Hähä nää, trollar bara lite.Gifte du dig med henne?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hähä nää, trollar bara lite.Gifte du dig med henne?
Fick du någon klocka dåååå?Kul tråd! Vet inte om detta passar in i tråden men jag måste ändå dela med mig av en händelse som inträffade för flera år sedan. Jag gjorde misstaget att köpa en klocka över Blocket. Skyller på att jag var ung och oerfaren. Förde över pengar då jag fått intrycket att det var en hederlig person på andra sidan. Sedan utspelade sig följande mailkonversation (jag har redigerat bort namn, mailadress och mobilnummer för att inte hänga ut honom):
Mail 1
Jag: Förde över pengar ca kl 22.39 igår kväll.
Inget svar.
Mail 2:
Jag: Hej, Har du skickat klockan? Jag har inte fått något kollinummer ännu. Förväntar mig att den kommer imorgon tisdag enligt ditt tidigare mail.
Inget svar.
Mail 3:
Jag: Varför svarar du inte på mail? Har du skickat klockan? Inget kollinummer ännu i min inbox.
Inget svar.
Mail 4:
Jag: Ingen kontakt med dig sedan i fredags och inget kollinummer som jag kan spåra. Varför?
Inget svar.
Mail 5:
Jag: Nu börjar jag undra om du försöker blåsa mig? Ingen kontakt med dig och inget kollinummer som jag kan spåra. Varför? Hör av dig omedelbart!
Inget svar.
Mail 6:
Jag: Polisanmäler detta imorgon. Nu är jag säker på att du tagit pengarna och att det inte finns någon klocka.
Inget svar.
Mail 7:
Svar: Det behövs inte. Skickar ett mms i kväll när jag kommer hem . Brusa inte upp nu . Den är skickad .så vänta nu dag eller två innan du kör i onödan till polisen .Hoppas den ska passa på dig för det gjorde den inte på mig . .Satt och skrev när du nu... mailade mig så det va väll bra . ursäktar batteriet dog slut men ingen bort förklaring ..((((batterit i i mobilen .======(((((.
Jag köper själv och sätter in pengar och litar på folk och du kan så säker lita på denna gubbe . Blåser eller vad du vill kalla mig vill jag inte bli kallad då jag inte fungerar så . Jag lever inte i den värden-...
Med vänlig hälsning
skicka ett sms så fotar jag koli nr behöver ha ditt nummer i ´min lur på detta nummer i så fall. s.å ser du att jag skicat din klocka.
Jag fick faktiskt klockan till slut. Som jag sålde vidare samma dag...Fick du någon klocka dåååå?
Haha, skönt...Jag fick faktiskt klockan till slut. Som jag sålde vidare samma dag...
Tur att du fick klockan iafJag fick faktiskt klockan till slut. Som jag sålde vidare samma dag...
Håller den för mig själv ett tag
Maria la uppenbarligen ett överbud om hon hade frågat spain. Såld för 10.000
Snackandet löser man genom att ta bort telefonnumret och bara använda mejl. De som inte behärskar versal i början av mening och korrekt skiljetecken svarar man inte = 99% av idioterna borta. Blocket styrka är ändå räckvidden. Har du rätt pris kan du i princip sälja vad som helst.
Just hyrestiden är dock ett jäkla gissel och jag förstår att man tänker "går det så går det". Har själv varit i den sitsen en gång och det blev nästan så att hyran var sekundär, det viktiga var att man inte antingen var hemlös en månad eller stod med dubbla hyror i flera månader.Exakt, endast mail är a och o. Har hyrt ut lägenhet i andrahand via Blocket. Det var mig ingen rolig upplevelse, men just språket är en mycket bra sållningsmekanism. Mitt största problem vid det tillfället var att folk inte läste annonsen där jag tydligt redogjorde för hyrestid och kostnad. Helvete vad folk skulle pruta, både på själva kostnaden och framförallt hyrestiden. Jag tror att jag skrev att den hyrdes ut from 5/6 tom 31/8, fick ett par mail där folk skulle hyra endast ett par dagar till en vecka.. Då blir man lite trött.
Jag förstår inte var ni hittar alla galna köpare?
Har sålt 8-9 klockor de senaste månaderna på Blocket och inte fått ett enda konstigt erbjudande eller riktiga skambud.
Det brukade komma in 2-3 seriösa svar på varje klocka som jag gick vidare med och någon dag senare blev det sålt.
Kanske bara hade tur?
Däremot fick jag en hel del roliga svar när jag hade denna annons ute på Blocket för några år sedan:
----
Kategori: Husgeråd & Vitvaror, Övrigt, Säljes
Rubrik:
Värdelös dammsugare bytes
Annonstext:
Vill byta bort min dammsugare som inte suger upp damm eller skräp.
Den låter som skjutton men det är ungefär allt den gör.
Laddningsbar så inga sladdar behövs när du brummar runt med den.
Tyvärr är det lite glapp i laddningsdosan.
Därför har jag knutit en gayig rosett runt den så att laddningen ska fungera.
Tidigare stod den i sovrummet men den lyser så starkt så vi kunde inte sova.
Numer står den ledsen i hörnet i köket och lyser med ett härligt blått sken.
Bytes mot något annat roligt eller en bra att ha pryl.
Dock inte en Siemens/Porsche kaffebryggare eller en Sodastream.
De har jag redan och båda läcker som ett såll och har förstört bänkskivorna
hemma.
Pris: 1 kronor
Testa att sälja en Rolex nästa gång, då jävlarJag förstår inte var ni hittar alla galna köpare?
Har sålt 8-9 klockor de senaste månaderna på Blocket och inte fått ett enda konstigt erbjudande eller riktiga skambud.
Det brukade komma in 2-3 seriösa svar på varje klocka som jag gick vidare med och någon dag senare blev det sålt.
Kanske bara hade tur?
Däremot fick jag en hel del roliga svar när jag hade denna annons ute på Blocket för några år sedan:
----
Rubrik:
Annonstext:
hemma.
Haha var har du svaren nånstans då?Jag förstår inte var ni hittar alla galna köpare?
Kanske bara hade tur?
----
Rubrik:
Annonstext:
hemma.
Jag brukar höja priset på de som ger skambud, ingen svarar tillbakaVilka konstiga erbjudanden har ni fått på annonser som ni haft ute?
Min favorit är en SUB-c som jag sålde förut. En kille föreslog en Suzuki Swift -03 med moddad motor. Fanns i Italien och skulle fraktas hit och regggas i Sverige. Han kunde tänka sig att byta rakt av. En annan mer vanlig är <sätt in skambud> och lägg till "snabb affär, pengar i handen". Vad är grejen med det? Vill man ha pengar direkt i handen som säljare för det första? Menar man med det att der normala annars är avbetalning?
Skambuden brukar ibland få mig att vilja svara något ironiskt men låter bli...