• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga spekulanter)

bluetrain

Cartier
Skön tråd!
För någon månad sen så sålde jag min Audi R8, kan säga att lägga ut den på blocket var ju lika med självmord... Lade som tur var aldrig upp telefonnumret utan skötte all första kontakt via mail. Maken till skambud och idioter har jag aldrig varit med om innan. Men ett som stack ut från mängden var det här:
r8a.png

Observera att det inte är en vanlig V70, det är en 9 år gammal V70 med kameleontlack för 70 000! Kunde knappt tro mina ögon att just jag fick detta oemotståndliga erbjudande....

Kan ju inte klandra honom för att han försökte, men jag kan avslöja att det tyvärr inte blev någon affär för Martin.

Lite undrande varför du inte hakade på. v70 är sjukt snygg i kameleontfärg.
 

luddviig

Panerai
Skön tråd!
För någon månad sen så sålde jag min Audi R8, kan säga att lägga ut den på blocket var ju lika med självmord... Lade som tur var aldrig upp telefonnumret utan skötte all första kontakt via mail. Maken till skambud och idioter har jag aldrig varit med om innan. Men ett som stack ut från mängden var det här:
r8a.png

Observera att det inte är en vanlig V70, det är en 9 år gammal V70 med kameleontlack för 70 000! Kunde knappt tro mina ögon att just jag fick detta oemotståndliga erbjudande....

Kan ju inte klandra honom för att han försökte, men jag kan avslöja att det tyvärr inte blev någon affär för Martin.
haha vilken skön lirare, skulle varit kul o se bild på bilen, kameleontlack för 70 000kr låter ju grymt! ;)
 

adress

Friends of KS
Har han fått hybris - taner78 på Tradera. Alla Rolex full set och 6 mån garanti.
Nu har han kompletterat bilderna med ett " certifikat " också. Är det ens tillåtet.
image.jpeg
 

DrKlocka

Audemars
Har han fått hybris - taner78 på Tradera. Alla Rolex full set och 6 mån garanti.
Nu har han kompletterat bilderna med ett " certifikat " också. Är det ens tillåtet.
image.jpeg

Det är ju ändå registrerat som företaget NT Watches. Vet ej hur seriöst företaget är, men verkar sälja en del på Chrono24 också. Ang. den "certifierade" bilden får de ju göra hur de vill, ingenting konstigt med det egentligen.
 

adress

Friends of KS
Det är ju ändå registrerat som företaget NT Watches. Vet ej hur seriöst företaget är, men verkar sälja en del på Chrono24 också. Ang. den "certifierade" bilden får de ju göra hur de vill, ingenting konstigt med det egentligen.
Vad har du för källa - att allt är ok - eller är det bara en åsikt ?
Tycker inte det är så enkelt ändå. Vad är Certifierad - i detta fall. Vad innebär full set - när det är deras egna dokument ( ex Rolex) som avses. Man vill påskina att man ngt särskilt när det gäller ev köpare av ex Rolex. Full Set för Rolex - är ju inte vad som hellst - utan ett begrepp. Har ställt frågor om några påståenden under året - men aldrig fått svar.
Symbolen " Certifierad " är en ny företeelse.
 

mouqvist

Rolex
Tänkte sno @yonsson trådrubrik och starta en tråd om tokiga spekulanter, oförskämda prutare, oseriösa köpare, osv.
Vi har ju alla varit med om sådana, tycker att det vore roligt att posta de fånigaste svar och argument som folk på Blocket, KS eller andra sajter kan använda sig av.
För min del är det ett sätt av avreagera mig också.
Tänkte utelämna vanligt prutande då detta sker numera vid 100% av fallen.
Jag börjar med ett svar till min annons på Blocket (säljer min Sjöö Sandström UTC ORC för 11500:- då jag räknar med att folk prutar):

image.jpg

Min annons var kvar och jag blev erbjuden 3000:- för klockan (troligen någon som håller koll på gamla annonser och hoppas på desperata säljare). Tackade ja för att se vart konversationen skulle leda till. Jag spelade svårfångat i några dagar medan han skickade flera mail för att få till en snabb deal. Jag erkände till slut att klockan hade varit såld inom ett par dagar.
Hoppas att den girige spekulanten lärde sig en läxa...
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
image.jpeg

Denna skönhet är i ett svagt ögonblick till salu på det fantastiska Blocket. (För er som undrar ifall eventuell köpeskilling har räknats om i potentiella klockköp är svaret: Ja!) Nåväl, jag fick per mail det gentila erbjudandet att byta mot en trimmad audikombi från -96. Det känns inte riktigt som samma ball park eller ens samma sport om jag ska vara uppriktig. Dessutom värderade han själv sin bil långt under min utan att nämna pengar upp åt mitt håll. Kvalar detta in till den här tråden?:woot:
PS Vill inte ens börja skriva om när jag sålde en Volvo V40 från -01 för ett år sen:nailbiting:
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
PS om någon vet hur man skärmdumpar på iPhone 6 får ni gärna lära mig antingen här så fler kan ta del av det eller via PM.
 
