• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Vad är detta? Notera att urverket är i gott skick men fungerar inte
1000004302.jpg

1000004304.jpg
Vad är detta 😂 4,9 på säljaren också.

Nu har den här förskräckliga människan kastat upp Railmastern till fantasipris igen.
En fråga, får man egentligen ha två annonser på samma objekt?

Nu har den här förskräckliga människan kastat upp Railmastern till fantasipris igen.

Den senare är med en trevligare ton och bättre pris 🤣

Herregud vilket jävla spån det måste vara. Hur länge har inte den där klockan varit ut nu, i den ena annonsens knasigare än den andra.

Faktiskt ingen tokig ide, synd att den är så dyr, annars hade det vart en kul utlottning till ngn i jul o värt att täppa till truten på dödsbogaphalsen
Ett adventslotteri!

Finns det 1400 medlemmar på KS som skulle kunna tänka sig lägga 50:- för att få chans att vinna en vintage Omega?

Om summan inte nås till 1:e december eller om objektet säljs kan beloppet istället skickas till BRIS, BCF eller något annat välgörande ändamål. Jag hade deltagit, kanske rent av låtit speldjävulen sätta klorna i mig köpt TVÅ andelar. En annons på KS förstasida och en trovärdig kassör och saken är biff.

Faktiskt ingen tokig ide, synd att den är så dyr, annars hade det vart en kul utlottning till ngn i jul o värt att täppa till truten på dödsbogaphalsen

Ett adventslotteri!

Finns det 1400 medlemmar på KS som skulle kunna tänka sig lägga 50:- för att få chans att vinna en vintage Omega?

Om summan inte nås till 1:e december eller om objektet säljs kan beloppet istället skickas till BRIS, BCF eller något annat välgörande ändamål. Jag hade deltagit, kanske rent av låtit speldjävulen sätta klorna i mig köpt TVÅ andelar. En annons på KS förstasida och en trovärdig kassör och saken är biff.

Jag är oerhört osugen på att bidra till att den stollen får bra betalt för sin klocka...

Jag tror att de 70 inte är helt off, om den är i skick i övrigt och om boxen och medföljande krona är korrekt.
Skulle vilja se baksidans slitage på sjöhästen.
Det låg i och för sig en här på K/S och skvalpade ett tag för 63, oklart varför den inte såldes.

Kanske 60 skulle kunna locka köpare?

Jag tror att de 70 inte är helt off, om den är i skick i övrigt och om boxen och medföljande krona är korrekt.
Skulle vilja se baksidans slitage på sjöhästen.
Det låg i och för sig en här på K/S och skvalpade ett tag för 63, oklart varför den inte såldes.

Kanske 60 skulle kunna locka köpare?
Stockholms auktionsverk säljer en idag. Förhandsbudgivningen stängd på 44,6 + 25%. Felaktig krona dock.

Stockholms auktionsverk säljer en idag. Förhandsbudgivningen stängd på 44,6 + 25%. Felaktig krona dock.
Det känns väl som en rimlig måttstock.
Lustigt att det är gul krona på den. Min har också gul krona, och det är lite speciell krona på de där. Najadkrona med udda kronhalsdiameter. Måste ”råka stämma” med någon annan Omega.

Det ska även jämföras mot den provinsens som objektet på tradera har inklusive den (om än ytterst lokala) skrytfaktorn med att ha den i sin samling. 70k börjar mer och mer likna ett kap.
Ja han har ju kapat mer än 50% på det tidigare helt oseriösa priset på 150k. Sen är det ju en helt annan femma om man vill göra affärer med en sådan filur öht.

Tillbaka
Topp