ifall annonsen försvinner snabbt, vilket såna annonser brukar göra.

Har noterat att de flesta som lägger upp dyrare klockor så billigt befinner sig i en mindre stad, aktiva på blocket sen 2022, skriver som om de har använt Google translate, ber man de om fler bilder så skickar de samma bilder som annonsen visar och vill alltid ha betalt via paypal.

106BCDD7-5CF6-43C9-B0C7-BE904F675168.jpeg



Ha det bäst 🙌
 

EmilT

Cartier
2-Faktor
Jag bor i ett mindre samhälle och här dyker det ofta upp iPhones på Blocket som är flera tusen för billiga.
Från konton reggade 2022.
Konstigt nog får man aldrig komma och kolla utan ska swisha 1000kr så håller de telefonen åt en😄
Blocket brukar radera både konto och annons om man anmäler.
 

Squid

Breitling
Jag bor i ett mindre samhälle och här dyker det ofta upp iPhones på Blocket som är flera tusen för billiga.
Från konton reggade 2022.
Konstigt nog får man aldrig komma och kolla utan ska swisha 1000kr så håller de telefonen åt en😄
Blocket brukar radera både konto och annons om man anmäler.
Det är alltid nånting😄
 

FlipSwede

Rolex
Later det for bra for att vara sant....
Saljaren har sakert ingen aning om vad prylen ar vard for han ar dum i huvudet och jag ar ju jattesmart...osv

Med sunt fornuft sa slipper man bli lurad i 99% av fallen,men uppenbart sa finns det tillrackligt med folk som vill lura sig sjalva. Annars skulle dessa taffliga forsok till lureri-fuleri forsvinna.
Tycker det ar jattebra att skumrask-annonser hangs ut och andra kanske mindre uppmarksamma varnas. Eloge till er som ser och orkar posta

Jag hoppas alla har inne tar en extra minut innan man forskottsbetalar nagot som verkar vara dagens fynd,men som man inte har kunnat klamma och kanna pa sjalv innan betalning.

Trevlig Tisdagsmorgon pa Er alla
 
Topp