Varje gång jag jag lagt ut något på blocket, oavsett om det är en klocka eller något annat, skrivit klart och tydligt i annonsen att skambud och "bästa pris polarn" inte är önskvärt så kommer en stor ström av "Vad är sista pris du kommer sälja XXX för" mail. Vad fan är det för fel på folk?! lol När man får 10 sådana mail på två timmar efter man lagt ut något blir man lite smått trött...
 

Måberg

Panerai
Min mor sålde sin Renault på blocket för ett par år sedan.
Då hon hade blivit erbjuden typ 75 000 hos Brandt testade vi att lägga ut den för 80 000 på blocket samt skrev något i stil med "prutat och klart, den är inte ivägen och vi har fått ett bra erbjudande av bilhandlare", minns inte ordagrant.
Ändå började det dimpa in mail från folk som skrev "Du får 40 000 så kommer jag och hämtar den direkt"...

Jag köper gärna själva saker på blocket men drar mig för att annonsera där själv.
Detsamma gäller alla dessa "köp/sälj"grupper på Facebook. Så snart man lägger upp något så ska folk komma med skambud följt av påhopp om man inte vill sänka priset med 50% omgående.
 
Min mor sålde sin Renault på blocket för ett par år sedan.
Då hon hade blivit erbjuden typ 75 000 hos Brandt testade vi att lägga ut den för 80 000 på blocket samt skrev något i stil med "prutat och klart, den är inte ivägen och vi har fått ett bra erbjudande av bilhandlare", minns inte ordagrant.
Ändå började det dimpa in mail från folk som skrev "Du får 40 000 så kommer jag och hämtar den direkt"...

Jag köper gärna själva saker på blocket men drar mig för att annonsera där själv.
Detsamma gäller alla dessa "köp/sälj"grupper på Facebook. Så snart man lägger upp något så ska folk komma med skambud följt av påhopp om man inte vill sänka priset med 50% omgående.
Har du någonsin fått något sådant där mail då de vill betala 50% av priset du angett för att du sedan ska skicka den till x land. Den är rolig också. Lol Lär säkerligen skicka iväg min klocka, telefon eller liknande till någon i x land för halva priset. Lär nog ske vilken dag som helst.
 

Måberg

Panerai
Har du någonsin fått något sådant där mail då de vill betala 50% av priset du angett för att du sedan ska skicka den till x land. Den är rolig också. Lol Lär säkerligen skicka iväg min klocka, telefon eller liknande till någon i x land för halva priset. Lär nog ske vilken dag som helst.
Nej faktiskt inte. En annan kul anekdot är att dock att mina farföräldrar för ett tag sen hade en blå Peugeot 406 sedan i riktigt bra skick. Och det ringde konstant folk till deras hemtelefon och ville köpa den, både privatpersoner och bilhandlare. Dock enbart skambud naturligtvis.

Jag/vi kom aldrig på någon annan bra förklaring till detta annat än att de kollat upp vilka som ägde bilen och tänkte att ett par 80+ pensionärer nog vore enkla att lura av en bil. Det eller att någon tidigare ägare gömt ett kilo kokain under sätet...
 
Den där dammsugaren är nog det sämsta som tillverkats.. Gick också på den niten, funkade väl bra i en dag ungefär sen gjorde den samma grej som din :p
Vaf-n, skämtar ni..?! Vi har två (en uppe och en nere) och jag drar av köket och hallen 4-5 gånger per dag.. Perfekt mot smågrus och smulor! Den är svinbra, -på bara några få minuter kan jag enkelt och smidigt stilla min OCD.. (Sen på kvällen åker riktiga dammsugaren fram en gång också, bara för att.. :confused:)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Vaf-n, skämtar ni..?! Vi har två (en uppe och en nere) och jag drar av köket och hallen 4-5 gånger per dag.. Perfekt mot smågrus och smulor! Den är svinbra, -på bara några få minuter kan jag enkelt och smidigt stilla min OCD.. (Sen på kvällen åker riktiga dammsugaren fram en gång också, bara för att.. :confused:)
Håller med, ett av mina bästa köp!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Fick väl ett måndagsexemplar eller nåt då, för den klarade full effekt i ett par dagar, sedan blev det märkbart sämre och sämre för varje gång.
Hade en äldre modell som hade problem med laddningen, eftersom ladd-stationen var så dåligt gjord. Fick pengarna tillbaka. Den jag har nu är ett monster. Enda nackdelen är att man inte kan ta loss själva sug delen och använda den som handdammsugare.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Vaf-n, skämtar ni..?! Vi har två (en uppe och en nere) och jag drar av köket och hallen 4-5 gånger per dag.. Perfekt mot smågrus och smulor! Den är svinbra, -på bara några få minuter kan jag enkelt och smidigt stilla min OCD.. (Sen på kvällen åker riktiga dammsugaren fram en gång också, bara för att.. :confused:)
Är det inte mer miljövänligt att äta medicin för OCD än att dammsuga 4-6 gånger per dag? Borde ju spara en del tid också :D
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Fick ett riktigt stolpskott efter mig idag. Har en klocka för 15k ute på blocket och får förslaget "10.000kr kontant och ett rödvin värt minst 12.000kr"

Om det där jävla rödtjutet är värt 12k varför har han inte sålt det för det för länge sedan? :rolleyes:
 
Topp