• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Screenshot_20231029-001206_Facebook.jpg

Screenshot_20231029-001243_Facebook.jpg
Perfekt söndagsklocka. Är det Saddam Sunday ska självklart finklockan på! ;)
 
Senast ändrad:

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Såna här annonser är tyvärr noll värda för mig. Inte heller första gången som denna "handlare" siar vilt med spåkulor, slänger med superlativ och tveksamma beskrivningar som rättas i efterhand.

1000029883.jpg
Framstår som väldigt oseriös. Blockerar folk som frågar om returrätt. Eftersom han dessutom säljer på kommission, är okunnig om varorna han säljer, och låter den egentliga ägaren skicka direkt till kund räknar jag med att vi kommer få se någon riktig härva där någon som inte fått en vara i beskrivet skick nekas retur och blir ilsken.
 

RobinBanks

Panerai
2-Faktor
Framstår som väldigt oseriös. Blockerar folk som frågar om returrätt. Eftersom han dessutom säljer på kommission, är okunnig om varorna han säljer, och låter den egentliga ägaren skicka direkt till kund räknar jag med att vi kommer få se någon riktig härva där någon som inte fått en vara i beskrivet skick nekas retur och blir ilsken.
Kan bara hålla med. Och det låter som att det kan smälla närsom i så fall...
Underbart ändå med klockor som kommer rusa i värde. Vad händer om/när den inte gör det? Kan köparen claima mellanskillnaden mot handlaren den dagen köparen vill sälja?
 

Sorglös

Breitling
2-Faktor
Helt klart. Vore det min klocka hade jag låtit en urmakare installera glaset så att mustaschen förstorades. Men man måste ju få ha olika preferenser. Även förstorad garre är ett bra alternativ.
Vad är det där ens för siffror? Arabiska är de väl ändå inte, oavsett vad annonsen påstår? Jag har sett liknande på Gruppo Gamma- tavlor, och alltid trott att de är hebreiska, men det verkar inte heller stämma vad jag kan googla. Giv mig vetskap o du som kan!
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Vad är det där ens för siffror? Arabiska är de väl ändå inte, oavsett vad annonsen påstår? Jag har sett liknande på Gruppo Gamma- tavlor, och alltid trott att de är hebreiska, men det verkar inte heller stämma vad jag kan googla. Giv mig vetskap o du som kan!
Vad har du googlat på då?
Första träffen på "Arabic numbers"
main-qimg-2859f2f600c06664074a3d7147186411-lq.jpeg



Edit.
Missade svaret på frågan om det var otydligt.
Ja, det är arabiska siffror.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Vad är det där ens för siffror? Arabiska är de väl ändå inte, oavsett vad annonsen påstår? Jag har sett liknande på Gruppo Gamma- tavlor, och alltid trott att de är hebreiska, men det verkar inte heller stämma vad jag kan googla. Giv mig vetskap o du som kan!
Jag tror att det vore haram att ha hebreiska siffror på en urtavla med Saddam. Vill minnas att det kom en fatwa angående det redan 1987.
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Den här tycker jag var lite rolig 😅
(kolla noga in tavlan)
 
Den här tycker jag var lite rolig 😅
(kolla noga in tavlan)
Man vill ju inte stötta "fake-industrin" men samtidigt är de kul och verkar faktiskt vara ganska bra kvalitet med Seiko-verk. Tyder mer på entusiaster än pirattillverkare.
 

Sorglös

Breitling
2-Faktor
Jag vill absolut inte vara den som ska påpeka saker men det är östarabaiska siffror. Arabiska siffror är de vi använder i vår vardag😊 Det kallas dock oftast ”arabic dial” vilket egentligen är fel. Det borde kallas ”East arabic dial”.
Där är svaret jag letade efter, då arabiska sidor är något jag som du säger förknippar med vad vi använder till vardags. Ursäkta OT, förresten.
 

Gelmax

Cartier
Det låter rimligt. Har för mig at det även finns en annan konkurrerande tysk sida som har precis samma utseende som KS, men kan ha blandat ihop det. Aldrig vågat handla något därifrån i alla fall...
Har köpt en Seamaster genom UhrForum - funkade perfekt men precis som här så kan man nog stöta på såväl mer som mindre seriösa aktörer.
 
Har aldrig förstått vilka personerna är som nappar på sånt där. Finns ju samma princip för konst/vin/privatjet.

Måste väl vara hundra gånger smidigare på alla vis att äga en submariner helt själv än 10% av en nautilus?

Med tanke på namnet Elephants Club hoppas man ju att dem snart kommer erbjuda delägarskap i annat än klockor.

Tänk att äga 8% av en riktig 🐘! 😄
 
Senast ändrad:

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Har aldrig förstått vilka personerna är som nappar på sånt där. Finns ju samma princip för konst/vin/privatjet.

Måste väl vara hundra gånger smidigare på alla vis att äga en submariner helt själv än 10% av en nautilus?
Privatjet kan förstå när det är ett gäng personer som samäger då de kostar en jävla massa pengar även om det bara är ståendes. Men i det här fallet är det som en ren investering. Så man får ju inte ens njuta av klockan man är delägare av. Först när jag läste trodde jag att principen var ungefär som med en andelslägenhet alltså att man får ha den x antal veckor av året.
 
Topp